Gå til innhold

Argh - så masse TV i påsken

Anbefalte innlegg

Femåringen har ikke magamål når det gjelder TV og data. i dag stod han opp kl 7, ut i stua, på med TV2. Og der kommer han til å sitte pal i godt og vel tre timer, hvis jeg ikke skrur av før, til ville protester. Hvor lenge lar dere ungene få sitte og koke hodet nå i påsken?

Jeg kjenner jeg blir sliten i hodet allerede etter første jingle av snøbarna - skjønner ikke at han orker. Men han kan sitte og se på samme episode av Brandy og visvas som han så dagen før på svensk TV og to dager før på disney channel uten å bry seg om at han har sett den to ganger før.

"Pick your fights" - gidder dere å slåss med ungene om TV nå i påsken? På den ene siden hyl og skrik og kefirstemning i en time hvis jeg skrur av, på den andre siden en nagende irritasjon og dårlig samvittighet over at jeg lar ham sitte og glo og glo i timesvis! MøkkaTV.

Det er jo bare nå i påskeuka. Si at jeg ikke trenger å føle meg som en dårlig mor hvis jeg slapper av litt og lar ham sitte der da?! Eller er dere strenge disse dagene også, og sier maks en time, eller maks to timer eller noe sånt?

God påske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226570-argh-s%C3%A5-masse-tv-i-p%C3%A5sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får se fra de står opp til kl. 10.00. De kommer i senga vår, og vi sover videre mens barna ser på tv. Gutten er ikke så hekta, så han leker og tuller innimellom, men 5-åringen sitter pal. Av latskap får de lov! Nå ville minsten opp, så nå sitter de alle tre og ser på barbie! Mor surfer...

Jenta vår ser veeeeeldig gjerne TV om morgenen, men hun er også flink til å skru av TVen selv når hun har fått nok, hvis det blir for skummelt eller for masete. Nå følger vi med på hva hun ser og hun vet utmerket godt hva hun ikke får lov å se, bla TV3. For en drittkanal!

BBC's barneprogram er favoritten her.

Blir helt sliten av alle seriene på barne-TV. Tilogmed NRK begynner å følge etter de andre kanalene. Ungene får jo ikke ro, det er jo nye innslag hele tiden.

Men nå sitter hun som et lys og ser TV2 - Barbie! Når Barbie er slutt er det av med TVen.

Annonse

Jeg har bestemt meg for å la det skure og gå litt når det gjelder TV-titting i påska. Vi skal ikke reise noen steder, og alle de andre han pleier å leke med er bortreist. Han kjeder seg innimellom for å si det sånn, så han får lov å se mer på TV enn han gjør til daglig. Greit nok for meg. Det retter seg av seg selv når hverdagen kommer.

Gjest sjøstjerna

Jeg blåser i når de starter se TV om morgenen- fordi jeg sover!

Men jeg ber de skru av 11. Så blir det TV-pause til 17-18 tiden. I det tidsrommet foregår heller ikke dataspill.

Når det er sagt må jeg legge til at dersom det bare regner og er grått... da bryr jeg meg ikke om å begrense TV-titting..

Her i heimen er det fritt fram for barnetv (påskemorgen) hver dag i påska. Vi har heldigvis bare NRK og TV2 så det begrenser seg noe med barnetv-titting uansett.

Men synest uansett at det er greitt at slike ting sklir litt ut i feriene, man må jo dra seg fort inn igjen når hverdagen kommer uansett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...