Gå til innhold

Lillegutt på 3 har vondt når han tisser...

Anbefalte innlegg

Den bekymrete mammaen

Min sønn på 3 har vondt når han tisser. Vegrer seg derfor å utføre dette ærendet. Han har tidligere vært plaget med trang forhud, og vi har behandlet med å øke intensiteten på renhold, samt smurt m klorafenikol salve. Så også denne gangen. Tuppen av penis er ikke rød, men tissen hovner opp ved rota når han har holdt seg lenge. Skal vi fortsette behandlinga og ta tia til hjelp, eller kan det være andre ting som feiler sønnen min?? Har fått sjekka urinprøven, og den var fin.

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Symptomene du beskriver forklares best ved at det er en lett betennelse eller sår/ rift i forhuden som gir smerte når han tisser. Du kan bruke kloramfenikol salve slik du har lært. Du kan også bruke såpe/ sitte bad i tillegg.

Jeg er usikker på hva du beskriver når du sier at tissen hovner opp ved "rota". Dersom forhuden er svært trang, kan den blåse seg opp når gutten tisser ved at den gir motstand mot urinen som kommer ut av urinrøret fordi forhuden er tynn og elastisk,den slår seg opp som en ballong.Dersom penis hovner opp innenfor forhuden, ved " rota" må forklaringen være en annen.Det synes jeg du skal la lege se på gutten igjen for forklare hevelsen ved " rota" slik du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...