Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gutten vår som blir 9 år i mai er ganske liten.

Men jeg synes at han har temmelig store føtter. I går kjøpte vi joggesko. I dem var det sånn målesåle, og det viste seg at størrelse 35 var akkurat passe, litt å gå på.

Og så kjøpte jeg i dag Sorelsko til neste vinter. Takk og pris for bytteretten på to dager. For gutten var ikke med. Jeg tok sjansen på 36, men det viste seg å være for smått allerede i år!

Det betyr jo at 9-åringen må ha voksenstørrelse i vintersko til neste år, det! Hjelpes!

Hvilken skostørrelse har din 9-åring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226106-skost%C3%B8rrelser-og-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

min snart 8 åring . Bruker 35 i sko . For en uke siden kjøpte vi joggesko . Jeg tok de fra 35 stativet , og de ble målt til at de var på grensen til å være for store , men kunne brukes . da jeg kom hjem så jeg hvorfor . For de var i 36 men hang på 35 str . Hun er 130 høy og ca 30 kg .

Annonse

Litt merkelig følelse - gutten har nesten like stor fot som meg!

Ja, jeg synes også det er litt rart! Mi jente har begynt å låne mine sko nå :) Hun er lavere enn gjennomsnittet, men jeg har aldri tenkt over om føttene er store eller små.

Når jeg tenker meg om, så bruker flere gutter i klassen hennes 37-38. De er enda i den alderen der det er stas å være stor, he he.. Så det betyr status å ha store sko ;)

Vanlig voksenstr for menn begynner ikke før på 42 da. ;-)

Vår kar som ble 10 år i januar bruker 39 - 41 alt etter hva slags sko/støvler det er.

Han er den tredje av ungene til å komme opp i min str. De to eldste på 12 og snart 15 år har føket forbi meg og kommet opp i henholdsvis 43-44 og 47-48!

Vår kar som ble 10 år i januar bruker 39 - 41 alt etter hva slags sko/støvler det er.

Han er den tredje av ungene til å komme opp i min str. De to eldste på 12 og snart 15 år har føket forbi meg og kommet opp i henholdsvis 43-44 og 47-48!

Oi!

Så da har jeg rett når jeg synes min har små bein, 140 høy og 34 i sko?

Synes å huske at eldstemann hadde mye større bein da han var ni og han bruker 43 nå.

Så da har jeg rett når jeg synes min har små bein, 140 høy og 34 i sko?

Synes å huske at eldstemann hadde mye større bein da han var ni og han bruker 43 nå.

Mine unger er jo over gj.snitt i skostr da. De har store bein å slektes på. Mannen min ligger på 48-49 og faren min bruker 52 !!!! Selv har jeg bare 40-41 og håper at jentene i hvertfall ikke går så langt forbi meg.

Mine unger er jo over gj.snitt i skostr da. De har store bein å slektes på. Mannen min ligger på 48-49 og faren min bruker 52 !!!! Selv har jeg bare 40-41 og håper at jentene i hvertfall ikke går så langt forbi meg.

Ojoj, 52 er ille da. Jeg kjenner en med 50 og han sliter med å finne sko.

Annonse

De begynner da ikke på 42?!

Mannen min bruker 40 i sko, og han har da ikke problemer med å finne herresko?

Mrs. Wallace

Oi - det var virkelig stort!

Hva tror du han (jeg går ut fra at det er en gutt) ender på til slutt?!

Aner ikke, men han har mange storfotinger å slekte på, så det kan bli spennende. Hendene hans er også store.

Han er ikke så mye over snittet høy, men han har "lange gener" også, så jeg tipper han strekker seg en del etter hvert.

De begynner da ikke på 42?!

Mannen min bruker 40 i sko, og han har da ikke problemer med å finne herresko?

Trodde det jeg, men har jo ikke så mye erfaring med så "småbeinte" mannfolk akkurat heller da. ;-)

Men mener å huske at i kataloger etc så går herreskostr. stort sett fra 42 og oppover?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...