Gå til innhold

Ømme brystvorter (Utenfor tema)

Anbefalte innlegg

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Har i de siste fem dagene (Ca.) vært ganske øm i brystvortene. Nå har det også kommet litt klar væske ut av det ene brystet.

Noen som vet hva dette kan være?

Gjest wexter
Skrevet

Når jeg leser dette lurer jeg på om du ammer, er gravid osv. Ikke så lett å svare uten den infoen.

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Når jeg leser dette lurer jeg på om du ammer, er gravid osv. Ikke så lett å svare uten den infoen.

Jeg ammer ikke, er ikke gravid.

Er 25 år, om det har noe betydning.

Gjest wexter
Skrevet

Jeg ammer ikke, er ikke gravid.

Er 25 år, om det har noe betydning.

Har du ammet tidligere? Man kan få melk fra brystene flere år etter man sluttet å amme. Du kan f eks ha fått ømme bryst i forb. med menstruasjon, så klemmer du litt og det kommer ut melk. Så klemmer du igjen og igjen slik at det kommer mer og mer melk og du blir mer øm.

Blir brystet rødt kan det være brystbetennelse. Da får en ofte feber også.

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Har du ammet tidligere? Man kan få melk fra brystene flere år etter man sluttet å amme. Du kan f eks ha fått ømme bryst i forb. med menstruasjon, så klemmer du litt og det kommer ut melk. Så klemmer du igjen og igjen slik at det kommer mer og mer melk og du blir mer øm.

Blir brystet rødt kan det være brystbetennelse. Da får en ofte feber også.

Takk for svar.

Jeg har ikke ammet før. (Har aldri vært gravid)

Jeg har vært øm i brystene i forbindelse med menstrasjon før, men aldri i bare brystvortene.

Jeg bruker ingen prevansjon.

Gjest wexter
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har ikke ammet før. (Har aldri vært gravid)

Jeg har vært øm i brystene i forbindelse med menstrasjon før, men aldri i bare brystvortene.

Jeg bruker ingen prevansjon.

Når man er gravid aktiviseres melkekjertlene. Da får man ømme bryster, og det kan også komme ut litt væske.

Ømme bryster kan da komme på det tidspunktet man lurer på om ikke mensen kommer snart, eller et par uker senere.

Så kanskje du er gravid :-)

Gjest wexter
Skrevet

Når man er gravid aktiviseres melkekjertlene. Da får man ømme bryster, og det kan også komme ut litt væske.

Ømme bryster kan da komme på det tidspunktet man lurer på om ikke mensen kommer snart, eller et par uker senere.

Jeg leste litt for kjapt, så ikke at du skrev du bare er øm i brystvortene.

Hvis du utelukker graviditet og fremedeles er øm etter helga, så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet lege. Så får du nok et litt sikrere svar.

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Jeg har ikke tenkt den tanken (faktisk).

Jeg er i fast forhold og et ev. barn er ikke uønsket. Jeg var bare redd for at det skulle være noe farlig :)

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Jeg leste litt for kjapt, så ikke at du skrev du bare er øm i brystvortene.

Hvis du utelukker graviditet og fremedeles er øm etter helga, så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet lege. Så får du nok et litt sikrere svar.

Jeg utelukker ikke graviditet helt. Jeg får se det litt an. :)

Gjest wexter
Skrevet

Jeg har ikke tenkt den tanken (faktisk).

Jeg er i fast forhold og et ev. barn er ikke uønsket. Jeg var bare redd for at det skulle være noe farlig :)

Da får du regne litt på når du hadde mensen sist. For jeg skal love deg at brystene blir bare ømmere og tyngre de første ukene. Store, minst 1 cup større enn normalen. Sånn var det for meg, før det så ble bedre etter et par mnd, eller noe.

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Da får du regne litt på når du hadde mensen sist. For jeg skal love deg at brystene blir bare ømmere og tyngre de første ukene. Store, minst 1 cup større enn normalen. Sånn var det for meg, før det så ble bedre etter et par mnd, eller noe.

Sier du det? Jeg tenkte nettopp på det i sted. -At de har blitt større og tyngre i det siste dagene/ukene.

Gjest wexter
Skrevet

Sier du det? Jeg tenkte nettopp på det i sted. -At de har blitt større og tyngre i det siste dagene/ukene.

Koselig da om du er gravid, siden barnet er ønsket :-)

Andre symptomer: Tretthet, mye mer enn normalt, man kan bli veldig følsom, gråte eller bli sint, noen får metallsmak i munnen, noen blir kvalme osv osv. Kom ikke på mer, for nå er jeg så trøtt at jeg må legge meg.

Lykke til! Ble litt engasjert nå, så hadde vært flott med resultatet, he he....

Gjest Litt bekymret naa
Skrevet

Koselig da om du er gravid, siden barnet er ønsket :-)

Andre symptomer: Tretthet, mye mer enn normalt, man kan bli veldig følsom, gråte eller bli sint, noen får metallsmak i munnen, noen blir kvalme osv osv. Kom ikke på mer, for nå er jeg så trøtt at jeg må legge meg.

Lykke til! Ble litt engasjert nå, så hadde vært flott med resultatet, he he....

Takker igjen for fine svar.

Jeg skal huske nicket ditt og gi deg oppdatering når jeg finner ut av ting. :)

God Natt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...