Gå til innhold

Et barn til

Anbefalte innlegg

Gjest vurdere
Skrevet

Jeg er 36, har ei datter på 6,5 år, er skilt og har akkurat blitt samboer igjen. Han er 43 og barnløs, og har lyst på barn.

Når vi begynte og date så sa jeg at jeg ikke ønsket flere barn, og det var da greit, men nå har han veldig lyst på...

Må nevnes at jeg hadde et vanskelig svangerskap og både jeg og vesla var nære ved å ikke klare oss, så jeg ble skremt..

Vesla er frisk og fin, og skolejente nå, men jeg tenker så mye. Hva om jeg er for gammel, hva om jeg får samme problemer igjen, hva om jeg blir alene med to...

Hva med aldersforskjellen som vil bli minst 7,5 år..

Samtidig er jeg litt babysjuk...

Noen erfaringer?

Gjest fint med søsken
Skrevet

Jeg mener det er godt med søsken, og aldersforskjellen ville ikke gjort noe. Go for it! Avtal en samtale med jordmor så du får snakket om bekymringer osv

Skrevet

Lillebroren min er 7 år yngre enn meg. Jeg ville absolutt ikke være ham foruten! Vi er kjempegode venner nå. Var kanskje ikke det under hele oppveksten, men...

Du er 36 år, det er jo absolutt ikke for gammelt til å få barn!

At du hadde et tøft svangerskap og en tøff fødsel behøver absolutt ikke å bety at du får det denne gangen.

Om dere velger å prøve å få flere barn, så snakker du tidlig med jordmor om fødselserfaringen du har. Sammen kan dere finne løsninger som du kan leve med og som gjør at du antagelig får en mye bedre fødselsopplevelse neste gang.

Gjest toya-1
Skrevet

Hva med adopsjon i stedet? Det er også en fullgod måte å få et barn på. Kjenner mange som har både "magebarn" og "adopterte" barn.

Skrevet

Det er nøyaktig 10 år mellom eldste og yngste barn her hos oss. Den eldste var 7,5 år da nestyngste kom og 10 år da minstepia kom. Hun er så stolt og glad over de små. De er ikke konkurrenter på noen måter slik som broren som er 2,5 år yngre enn henne er.

Ei jente på 9 år jeg kjenner blir snart storesøster. Hun har ingen søsken fra før av. Hun har maset om å få søsken i alle år, og hun kan knapt nok vente til babyen kommer.

Men du må jo selvsagt tenke gjennom om du virkelig ønsker dette. Et vanskelig svangerskap kan sitte igjen i åresvis, og du vet jo ikke hvordan neste svangerskap blir. Hvis du snakker med legen din om bekymringene dine ved et evt svangerskap, så tipper jeg at du blir fulgt ekstra opp.

Jeg synes nå det er minst like kos med baby nå som det var for 10 år siden :)

Skrevet

Jeg har barn med 7 års aldersforskjell . Og selv om det er rart å ha en fot i to leire , er det rørende å se hvor elsket den lille er . Ikk ebare av oss men av søsten hennes også . Nå er eldste på ferie , men den hun "savner" er lillesøster .

Jeg tror det er godt å ha en med samme ballast i denne verden . Selv om man ikke har noen garantier for fremtiden .

Forøvrig hadde jeg et lett første svangerskap og et forferdelig annet svangerskap . Så det er ingen garantier uansett . Lykke til .

Skrevet

Hva med adopsjon i stedet? Det er også en fullgod måte å få et barn på. Kjenner mange som har både "magebarn" og "adopterte" barn.

For å adoptere må du være gift, og du må ha vært i ditt nåværende samboerforhold i minst to år.

Hilsen en som er både adoptiv- og magemamma

Gjest toya-1
Skrevet

For å adoptere må du være gift, og du må ha vært i ditt nåværende samboerforhold i minst to år.

Hilsen en som er både adoptiv- og magemamma

Ja, og så... Det er vel ikke et problem at man må være gift vel. Er selv adoptivmor og kjenner reglene veldig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...