Gå til innhold

Hva mer skal jeg ikke spise..?

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'

Jeg har en liten gutt (nå 3,5 uker) som har mye luft i magen och gulper/kaster opp veldig mye. Han gråter også veldig mye, spesiellt på kvelden. Jeg har prøvd å finne ut av hva jeg ikke skal spise for å minske problemet og har så langt funnet følgende:

- Kål

- Erter

- Sitrusfrukter, epler etc

- Brus med kullsyre

- Sjokolade

- Tomat

- Egg

De tre siste har jeg spist mye av og jeg ante ikke at de kunne gjøre at han får mer vont... Så - hva mer bør jeg spise mindre av/slutte med??

Veeeeeldigt takksom for hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226399-hva-mer-skal-jeg-ikke-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Ta kontakt med helsestasjonen eller legen, slik at de kan hjelpe deg med å finne ut hva baby reagerer på, ved å utelukke noen matvarer om gangen. Hvis du skal kutte ut alt som noen babyer noensinne har reagert på, vil resultatet lett bli at du ikke får i deg nok energi og vitaminer og blir slapp og sliten, du skal jo ha i deg nok til å produsere melk også..

Kål og erter og sjokolade og brus osv er enklere å holde seg unna, egg og kumelk osv utgjør større del av kostholdet til de fleste, og er vanskeligere å holde seg unna.

Snakk med helsestasjonen, og prøv en uke uten kumelk feks, og se om det hjelper. Men kanskje er det ingen sammenheng mellom det du spiser og babyens magevondt. Og da er det viktig at du ikke holder deg unna alt mulig til ingen nytte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...