Gå til innhold

budrunde-huskjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja. Jeg ville sagt at det er idiotisk å ikke gå for det høyeste budet, selv om det kommer fra en som har lagt inn lavt bud tidligere.

Hadde du f.eks solgt eiendommen din til bygdas største kverulant bare fordi han hadde det høyeste budet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er lurt å legge inn et bud noe over prisantydning. Når prisantydninen blir satt settes den litt under det de egentlig ønsker

Det kommer da alt an på hvilken megler man bruker og hva man selv ønsker. Vet Notar har fått mye pepper for å prise boligene for lavt for å dra mer folk til visningene.

En budgiver må regne med å få boligen til prisantydning om han er alene om å by, noe annet er lureri i mine øyne.

Skrevet

Et motbud er ikke et bud. Det er et tilbud til kjøper.

Da jeg fikk inn bud på leiligheten min fikk jeg bud på ca 60 000 under prisantydning. Da kunne jeg enten sagt nei, det aksepterer jeg ikke, eller ja, det aksepterer jeg, eller så kunne jeg (og det var det jeg gjorde) si at "nei, jeg aksepterer ikke budet ditt, men hvis du legger på 40 000 kr så selger jeg til deg, og budrunden er ferdig og ingen fler kan by. Det er et motbud. Da kan kjøper velge om han vil si nei, eller si nei, men jeg kan legge inn et bud på 20 000 kr mer.

Takk for et opplysende svar. Jeg var ikke klar over at det kunne gå ann og gjøre ting på den måten.

Da er det jo redelig alt sammen alikevel.

Skrevet

Hadde du f.eks solgt eiendommen din til bygdas største kverulant bare fordi han hadde det høyeste budet?

Hvorfor ikke? Man skal da ikke gifte seg med kjøperen eller snakke med pengene?

Skrevet

Selvfølgelig visste de dette. Tror du megleren og vi er helt dumme eller. Det er jo en grunn til at man bruker megler også. Hvis ikke kunne vi jo solgt huset selv. Vitsen er jo at alt skal gå riktig for seg.

Ja, i dag har jeg ihvertfall lært noe nytt her inne og det er jo ikke verst..takk for svar

Skrevet

Jeg skjønner at vi ikke har peiling på huskjøp her, for her er stort sett første bud under prisantydning og man selger til den som ender opp med høyeste bud.

Skrevet

Hvorfor ikke? Man skal da ikke gifte seg med kjøperen eller snakke med pengene?

Ville du solgt til noen du visste du kom til å få problemer med i ettertid f.eks?

Skrevet

Ville du solgt til noen du visste du kom til å få problemer med i ettertid f.eks?

Hvis man er ærlig i forkant og har eierskifteforsikring, så spiller det ingen rolle om det er verdens største kverulant som kjøper.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Det kommer da alt an på hvilken megler man bruker og hva man selv ønsker. Vet Notar har fått mye pepper for å prise boligene for lavt for å dra mer folk til visningene.

En budgiver må regne med å få boligen til prisantydning om han er alene om å by, noe annet er lureri i mine øyne.

"En budgiver må regne med å få boligen til prisantydning om han er alene om å by, noe annet er lureri i mine øyne."

Dessverre fungerer det ikke slik. Vi fikk kun en som bydde. Først bydde han langt under prisantydning, deretter bydde han prisantydning. Begge sa vi nei til. Deretter bydde han en god del 10-tusener over. Da sa vi ja.

Skrevet

"En budgiver må regne med å få boligen til prisantydning om han er alene om å by, noe annet er lureri i mine øyne."

Dessverre fungerer det ikke slik. Vi fikk kun en som bydde. Først bydde han langt under prisantydning, deretter bydde han prisantydning. Begge sa vi nei til. Deretter bydde han en god del 10-tusener over. Da sa vi ja.

Som sagt, jeg synes det er lureri om man ikke får boligen til prisantydning. Har selv solgt 2 ganger og det har ikke vært aktuelt fra min side å sette prisantydningen latterlig lavt for å lure folk til visningen. Men det er meg. Folk er ulike.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Som sagt, jeg synes det er lureri om man ikke får boligen til prisantydning. Har selv solgt 2 ganger og det har ikke vært aktuelt fra min side å sette prisantydningen latterlig lavt for å lure folk til visningen. Men det er meg. Folk er ulike.

det er nok helt vanlig å sette under. Jeg vet at notar har fått pepper for å sette prisantydning altfor langt under, men det er helt vanlig at meglere setter det litt under.

Gjest mirakel*2
Skrevet

jeg hadde absolutt solgt til den som kom med det høyeste budet. De aller fleste gjør vel det?

Skrevet

Jeg ville i noen tilfeller solgt til en som f eks sier han/hun er byggmester selv om jeg har noen litt høyere bud.

Hus har en reklamasjonsrett, og når noen er byggmester bør de oppdage ting selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...