Gjest Storesøster21 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har en flott,snill og veloppdragen lillebror på snart 14 år. Men han er så forferdelig hjelpesløs, og må ha hjelp til nesten alt føler jeg. Når han er på besøk hos vår mormor får han hjelp til å skjære opp og tilberede middagen på tallerken. Hun er ganske sjefete av seg og han legger seg uten protest i ti tida om kvelden når _hun_ sier hun er trøtt og vil legge seg. Jeg mener at når man er snart 14 må man kunne bestemme vertfall til en viss grad leggetiden selv. Vår mor er også veldig overbeskyttende overfor ham, og jeg er klar over at dette i utgangspunktet ikke er hans feil siden han har fått en trygg plass ved skjørtekanten deres hele livet. Han har fått sydd puter oppunder armene så og si hele tiden og dette synes jeg har fått et svært uheldig utfall. Når jeg selv har vert ganske selvstendig fra jeg begynte i 1.klasse (stått opp til tomt hus,smurt min egen niste og komt meg til skolen på egenhånd) blir dette veldig irriterende å se på. Jeg vil bare at han må lære seg å stå på egne ben, lage sin egen mat og kunne stelle seg selv. Jeg er jo så gla i ham og vil bare hans eget beste, men veit ikke hvordan dette skal gå til...? Hvordan er/var deres 13-14 åringer på dette området? Takker for alle svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226362-ikke-mor-jeg-men-s%C3%B8ster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piraye Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Kan bare prate for hvordan JEG var da. Veldig selvstending, våknet og kom meg på skolen selv, kom hjem til tomt hus, var gjerne alene på kveldene også. (mamma jobbet turnus). La meg på egenhånd osv. Ingen som kutta maten til meg hvertfall... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226362-ikke-mor-jeg-men-s%C3%B8ster/#findComment-1703737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.