Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 8 mnd er så sår rundt munnen, eller på overleppen, under nesen. Kinnene er veldig røde, og på knehasene er hun en anelse rød. Fant også en rød stripe i valken på ene håndleddet.

Jeg er blitt både urolig og bekymret.. Hun var forkjølet for et par uker siden, men virker frisk nå. Selvfølgelig tenker jeg på eksem. Men må det nødvendigvis være det?

Noen som har råd eller beroligende ord til en bekymret mamma?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226009-r%C3%B8de-kinn-og-t%C3%B8rrr%C3%B8d-munn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I valkene kan det være fuktig hud. Prøv å holde det tørt så godt du kan, og smør med f.eks. SebaMed Spesialsalve. Det er en type sinksalve som jeg synes fungerer mye bedre enn vanlig sinksalve.

På de røde kinnene og den tørre huden kan du prøve med A-krem. Smør ved hvert bleieskift og du vil snart se bedring.

I valkene kan det være fuktig hud. Prøv å holde det tørt så godt du kan, og smør med f.eks. SebaMed Spesialsalve. Det er en type sinksalve som jeg synes fungerer mye bedre enn vanlig sinksalve.

På de røde kinnene og den tørre huden kan du prøve med A-krem. Smør ved hvert bleieskift og du vil snart se bedring.

Jeg ble tipset av Kizmiaz tidligere å smøre Inotyol salve på tørr hud. I går kveld smurte jeg det i knehasene hennes, og da min mor kom i dag og jeg skulle vise utslettet var det borte.. Så den virket godt der.

Men rundt munnen tør jeg ikke smøre den salven. Hun er forresten sår rundt hele munnen har jeg sett nå. Kan jeg bruke A-krem der? Det er jo en viss fare for at noe kommer i munnen.

Uff. Jeg er så bekymret for at hun skal få eksemplager. Sånn ellers synes jeg hun har fin og myk hud. Jeg leste et sted at huden kan bli lettere irritert ved tannframbrudd, men for meg høres ikke det helt logisk ut.

Jeg ble tipset av Kizmiaz tidligere å smøre Inotyol salve på tørr hud. I går kveld smurte jeg det i knehasene hennes, og da min mor kom i dag og jeg skulle vise utslettet var det borte.. Så den virket godt der.

Men rundt munnen tør jeg ikke smøre den salven. Hun er forresten sår rundt hele munnen har jeg sett nå. Kan jeg bruke A-krem der? Det er jo en viss fare for at noe kommer i munnen.

Uff. Jeg er så bekymret for at hun skal få eksemplager. Sånn ellers synes jeg hun har fin og myk hud. Jeg leste et sted at huden kan bli lettere irritert ved tannframbrudd, men for meg høres ikke det helt logisk ut.

Du kan trygt bruke A-krem i ansiktet (også rundt munnen). Og Inotyol er en kjempeflott salve!!!

Aner ikke noe om hudreaksjoner ved tannfrembrudd, men det kan jo tenkes at noen opplever det.

Ellers er jo huden et veldig reaktivt organ, så at det tidvis kommer noen flekker her og der behøver jo ikke å være så farlig. Men du kan jo følge med.

Får hun omega-3? Hvis hun får tran kan du jo skifte til et merke uten så mye A-vitamin, og så gi dobbel dose. Omega-3 er nemlig kjempeflott for huden.

Du kan trygt bruke A-krem i ansiktet (også rundt munnen). Og Inotyol er en kjempeflott salve!!!

Aner ikke noe om hudreaksjoner ved tannfrembrudd, men det kan jo tenkes at noen opplever det.

Ellers er jo huden et veldig reaktivt organ, så at det tidvis kommer noen flekker her og der behøver jo ikke å være så farlig. Men du kan jo følge med.

Får hun omega-3? Hvis hun får tran kan du jo skifte til et merke uten så mye A-vitamin, og så gi dobbel dose. Omega-3 er nemlig kjempeflott for huden.

Jeg gir henne vanlig tran. Er Omega 3 omtrent det samme?

A-krem er vel hos helsekosten? Eldstedatteren brukte den kremen for kanskje 8-9 år siden.

Annonse

Jeg gir henne vanlig tran. Er Omega 3 omtrent det samme?

A-krem er vel hos helsekosten? Eldstedatteren brukte den kremen for kanskje 8-9 år siden.

A-krem får du på helsekosten, ja.

Omega-3 er omtrent det samme som tran, men etter min erfaring er en del av dem av bedre kvalitet (ferskere og mer naturlig olje) enn vanlig tran.

Vi bruker Eskimo-3-kids til alle våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...