Gjest sjøstjerna Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hørte det ordet, og vet ikke hva det betyr. Er det ikke "treningseffekt" å gå en tur? Jeg vil bli i bedre form igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=3224 Jooo da:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=3224 Jooo da:o) :-) Ja, jeg tøyer og bøyer når jeg vasker. Men synes ikke dette holder... Jeg går alt av trapper, går til jobb, aerobics en gang i uka, forsøker være bevisst på å få mosjon. Men føler det er ikke nok! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Comprende? Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Treningseffekt får du når du gjør noe som stiller såpass fysiologiske og anatomiske krav, at kroppen må svare på belastninga ved å restituere og forberede seg til en lignende framtidig belastning. En konsekvens av dette blir at å "gå tur" har treningseffekt for en dårlig trent, men ikke for en godt trent person. Derimot kan det ha restitusjonseffekt for denne godt trente personen, men det blir annet spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Treningseffekt får du når du gjør noe som stiller såpass fysiologiske og anatomiske krav, at kroppen må svare på belastninga ved å restituere og forberede seg til en lignende framtidig belastning. En konsekvens av dette blir at å "gå tur" har treningseffekt for en dårlig trent, men ikke for en godt trent person. Derimot kan det ha restitusjonseffekt for denne godt trente personen, men det blir annet spørsmål. Interessant. Men hva er restitusjonseffekt ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.