Glimtipper Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Squishy har vært problematisk med spisingen helt siden han ble født. Nå er han åtte måneder og får fremdeles ikke i seg spesielt mye mat. Brødskiver kastet han opp av, så det har vi lagt på hylla en stund. Men i går var vi på kafè og spiste hamburgere. Han ble tilbudt babymat som vi hadde med, men det var han helt uinteressert i. Der i mot grep han tak i salaten på våre tallerkener og gumpet i seg. Salat, tomat og agurk gikk ned på høykant uten at han kastet opp. Så grep han tak i sylteagurken (som jeg mener smaker utrolig ekkelt på egenhånd) og sugde/spiste på den kjempelenge! Sylteagurk og grønnsaker... Ja, ja, det kunne ha vært verre 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 He, he litt merkelig kanskje. Greit nok at han liker grønnsaker og sylteagurk (?!), men at han liker det og ikke annen mat er jo litt sært. Men som du sier, det kunne definitivt vært værre!!! Lillesøster hos oss tror jeg kunne levd på rå grønnsaker og litt kokt brokkoli. Hun elsker det. Men hun er glad i annen mat også hun da... 0 Siter
linko Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Minstemann hos oss er også veldig glad i grønnsaker. Tar fast grep rundt brokkolibuketter og gomler i vei... 0 Siter
Jentene2 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Ingen av mine har vært noe særlig glad i sånn ferdig barnemat før de begynte å få litt mere smak. De første glassene (som ikke smaker noe) ble bare spyttet ut. Men fikk de mat som vi spiste, gikk det ned på høykant. Måtte være mye smak. Lag en liten tallerken med det dere spiser og la h*n plukke i seg. For yngste tulla skulle maten heller ikke være most og blandet. I fra det at hun begynte å spise mat har hun fått det servert i små biter som hun gomlet i seg. Grøt var heller ikke derfor noen stor succe, men brødskiver gikk greit for det kunne hun plukke selv :-) Favorittmat nå når de er 2,5 og 4,5 er gjerne grillede chili-marinerte spareribs etc. Men så kan de være utrolig kresne på mat andre ganger. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Da vesla var baby likte hun hverken grøt,brødskiver eller annen mat noe særlig, og kastet ofte opp av biter i maten til hun var over ett år. Derimot spiste hun hvitløks-oliven med stor apetitt,forstå det den som kan:-) 0 Siter
caprice Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Da vår eldste var 9 mnd gikk hun alene når hun holdt seg fast i ting. I et ubevoktet øyeblikk fikk hun tak i Tacochipsen på bordet...og den smakte visst fortreffelig... (ikke så sundt som grønnsaker da...) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Det kunne vært mye verre. Snorkfrøken spiste taco til middag i går. med medium sterk salsa, rømme g hele pakka. Dessuten er hun en konge på grønnsaker og potetgull med dip. Storebroren har aldri turt å nærme seg slike ting. 0 Siter
tly Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Kanskje ikke så sær egentlig... Mange babyer foretrekker å kunne kjenne igjen maten de spiser, dvs biter som de kan holde i og undersøke, framfor most mat. Du får fortsette suksessen med ulike typer grønnsaker som han kan spise selv. Jeg pleide f.eks. å gi kokte gulerotstaver i stedet for gulerotmos. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 He-he, gutten min tok rødvinsglasset mitt han, da han var 9 måneder.. Fikk tatt seg en god slurk også før jeg stoppet ham! mvh 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 He-he, gutten min tok rødvinsglasset mitt han, da han var 9 måneder.. Fikk tatt seg en god slurk også før jeg stoppet ham! mvh -ler- Kanskje ikke den idelle babymaten? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Kanskje ikke så sær egentlig... Mange babyer foretrekker å kunne kjenne igjen maten de spiser, dvs biter som de kan holde i og undersøke, framfor most mat. Du får fortsette suksessen med ulike typer grønnsaker som han kan spise selv. Jeg pleide f.eks. å gi kokte gulerotstaver i stedet for gulerotmos. Ja, jeg skal absolutt fortsette å prøve med mat som han kan ta styringen over 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Da vesla var baby likte hun hverken grøt,brødskiver eller annen mat noe særlig, og kastet ofte opp av biter i maten til hun var over ett år. Derimot spiste hun hvitløks-oliven med stor apetitt,forstå det den som kan:-) Det sies jo at mange babyer liker hvitløk 0 Siter
Glimtipper Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 He, he litt merkelig kanskje. Greit nok at han liker grønnsaker og sylteagurk (?!), men at han liker det og ikke annen mat er jo litt sært. Men som du sier, det kunne definitivt vært værre!!! Lillesøster hos oss tror jeg kunne levd på rå grønnsaker og litt kokt brokkoli. Hun elsker det. Men hun er glad i annen mat også hun da... Det er så fint når barna liker grønnsaker Jeg håper interessen fortsetter 0 Siter
Gjest trultemor26 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Kanskje ikke så sær egentlig... Mange babyer foretrekker å kunne kjenne igjen maten de spiser, dvs biter som de kan holde i og undersøke, framfor most mat. Du får fortsette suksessen med ulike typer grønnsaker som han kan spise selv. Jeg pleide f.eks. å gi kokte gulerotstaver i stedet for gulerotmos. Men vil ikke babyen da kunne bite/brekke av en bit og sette den i halsen? Snuppa mi fikk et kvart skrelt eple en dag for en stund siden, og fikk av en bit som hun satt i halsen. *skremt* Har ingen tenner da, kanskje det er et must. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Det er så fint når barna liker grønnsaker Jeg håper interessen fortsetter Jeg synes også det er flott. Husker en gang jeg gjorde i stand lørdagsgodt til jentene. Det var noe godteri - husker ikke helt hva - og noen babygulerøtter. Hva var det jentene kastet seg over; gulerøttene! 0 Siter
tly Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Men vil ikke babyen da kunne bite/brekke av en bit og sette den i halsen? Snuppa mi fikk et kvart skrelt eple en dag for en stund siden, og fikk av en bit som hun satt i halsen. *skremt* Har ingen tenner da, kanskje det er et must. Det er derfor han fikk kokt gulerot i stedet for rå. Eplet kan du også skjære veldig tynne skiver av. Fungerer også på gulerøttene (bruk da ostehøvel) hvis du vil gi de rå. Ellers ga jeg melon, pære, agurk, paprika (uten skall) i skiver, buketter av kokt blomkål og broccoli. Banan er veldig morsomt å spise selv. Blir dog ganske mye klin... Det er egentlig mest snakk om å være litt kreativ. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.