Gå til innhold

damen på apoteket hadde en dårlig dag..

Anbefalte innlegg

Gjest godpåske
Skrevet

datteren vår på 2 år har blitt syk i påsken og i natt har hun hostet så mye att hun har bare kastet opp slim.40 i feber og bare liggi på fanget.

vi dro på legevakta og hun hadde bronkitt.

hun fikk medesin men den hostesafta hun skulle få hadde de ikke,så jeg satte meg i bilen og kjørte til nermeste apotek som var åpent.40 minuttter unna.

var der 10 min etter åpning og masse folk.leverte resepten og fikk beskjed om att det var over 1 time og vente.

jeg ble litt paff og spurte om hun tullet med meg,og hva fikk jeg til svar?

"ja når dere alle kommer kl 15 for og levere resepter så blir det sånn"

jeg hadde jo ikke reist så langt om ikke datteren min hadde hatt behov for den medesinen..

bugge -jenta
Skrevet

Jeg "frekventerer" ofte slike steder som apoteker. Dessverre.

Og de har ofte dårlige dager mange av de som jobber på de apotekene.

De har også fått lagt inn en slags mekanisme som gjør at de ikke kan bevege seg fort.

De er også svært påståelige og har en trang til å si setninger om og om igjen, slik som;" men det er det samme virkestoffet".

Jeg ber om unnskyldning til alle unntak, som gjør en god jobb på apotek. Jeg har møtt noen av dere, og håper jeg får møte flere.

Skrevet

De har også fått lagt inn en slags mekanisme som gjør at de ikke kan bevege seg fort.

De er også svært påståelige og har en trang til å si setninger om og om igjen, slik som;" men det er det samme virkestoffet".

Jeg ber om unnskyldning til alle unntak, som gjør en god jobb på apotek. Jeg har møtt noen av dere, og håper jeg får møte flere.

Det der med samme virkestoff og rimeligere "synonympreparater" eller hva det heter, er noe de er pålagt av rikstrygdeverket, og ikke bare den enkeltes vrangvilje.

Men ellers er det nok mange som burde vært i et annet yrke der også ja...

Gjest sofie35
Skrevet

Det der med "det er det samme virkestoffet" er jeg også veldig lei av å høre. Når jeg kjøper ibux, skal de alltid prakke på meg ibumetin. Jeg sier "nei takk", de maser om dette med "samme virekstoff", jeg sier fortsatt nei takk...så skal de alltid fortsette å prøve å få meg til å bytte av en eller annen grunn.

Så må jeg forklare at i ibumetin er det laktose, det tåler ikke jeg, det er det ikke i ibux. Alikevel er det enkelte som ikke gir seg...ååå...irriterende!!!

bugge -jenta
Skrevet

Det der med samme virkestoff og rimeligere "synonympreparater" eller hva det heter, er noe de er pålagt av rikstrygdeverket, og ikke bare den enkeltes vrangvilje.

Men ellers er det nok mange som burde vært i et annet yrke der også ja...

Når det gjelder hvite resepter vet jeg ikke om de e rpålagt det ikke pålagt det. De kan si det finnes et lignende preparat med samme virkestoff, men jeg blir irritert når de blir sure på meg for at jeg for eksempel ikke vil ha alopam når de ikke har sobril. Og det blir mange.

Da høres ofte setningen" Jeg tror du legger litt for stor vekt på hjelpestoffene". For leger er det en kjent sak at virkningen ikke alltid er den samme, men ikke for apotekeren.

Når det gjelde blå resepter, eller grå er de pålagt det, men de kunne vært flinkere til å opplyse om hva som egentlig er mellomlegget. Jeg blir så irritert når jeg ser alle disse gamle, forsakte menneskene som de står og "dikkedarer" med. Mellomlegget er ofte utrolig lite. Og mange tror de _må_ ta den billigste, de skjønner ikke at de kan ta den medisinen de er vant med hvis de betaler noen kroner i mellomlegg. Det kan sikkert være stor forskjell av og til, men ofte er det ikke det. Det dreier seg mer om de ordningene det enkelte apotek har med leverandører.

Det kan være mange grunner til at det er lurt å holde seg til en medisin. Kjent virkning, størrelse, farge, form, filmdrasjert eller ikke, smak, at den ikke er prikk lik en av de andre medisinene en går på. Og at en husker at den var for hjertet og derfor skulle tas da og da.

Min venninne spurte en gang om mellomlegget, og det gikk 50 øre i hennes favør. Så mye for det. Ikke alle bryr seg om at det står "ikke generisk bytte" heller. Har kranglet med flere om det og jeg.

Jaja, jeg har et rikholdig medisinskap, og har nok litt overdose når det gjelder den gjengen der:o)

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Synd at du møtte på en sånn dame på apoteket.

Har alltid møtt på positiv betjening på apotekene ,greitt og skryte litt også.

Ellers riktig god bedring til datteren din!

Skrevet

Når det gjelder hvite resepter vet jeg ikke om de e rpålagt det ikke pålagt det. De kan si det finnes et lignende preparat med samme virkestoff, men jeg blir irritert når de blir sure på meg for at jeg for eksempel ikke vil ha alopam når de ikke har sobril. Og det blir mange.

Da høres ofte setningen" Jeg tror du legger litt for stor vekt på hjelpestoffene". For leger er det en kjent sak at virkningen ikke alltid er den samme, men ikke for apotekeren.

Når det gjelde blå resepter, eller grå er de pålagt det, men de kunne vært flinkere til å opplyse om hva som egentlig er mellomlegget. Jeg blir så irritert når jeg ser alle disse gamle, forsakte menneskene som de står og "dikkedarer" med. Mellomlegget er ofte utrolig lite. Og mange tror de _må_ ta den billigste, de skjønner ikke at de kan ta den medisinen de er vant med hvis de betaler noen kroner i mellomlegg. Det kan sikkert være stor forskjell av og til, men ofte er det ikke det. Det dreier seg mer om de ordningene det enkelte apotek har med leverandører.

Det kan være mange grunner til at det er lurt å holde seg til en medisin. Kjent virkning, størrelse, farge, form, filmdrasjert eller ikke, smak, at den ikke er prikk lik en av de andre medisinene en går på. Og at en husker at den var for hjertet og derfor skulle tas da og da.

Min venninne spurte en gang om mellomlegget, og det gikk 50 øre i hennes favør. Så mye for det. Ikke alle bryr seg om at det står "ikke generisk bytte" heller. Har kranglet med flere om det og jeg.

Jaja, jeg har et rikholdig medisinskap, og har nok litt overdose når det gjelder den gjengen der:o)

Står det "ikke generisk bytte", så skal apotek-personalet levere ut eksakt det som står på resepten og ingenting annet.

bugge -jenta
Skrevet

Står det "ikke generisk bytte", så skal apotek-personalet levere ut eksakt det som står på resepten og ingenting annet.

Ja, jeg har likevel måttet krangle om det. Men jeg er blitt ei lranglebøtte de siste fem åra:o)

Og venninnen min også opplevde dette. Hun gav seg dessverre, og det viste seg at hun ikke tålte synonympreparatet.

Skrevet

Ja, jeg har likevel måttet krangle om det. Men jeg er blitt ei lranglebøtte de siste fem åra:o)

Og venninnen min også opplevde dette. Hun gav seg dessverre, og det viste seg at hun ikke tålte synonympreparatet.

Huff. Trist at man som kunde (og syk sådan!) skal måtte bedrive voksen-opplæring.

Skrevet

Det der med "det er det samme virkestoffet" er jeg også veldig lei av å høre. Når jeg kjøper ibux, skal de alltid prakke på meg ibumetin. Jeg sier "nei takk", de maser om dette med "samme virekstoff", jeg sier fortsatt nei takk...så skal de alltid fortsette å prøve å få meg til å bytte av en eller annen grunn.

Så må jeg forklare at i ibumetin er det laktose, det tåler ikke jeg, det er det ikke i ibux. Alikevel er det enkelte som ikke gir seg...ååå...irriterende!!!

Du får si at du da heller går til en annen plass og kjøper dine medisiner, dersom de ikke vil selge deg den varen du vil ha.

Er det snakk om den reseptfrie varianten, så får du jo kjøpt den på butikken også da. Eller har de bare ibumetin der også?

Det er tragisk at man skal oppleve så dårlig kunde-service.

Skrevet

Verre med damen på Rikstrygdeverket som mente at Valium og Rivotril var det samme. Valium kunne jeg få på blått men ikke Rivotril.

bugge -jenta
Skrevet

Huff. Trist at man som kunde (og syk sådan!) skal måtte bedrive voksen-opplæring.

På den andre siden har jeg mye sinne i meg, og får da noen å legitimt ta den ut på, selv om jeg gjør det svært rolig. Så ingenting er så gale at det ikke er godt for noe osv:o)

Men de er så påståelige, det er ganske merkelig. Og jeg har til gode å få en "unnskyldning" eller et beklager.

Skrevet

På den andre siden har jeg mye sinne i meg, og får da noen å legitimt ta den ut på, selv om jeg gjør det svært rolig. Så ingenting er så gale at det ikke er godt for noe osv:o)

Men de er så påståelige, det er ganske merkelig. Og jeg har til gode å få en "unnskyldning" eller et beklager.

Du får vurdere å kjøpe en bokse-sekk og boksehansker for å få ut aggresjonen hvis ikke det er tilstrekkelig å krangle med apotek-ansatte... :-)

Skrevet

Hun burde kanskje ordlagt seg litt annerledes, men jeg synes nå ikke den kommentaren var så forferdelig, jeg. Med mindre tonefallet var spydig og kroppsspråket tydelig høres det nå mest ut som hun konstaterte at sånn var det.

Det _er_ mange som kommer med resepter en time før stengetid, forståelig nok. Det er ikke alle som kan dra på apoteket i arbeidstida.

Gjest Herman Hedning
Skrevet

Syns ikke den kommentaren var så ille gæærn jeg da. Det var vel mer konstatering av fakta.

Gjest neofix
Skrevet

Jeg syns du overreagerer litt. Når det er sånn midt i påsken og folk fyller opp apoteket må man nesten forvente at det tar mer tid enn til vanlig.

Når det er sagt irriterer jeg meg stadig grønn på enkelte apotek. Har "svartelistet" et par apoteker i min nærhet pga dårlig service. Ett apotek fordi de holder fast ved den gamle "lever resepten og kom tilbake om en halvtime"-ordningen. De fleste ekspederer jo mens man venter, altså i løpet av noen minutter.

Ett annet apotek har jeg svartelistet etter at jeg måtte betale 10 kroner for en sprøyte som medisinmål til flytende medisin til et barn. Overalt ellers får jeg sprøyter eller annet medisinmål gratis.

Og ett tredje apotek fordi de alltid er så påståelige. Som å hevde at det ikke finnes 5 ml sprøyter. Eller å blande seg borti det legen har skrevet på resepten. Spørre og grave om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Ja, forresten også et fjerde apotek som ikke ville levere ut medisiner som legen hadde skrevet ut fordi legen hadde skrevet 2 flasker cosylan i stedet for 1 flaske med reit 1. Skulte over brilleglassene og erklærte at "da blir du registrert som storforbruker, altså!".

Heldigvis har vi mange apotek å velge i.

Skrevet

Jeg har også kranglet med apotekansatte - de to siste gangene jeg har levert inn resept på Napren-E har de gitt meg Naproxen istedet. De sto steilt på at det var nøyaktig det samme, hvilket det ikke er. Jeg tåler ikke tablettene uten E'en, men det ser ikke ut til at de har skjønt hva den står for.

Jeg har sluttet å bruke det apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...