Gå til innhold

Permisjon fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Går det an å få permisjon fra barnehagen? Lillebror har fått plass i barnehagen "vår" fra 1. august. Men jeg vil ikke at han skal begynne før over nyttår.

Er det noen lover om slikt? Hvor henvender jeg meg for å evt. søke om det?

Hvordan formulerer jeg en slik søknad?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226584-permisjon-fra-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvordan lover og regler rundt det er. Har ingen barnehage-erfaring, men skal få det til høsten når lillegutten min skal begynne i barnehage (hurra, fått plass! Bedre enn å vinne i lotto!)

Her er det hvertfall sånn at har du plass så kan du ikke la det stå ubenyttet uten at du betaler for den hvertfall. De kommer nok ikke til å la en plass stå tom når de kunne fått penger for den fra noen andre!

Tror nok at hvis du ikke vil betale for plassen før nyttår så må du søke på nytt igjen da...

Men som sagt, jeg aner ikke. Så hvorfor svarte jeg egentlig....? Hmm :-)

God påske til deg og dine!

Annonse

Du tror vel ikke at du kan beholde plassen og samtidig ikke betale for den??

Næææ, kanskje ikke. Men jeg vet folk som har fått barnehageplass fra august og ikke benyttet den før rett før jul. Men jeg vet ikke om de da har betalt for den eller ikke.

Kan egentlig ikke forstå at de ikke gjorde det. Det gjaldt tvillinger og familien tjener definitivt ikke spesielt godt.

Men, jeg får vel bare undersøke litt.

Vi tok permisjon fra barnehagen og betalte ingenting for det. Så lenge de kan ta inn en annen unge i den perioden skal de da ikke ha dobbel betaling. Men det spørs om de får noen inn for en såpass ugunstig periode. Hadde det vært fra jul til sommeren hadde det vært noe annet. Du får ta kontakt med kommunen og høre.

Gjest Persille

I prinsipp ja.

Men; jeg hadde ikke gjort det - fordi jeg ikke har råd til et halv år uten den inntekten, og jeg ikke kan ta inn et barn i august, og så "kaste" det ut i desember når du skal ha tilbake plassen.

Hadde det vært januar-juli hadde det vært enklere, for det er nesten garantert at noen slutter til høsten...

Men jeg antar det er litt annerledes i kommunale bhg - og det koster jo ingenting å søke :)

Gjest Persille

Tror det.Men det er jo et dumt system,det er sikkert mange som kunne tenkt seg en bhg plass selv om det er for en kortere periode.

Nei, det er faktisk et langt større problem enn det høres ut som.

En ting er at foreldrene kommer seg på jobb en kort periode, men det er snakk om et lite barn, som skal tilvennes et nytt sted, nye barn, nye voksne - og så flyttes bort fra det igjen etter en kort periode, kanskje ut til ingenting.

Så det er faktisk en veldig dårlig løsning.

I prinsipp ja.

Men; jeg hadde ikke gjort det - fordi jeg ikke har råd til et halv år uten den inntekten, og jeg ikke kan ta inn et barn i august, og så "kaste" det ut i desember når du skal ha tilbake plassen.

Hadde det vært januar-juli hadde det vært enklere, for det er nesten garantert at noen slutter til høsten...

Men jeg antar det er litt annerledes i kommunale bhg - og det koster jo ingenting å søke :)

Dette er en privat barnehage med meeeget god økonomi. Men om de likevel ønsker å "kaste bort" penger slik, det vet jeg ikke.

Jeg får prøve lykken, så får vi se.

Gjest lille rosinen

Nei, det er faktisk et langt større problem enn det høres ut som.

En ting er at foreldrene kommer seg på jobb en kort periode, men det er snakk om et lite barn, som skal tilvennes et nytt sted, nye barn, nye voksne - og så flyttes bort fra det igjen etter en kort periode, kanskje ut til ingenting.

Så det er faktisk en veldig dårlig løsning.

Enig med deg! Bra at du får fram dette perspektivet som gjerne kan bli "borte" når det tenkes praktiske løsninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...