Gjest Litt sliten påskeharemamma Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Det er jo så koselig med masse besøk. Og det er jo så herlig når de drar igjen. Vi har spist så mye god mat, enorme mengder godterier og godt drikke. Buksene strammer, solbrente og egentlig litt lei. Ungene har fått være oppe seint og er helt i feil rytme. Hverdagen er ganske alright den og, synes dere ikke ? 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Som om jeg skulle sagt det selv! Men er det ikke fint da? At vi har ferie- for å oppdage at hverdagen er fin og god? Sånn at vi SAVNER den i ferietider? ;-) 0 Siter
oppptimisten Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Som om jeg skulle sagt det selv! Men er det ikke fint da? At vi har ferie- for å oppdage at hverdagen er fin og god? Sånn at vi SAVNER den i ferietider? ;-) Jeg er så enig så enig! Gleder meg til siste innrykk er ferdig i dag, og angrer litt på at jeg har invitert igjen... men men, i morgen er det over og jeg skal vaske ut av huset og gjøre meg klar til innrykk neste helg igjen ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Nei, jeg syns dette er helt toppers! Ikke jobb, sove lenge annenhver morgen, trille lange turer sammen med gubben, sitte her på internett mens tuppa sover. 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Det er etter hva man gjør ferien til selv det. Man trenger ikke å drasse med seg 3-4 unger på hytta med maaange kilo oppakkning, ha besøk hver dag, minst én skitur pr. dag som innebærer smøring av ørtn skipar og ny oppakkning, unger som får alt for mye søtt slik at de blir ufordregelige av alt for mye sukker og alt for lite mat, unger som får være oppe så lenge at foreldrene mister "tidforsegselvtimene" og... you name it. Men derimot; Være hjemme, sove lenge, dole, løse kryssord, lese krim, se på tv, gå en liten tur og barn som er ute og leker hele dagen, slik at man får pause til ørene. DET er ferie det:o) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Det er etter hva man gjør ferien til selv det. Man trenger ikke å drasse med seg 3-4 unger på hytta med maaange kilo oppakkning, ha besøk hver dag, minst én skitur pr. dag som innebærer smøring av ørtn skipar og ny oppakkning, unger som får alt for mye søtt slik at de blir ufordregelige av alt for mye sukker og alt for lite mat, unger som får være oppe så lenge at foreldrene mister "tidforsegselvtimene" og... you name it. Men derimot; Være hjemme, sove lenge, dole, løse kryssord, lese krim, se på tv, gå en liten tur og barn som er ute og leker hele dagen, slik at man får pause til ørene. DET er ferie det:o) Ja, men etter en tid med ferie som du beskriver... blir du ikke lei? Påska er hva man gjør det til, og vi har hatt sunn balanse mellom turer, sosial aktivitet, hjemmekos etc. Men jeg oppdager med glede at jeg trives i hverdagen og derfor ser fram til den! 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Ja, men etter en tid med ferie som du beskriver... blir du ikke lei? Påska er hva man gjør det til, og vi har hatt sunn balanse mellom turer, sosial aktivitet, hjemmekos etc. Men jeg oppdager med glede at jeg trives i hverdagen og derfor ser fram til den! "Ja, men etter en tid med ferie som du beskriver... blir du ikke lei?" Nei, definitivt ikke. 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Ja, men etter en tid med ferie som du beskriver... blir du ikke lei? Påska er hva man gjør det til, og vi har hatt sunn balanse mellom turer, sosial aktivitet, hjemmekos etc. Men jeg oppdager med glede at jeg trives i hverdagen og derfor ser fram til den! Altså, ikke lei men fornøyd, kan man kalle det. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Altså, ikke lei men fornøyd, kan man kalle det. ;-) Ja, det var et mer positivt ladet ord. Jeg går for den! :-) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jeg skulle ønske jeg ikke jobbet i påsken... Jeg gleder meg til frihelg om to uker! 0 Siter
Gjest ikke enig i dag. Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Nei, jeg savner ikke hverdagen vår. Opp tidlig og kave rundt for å rekke skole og barnehage. Trøtte unger hjem etter en slitsom dag og åpne en hermetikk boks med middagsmat fordi man er altfor sulten og ikke har tid til å lage en riktig god middag. Mase på ungene at de skal komme seg i seng for at de ikke skal være altfor trøtte neste morgen osv. Nå sover vi voksne lenge om morgenen mens ungene ser på morgentv etter som de våkner av seg selv uthvilte. Lange frokoster og en hel dag til å gjøre hva vi har lyst til. Slappe mye av innimellom øktene og legging litt senere enn vanlig men ikke mye. Men nok til at kveldstunden blir rolig og harmonisk. Sitte så lenge vi voksne vil utover natta og kose oss i stua med snop og tv og høre radio. Nei, dette er deilig gitt og jeg ville gjerne hatt påska mye lenger... 0 Siter
bb71 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Er så enig så enig med deg! Nå har det vært koselige sosiale kvelder, som har vart til langt på natt. Barn som står opp tidlig og en lett blanding av gjester og at vi har reist på besøk. Koselig alt sammen, men jeg er utslitt! Gleder med til tirsdag nå ja. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Har hatt en veldig avslappende påske, akkurat slik jeg håpet, men jeg gleder meg til å få minstemor hjem i morgen. Savner henne nå. Hverdag er greit, men jeg hadde ikke sagt "nei takk" til litt mer ferie. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jo. Det er deilig med ferie, men enda bedre når man kommer tilbake til de vante rutinene. Vi har stort sett holdt på rutinene i påsken. Men vi har vært mye ute og solt oss og grillet pølser. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jeg for min del er drittlei av jobben for tida... så jeg gruer meg til hverdagen i morra!! Lei, lei, lei! Hmpf. Heldigvis bare 14 dager til 1.mai - langhelg igjen hurra. 0 Siter
Gjest efoll Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Jo, jeg forstår deg godt, jeg. Selv om det aller beste med ferie er å slippe å stresse om morgenen! Det er allikevel litt godt å komme igang igjen med de vante gjøremål; desverre må jeg ta med 4 åringen på jobb i morgen, pga planleggingsdag. Litt tøff start etter en ferie. Han kommer til å kjede seg! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Nei, vi var bortreist, hadde det bare deilig, og kunne gjerne tenkt meg å slappe av slik et par uker til! Rytmen var nesten som vanlig, så ikke store tilvenningen her. Barna sov bare litt lenger på morgenen, trenger mye søvn med slike overdoser frisk luft og aktivitet ). 0 Siter
serendipity Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hverdager er slettes ikke værst. Og det er heldigvis flest av de ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.