Gå til innhold

Forbedring av kosthold


jokeren

Anbefalte innlegg

Hei Susanna,

jeg er en gutt på 22 år som plages av utseendet mitt for tiden.

Jeg har en veldig høy forbrenning og ligger circa på 60 - 62 kilo i vekt med en høyde på 178cm. Jeg ser ikke noe videre tynn ut utenom i ansiktet, som kan ha en del med benstruktur.

Ansiktet mitt varierer fra å se helt fint ut til at kinnbeina viser prekært og jeg får hule kinn, typisk blir jeg mer blå under øynene og ser temmelig sliten ut. I en alder av 22 år burde jeg ikke ha rynker langs smilebåndet, men de begynner å komme sakte men sikkert.

Jeg -tror- det kan ha noe med kostholdet mitt å gjøre.

Jeg er student, og en normal dag går circa slik:

08:30 - Frokost: Tre / fire skiver hjemme eller mat i kantinen. Melk / juice / vann.

11:00 - Lunsj: Normalt mat i kantinen, horn med salami / fårepølse / you name it. Melk / juice / vann / cola?

15:00 - Kanskje middag nå hvis jeg når det før jobb. Hvis ikke tar jeg med et eller annet til jobben.

21:00 - Eller nå, hvis jeg ikke nådde det før jobb.

23:00 til 03:00 - En / to skive kanskje?

Jeg legger meg alt i fra 23:00 til 03:00, og sover fra fem en halv time til tolv timer, spørs om jeg kommer meg opp og/eller har anledning til å sove så lenge jeg vil.

I det siste har jeg fått en god del kviser i pannen, typisk etter en tur ut på byen. Jeg bruker en uke på å tørke de ut med såpe og vann to-tre ganger daglig, men kommer alltid tilbake når jeg stopper.

Jeg er også en røyker. Før du slår ned på røyken som den store synderen til alle mine problemer, vil jeg bare si at jeg sluttet å røyke i 8 mnder, og kunne ikke se noe forskjell. Jeg vet at røyk er dårlig for hud og helse, så jeg ligger på alt i fra 2 til 15 røyk dagen, der 15 røyk er en lørdag på byen.

Jeg liker veldig godt å gå ut. Er ute en gang i uken minst, og vi har for vane å drikke en god del når vi først setter i gang. En god del vil si 10 små øl på vorspiel og et par tre til på byen.