Gjest påskemamma Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi har ingen påsketradisjoner vi, utenom at påskeharen kommer med påskeeggpå påskeaften(og skitur med kvikklunch). Til jul gjør vi jo så mye koselig. Hva slags påsketradisjoner har dere? Pleier dere å pynte til påske? 0 Siter
amerikafareren Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jul og påske er to forskjellige ting, og har hver sin sjarme. Pynting og slikt hører julen til. Påske er mye forskjellig for meg, ofte reiser jeg vekk, men hvis jeg er hjemme så lager jeg god mat (lammestek med tilbehør på påskeaften), leser bøker, går på kino og ser på krim på tv. I år blir det vanlig helg med studier og jobbing rundt det;( 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi pleier å reise på hytta i påsken vi. Vi har ingen spesielle tradisjoner i forbindelse med påske. Men det er satt fram påskepynt på hytta når vi kommer dit. Sønnen vår går på ski-renn på påskeaften da, det må vi ha med oss. Ellers er det ski-tur, kvikk lunsj, appelsin og papp vin. Vi har med påske egg til ungene, som vi gjemmer og de må lete etter. Vi koser oss med å være mye ute, først på ski-tur, så er vi ute ved hytta og leker/aker/graver snhule/lager snølykt. Også leser vi og spiller mye spill. Vi koser oss masse. 0 Siter
Jentene2 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Det eneste vi har av tradisjon er at ungene får påskeegg (og jeg og mannen min også hvis vi besøker moren min :-)) Så pynter vi litt med gult og påskepynt (kjøpt pynt og mesterverk laget av barna) Ellers går det mye i å være ute og helt enkelt bare kose oss sammen. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Da jeg bodde hjemme hos foredrene mine var det alltid fjellpåske, og det var veldig viktig å komme hjem brun og fin. Etter at jeg traff mannen min for 16år siden har vi gjort forskjellige ting. Vi har vært på Svalbard, Berlin, Dresden, Praha,Tyrkia, Sanderstølen,Norefjell, hjemme hos foreldrene våre. Så man kan godt si at vi ikke har noen tradisjoner og pynter naturlig nok ikke til påske, da vi aldri har vært hjemme en eneste påske. I år blir hjemme alene for første gang frem til onsdag. Da reiser vi på tur sammen. Noe pynting blir det ikke nei, men får kjøpe meg en bukett gule tullipaner. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi pynter til påske. Er det fint vær blir det mange dager på fjellet med bålbrenning, pølsesteking og skigåing (i prioritert rekkefølge...). Påskeaften kommer påskeharen, og barna må lete etter det han har lagt fra seg. Er været fint, må de lete ut ellers må de lete inne. Ellers prøver vi å få til en koselig middag med lammelår. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi reiser alltid til hjemstedet til mannen min på Vestlandet. Da hører det med overnatting på stølen, skiturer og slalåmkjøring :-) Selvfølgelig skal været være strålende og vi blir knallbrune.... Første påskedag får ungene påskeegg som "tranan" har kommet flygende med og lagt inne. Påskeaften pleier vi å spise pinnekjøtt :-) Jeg pleier å få med med en gudstjeneste i løpet av påsken, men ikke noen spesiell dag. 0 Siter
Gjest dobba Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi pynter både i stua og kjøkkenet med masse påskepynt i god tid før påske. Veldig koselig. Både kjøpte ting og hjemmelagede ting. Ellers så må jeg ha med meg påskekrimmen! Helst på alle kanaler... Vi er alltid hjemme, har ikke råd til å dra på ferie, men vi koser oss i husveggen hvis det er sol og ordner litt i hagen. Drar hver dag ut på tur, som regel er det ikke snø så vi drar ofte til kysten og griller pølser. Vi besøker venner og familie også siden vi har god tid. Deilig med påske!! 0 Siter
Noraførr Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi pynter litt til påske (men i mye mindre grad enn til jul): * gule stearinlys * lysmansjetter i "påskestil" * et par løpere med påskekyllinger, som jeg har brodert * noen småbilder jeg har brodert * en del påskepynt storesøster har laget i bhg. * bjørkeris, pyntet med malte påskeegg Tradisjoner: * Vi drar alltid til mormor og morfar, onsdag før Skjærtorsdag * Mye uteaktiviteter (= ski) - hver dag - hele dagen * Bålbrenning og pølsespising, appelsiner og KvikkLunsj, kakao og bålkaffe. * Gode middager sent på ettermiddagen (de samme går igjen hvert år: lammelår, salt lammekjøtt med kålrotstappe, avkokt laks - Og for ikke å glemme; dessert hver dag!) * Påskekrim på TV eller radio * Familiehygge med kortspill og andre spill Vi har ingen tradisjoner med påskeegg som påskeharen kommer med .... Hmmmm, kanskje vi skulle innføre det??? God Påske! fra 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Planen er å vaske og pynte med alt ungene har laget på skole og barnehage oppgjennom, men her sitter jeg da og kommer liksom ikke igang. Har ingen tradisjoner for påsken annet enn fjell og ski og påske-egg. Er som oftest i kirka 1.påskedag. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi pynter litt til påske (men i mye mindre grad enn til jul): * gule stearinlys * lysmansjetter i "påskestil" * et par løpere med påskekyllinger, som jeg har brodert * noen småbilder jeg har brodert * en del påskepynt storesøster har laget i bhg. * bjørkeris, pyntet med malte påskeegg Tradisjoner: * Vi drar alltid til mormor og morfar, onsdag før Skjærtorsdag * Mye uteaktiviteter (= ski) - hver dag - hele dagen * Bålbrenning og pølsespising, appelsiner og KvikkLunsj, kakao og bålkaffe. * Gode middager sent på ettermiddagen (de samme går igjen hvert år: lammelår, salt lammekjøtt med kålrotstappe, avkokt laks - Og for ikke å glemme; dessert hver dag!) * Påskekrim på TV eller radio * Familiehygge med kortspill og andre spill Vi har ingen tradisjoner med påskeegg som påskeharen kommer med .... Hmmmm, kanskje vi skulle innføre det??? God Påske! fra Lysmansjetter? Er fali det vettu;o) 0 Siter
mariamamma Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Vi har ingen hytte å dra til, men har koselig påske for det ;o) I år har jeg min første påskeferie på det jeg kan huske (sykemeldt). Mannen min og jeg har alltid likt å pynte til høytider og anledninger, men det er dessto morsommere etter vi fikk barn ja. Før påskeaften maler vi påskeegg, lager påskepynt og sår karse enten i melkepapp med silkepapir eller i malte eggeskall. I fjor tok vi glitter på og det ble kjempefint! I år blir det ekstra gøy da jenta vår er blitt 5 år og veldig glad i å pusle med sånne ting. Kjøkkenbordet pyntes med gule lys, duk, servietter og div.påskepynt og trollrota i stua bugner av hjemmemalte påskeegg m.m Påskeaften kommer husets påskehare (min kjære) med vaskemopp på hodet (flotte ører). Han har gjemt påskeegg til oss alle sammen og vi må lete etter de. I år blir det kanskje skattekartvarianten. Ellers har vi fått en nydelig kanin som kanskje kan tildeles noen oppgaver ;o) Vi spiser som regel lammelår enten hos oss eller hos mamman min. 2.påskedag er jenta vår i påskehage med mormor. Og selvfølgelig ser på påskekrimmen. I år blir det ikke mye friluftsliv da jeg har ødelagt ryggen, så jeg håper sneen smelter litt så jeg kanskje kan få være med å gå tur til bondegården her ute. God påske! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Lysmansjetter? Er fali det vettu;o) Ja der har jeg ærfaring. Aldri mer lysmansjetter her i huset. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Pynter alltid til palmehelga og da kommer påskeegget fram også. Er været fint så tar vi noen skiturer eller går i fjæra å koser oss med pølsegrilling og kvikklunsj. Geocaching er en ny sport vi har begynt på så det kan nok hende det blir skattejakt. God mat hver eneste kveld og mye godteri,tv,spill m.m. God Påske. 0 Siter
Noraførr Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Lysmansjetter? Er fali det vettu;o) Neida, ikke farlig i det hele tatt - fordi jeg har noen lysestaker som har en glasskuppel, som telysene er oppi - og lysmansjettene er under glasskuppelen. Så det så ......... ) fra 0 Siter
Lurveline Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Lysmansjetter? Er fali det vettu;o) Jepp, og veldig "harry" ;o) 0 Siter
nanchang Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Pappan må gjemme påskeeggene ute, og tegne et innviklet (men ikke for innviklet, heller ikke for lett!) skattekart over hvor påskeharen har gjemt egga. Det er stor stas påskeaftens formiddag. Jeg må kjøpe godteriet. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Jepp, og veldig "harry" ;o) Ja, det syns jeg også....Men, smaken er som baken:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.