Gå til innhold

Kløende og småirritert hud hos jente på 6 år, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Datteren min har alltid hatt litt tander hud. Hun er til tider plaget med tørr hud som klør en del, ser ut som mild eksem, men har aldri vært hos lege av den grunn da problemet ikke er av veldig stor betydning. Likavel irriteres hun og sier at det klør litt her og der. Er det noe som kan være lurt å smøre på, eventuelt hva? hun er som sagt tørr i huden, og spesielt i høst/vintertid. Vi har ikke badekar, så vi har ikke mulighet til oljebad. Tips tas i mot med takk.

Fortsetter under...

Hei,

Jeg anbefaler å smøre med rikelig mengde fuktighetskrem et par ganger om dagen. Det funker supert på min sønn som har tørr, kløende hud og tidvis utbrudd av atopisk eksem. Jeg syns at Apobase funker best på huden hans, men mange skryter av Aderma Eksomega og A-krem.

Lykke til!

Kanskje er hun allergisk mot vaskemidlet du bruker?

Prøv Sensitive og se om det blir bedre! Her kan vi ikke bruke parfymert vaskepulver overhodet.

SebaMed Spesialkrem eller Locobase kan du jo prøve. Reseptfritt på apotek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...