Gå til innhold

er det normalt


PERIS

Anbefalte innlegg

Karnsje et dumt spørsmål,men jeg tar nå sjangsen for det,er det vanlig at en tisser på seg når en har vert utsatt for overgrep,det gjør jeg dag å natt og det er veldig plagsomt,har prøvd all slags medesiner med det hjelper ikke.Noen som har/eller opplevd det samme?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til PERIS. JA det er flere som sliter med disse problemene, som har samme bakgrunn som deg.Du har kanskje tatt dette opp med legen din?Et annet alternativ er å undersøke om det finnes uroterapeut i nærheten der du bor, som du evt. kan få en henvisning til.Det kan være aktuellt med bl a blæretrening for å endre de vanene du har nå.

Håper noen andre med samme erfaring som du beskriver kan svare på innlegget ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til peris.

jeg har i mange år som barn/ungdom blitt utsatt for sexuelle overgrep, dette medførte at jeg ofte tisset på meg både om dagen og ikke minst om natten. nå er jeg voksen, men sliter fortsatt med disse overgrepene i perioder. Det medfører at jeg også tisser på meg både på dagen og om natten, hender også at jeg bæsjer på meg i disse periodene. For meg er dette noe som skjer i perioder, men jeg var sikker på ar jeg var alene om dette, ble derfor glad da jeg så inlegget ditt og skjønte at vi er fler. Jeg har snakket mye med legen min om dette og har fått resept på bleier da det ikke er noe fysisk årsak til problemet. Det gjør det i allefall lettere for meg selv om jeg er livredd for at noen skal oppdage det.

håper flere svarer her og forteller slik at vi kan hjelpe hverandre videre.

Takk for ar du torde spørre jeg har lenge hatt lyst men ikke tort.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alene?

jeg har samme problemet. det er grusomt, og jeg har trodd at jeg var alene i hele verden om dette.jeg her også vært utsatt for både overgrep og mobbing.jeg begynner å forstå at dette er en mer vanlig reaksjon enn vi tror, det er bare så utrolig skambelagt.jeg begynner å forstå at jeg ikke er pervers, men at jeg bare har det vondt og viser det slik...det er forferdelig å erkjenne for seg selv at jeg gjør det med vilje, men å innrømme det er første steget til å finne en bedre måte å takle ting på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet. det er grusomt, og jeg har trodd at jeg var alene i hele verden om dette.jeg her også vært utsatt for både overgrep og mobbing.jeg begynner å forstå at dette er en mer vanlig reaksjon enn vi tror, det er bare så utrolig skambelagt.jeg begynner å forstå at jeg ikke er pervers, men at jeg bare har det vondt og viser det slik...det er forferdelig å erkjenne for seg selv at jeg gjør det med vilje, men å innrømme det er første steget til å finne en bedre måte å takle ting på.

Hei,du er ikke alene om dette problemet som du ser,jeg har vert misbrukt i 29 år,vold åg trusler,jeg synes det er veldig flaut at jeg tisser på meg både om dagen å natta,jeg merker ikke at jeg gjør det før det er for sent,jeg stammer også etter overgrepene og all dritten.Det er grusomt å ha det sånn.Jeg er gutt det å bli i sammen med ei jente går ikke,for de vill ikke ha en gutt som tisser på seg å må gå med bleie,og som har problemer.Hilsen PERIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...