Gå til innhold

hva gjorde at dere skilte dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest også skilt

Mine barn var 2 og 5 år da vi skiltes. Jeg levde i et forhold der han var mye humørsyk og irriterte seg over barnas lyder. Han var snill med dem, men ville ikke oppdra dem eller være med dem. Det ble til at jeg ofte lekte med dem for at de ikke skulle irritere han, og det var jo ikke noe greit. Jeg var alene i et forhold der han styrte stemningen i huset.

Jeg og barna flyttet. Til dem sa jeg enkelt og greit at jeg og pappa ikke skal være kjærester mer, men verdens beste venner. De gledet seg sånn til å flytte. Små som de var så de alt det nye spennende som ville skje framover.

Jeg og pappaen er veldig gode venner, så det var lett for meg å vise at vi var verdens beste venner. Vi spiste mye middag hos hverandre den første tiden. Det hender fremdeles han er her og spiser med oss. Vi har vært på ferieturer sammen, gått på kino og tivoli med barna. Jeg tror det gikk fint for barna.

Etter jeg flyttet fikk de se hvor glad og avslappet mammaen deres var. Vi spilte musikk og lekte. De kunne bråke uten at det ble dårlig stemning. Jeg kunne ha det så varmt i huset som jeg ville. Men aldri har jeg sagt et negativt ord om pappaen deres. Bare det positive. De er glad i han, og nå når de er hos han har han faktisk overskudd til å ta de med på mange aktiviteter. Jeg tror han har det godt også!

Men tenk deg om mange ganger før du flytter. Du skal leve med valget ditt - du og barna!

Vi hadde vært sammen i 19 år da forholdet tok slutt. Vi vokste fra hverandre rett og slett, følelsene tok slutt og ettersom han ble glad i en annen så ikke han noen grunn til å jobbe for å få det til å fungere.

Vi ble etter en tids diskusjoner og vurderinger enige om at jeg skulle flytte, av flere grunner var det mye mer praktisk for meg å bo et annet sted (gangavstand for ungene når de blir litt større). Vi fortalte det ikke før et par uker før jeg fikk leiligheten min, sa da at mamma skulle flytte for mamma og pappa ikke var kjærester lenger. Ungene var da 3 og 5 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...