Gå til innhold

Sugebehov - tar ikke smokk

Anbefalte innlegg

Gjest tuliana

Jeg har en liten på 3 mnd som har et enormt sugebehov, men som nekter å ta smokk. Har prøvd daglig i 3 mnd, for jeg begynner å bli utslitt av å være smokk for han. Dette gjør også at jeg får en enorm melkeproduksjon. -gutten blir full av mat og er umulig å roe. Gulper veldig mye og er vanskelig å få til å sove. Siden jeg er veldig mye aleine med han, blir jeg den som hele tiden må roe han - og da blir det altfor lett å gi pupp. Selv om jeg vet at ting bare vakker seg inn i en vond sirkel.

Har pratet med helsestasjonen, men føler jeg finner lite sympati og støtte. Hun sier bare at "det må du ikke gjøre"! Han hylskriker i lang lang tid hvis han ikke får suge eller bli bært og bysset. Jeg må innrømme at jeg er sliten, og føler ikke jeg har krefter nok til å ta et oppgjør med det. Mannen min gir også fort opp. Han gir han tilbake til meg, for han tror han er sulten eller vil være hos mamma.

Ikke lett å være supermamma!

God påske!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226137-sugebehov-tar-ikke-smokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annen smokk?

Har du prøvd de smokkene som er mer flate i den ene siden?

Vet ikke om det har noen hjelp, men husker med min gutt så tok han disse bedre enn de runde. Ellers så har jeg dessverre ikke noe annet råd, men føler veldig med deg.

Det er veldig slitsomt å ha det slikt og det blir ikke lett å hente overskudd, man får bare trøste seg med at det er en forbigående periode. Håper det bedrer seg snart.

Squishy ville heller ikke ha smokk og drakk mye melk i begynnelsen. Han er åtte måneder nå og det har blitt bedre, selv om han er ganske avhengig av flaska si for å sove. Vi har prøvd utallige smokker uten hell.

Trøsten er at det blir bedre etterhvert, når barnet blir mer opptatt av verden rundt seg og ikke gidder å "henge i puppen" hele dagen.

Men jeg hører også at du sier noe annet, at pappaen bare gir barnet til deg når han ikke roer seg med en gang og at det sliter på deg å være så mye alene om ansvaret. Jeg synes du skal ta en alvorsprat med pappaen og si at han må kunne gi deg en pause, selv om barnet ikke roer seg med en gang.

Annonse

Gjest tuliana

Har du prøvd de smokkene som er mer flate i den ene siden?

Vet ikke om det har noen hjelp, men husker med min gutt så tok han disse bedre enn de runde. Ellers så har jeg dessverre ikke noe annet råd, men føler veldig med deg.

Det er veldig slitsomt å ha det slikt og det blir ikke lett å hente overskudd, man får bare trøste seg med at det er en forbigående periode. Håper det bedrer seg snart.

tusen takk for støtte og fine svar. Jeg er veldig sliten, og merker at tolmodigheten strekker ikke til som den skal. Jeg har problemer med at han ikke vil ligge nede. Han kan sove i armene mine, men når jeg legger han ned, skriker han. Dette gjelder også i vognen ute. Har trillet og trillet et hylskrikende barn. Når jeg tar han opp, raper han. Han har rett og slett et luft-problem tror jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...