Gjest paulina shee Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Vi skal adoptere fra Etiopia.Noen som vet hva hentereisen koster for voksne og barn? 0 Siter
Gjest farslykke Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Det er to år siden vi var i Addis, men da brukte vi ca. 17.000 på fly. I tillegg koster det mellom 55 og 110 USD pr natt i losji + mat. Vi valgte å bo på Bayesh Guest House etter å ha tilbrakt en natt på Ghion hotell. Bayesh var billigere, utrolig mye bedre,renere og mer praktisk. Anbefales. Dere bør ha med godt med penger til mat, shopping, bading på Sheraton m.m. Ta med mer enn dere tror dere trenger, er mitt råd. God tur når den tid kommer. 0 Siter
l@bamba Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi betalte 10500,- per person(voksne). Avreise Vigra. Brukte Egersund reisebyrå, og fikk ha med 40 kg bagasje hver (noe vi ikke egentlig hadde bruk for, men vi tok med klær/utstyr til barnehjemmet. Låner tråden din litt, for jeg lurer på om det er noen som har reist med annet opplegg enn anbefalingene fra AF? Skal selv til Etiopia (forhåpentligvis snart), og ser det er veldig varierende mellom flyselskapene.. Vi er 3 voksne og ett barn, og kan spare 10000 på å bruke annet selskap og reiserute.. Tar gjerne mot tips siden vi ikke flyr så ofte (takk for lånet av tråden) 0 Siter
Gjest paulina shee Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi betalte 10500,- per person(voksne). Avreise Vigra. Brukte Egersund reisebyrå, og fikk ha med 40 kg bagasje hver (noe vi ikke egentlig hadde bruk for, men vi tok med klær/utstyr til barnehjemmet. Låner tråden din litt, for jeg lurer på om det er noen som har reist med annet opplegg enn anbefalingene fra AF? Skal selv til Etiopia (forhåpentligvis snart), og ser det er veldig varierende mellom flyselskapene.. Vi er 3 voksne og ett barn, og kan spare 10000 på å bruke annet selskap og reiserute.. Tar gjerne mot tips siden vi ikke flyr så ofte (takk for lånet av tråden) Bestiller dere selv reisen og hotell eller er det AF som gjør dette? Ser at andre har betalt opptil 17 000 kr for bare fly. 0 Siter
trk1365380645 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi betalte 10500,- per person(voksne). Avreise Vigra. Brukte Egersund reisebyrå, og fikk ha med 40 kg bagasje hver (noe vi ikke egentlig hadde bruk for, men vi tok med klær/utstyr til barnehjemmet. Låner tråden din litt, for jeg lurer på om det er noen som har reist med annet opplegg enn anbefalingene fra AF? Skal selv til Etiopia (forhåpentligvis snart), og ser det er veldig varierende mellom flyselskapene.. Vi er 3 voksne og ett barn, og kan spare 10000 på å bruke annet selskap og reiserute.. Tar gjerne mot tips siden vi ikke flyr så ofte (takk for lånet av tråden) Jeg tror en av grunnene til at vi blir anbefalt de billettene Egersund ordner, er at vi da kan endre reisedatoer uten problemer og ekstra kostnader. De billigste billettene er det ofte ikke mulig å forandre. Jeg har ikke hørt om noen som har måttet endre billetten fra Etiopia, men det kan bli fort bli dyrt... Og vi trengte nok mer enn 20 kg pr person både nedover og oppover, tror jeg... Ellers er det jo gode nyheter på Etiopia- oppdateringen i dag! HURRA! 0 Siter
l@bamba Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Jeg tror en av grunnene til at vi blir anbefalt de billettene Egersund ordner, er at vi da kan endre reisedatoer uten problemer og ekstra kostnader. De billigste billettene er det ofte ikke mulig å forandre. Jeg har ikke hørt om noen som har måttet endre billetten fra Etiopia, men det kan bli fort bli dyrt... Og vi trengte nok mer enn 20 kg pr person både nedover og oppover, tror jeg... Ellers er det jo gode nyheter på Etiopia- oppdateringen i dag! HURRA! ...grunnen til at vi ikke behøvde 40 kg per pers var at vi var 3 voksne.. tror nok det hadde vært annerledes om vi bare var 2 voksne. -og ja du har nok rett i at det er tryggere å kunne ombooke billettene i siste liten...noe jeg håper jeg ALDRI måtte behøve...smil hils guttene dine trk 0 Siter
llu Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 HEI! Det er store forskjeller på prisene til Addis. Sjekk f.eks. supersaver.no så får du opp forskjellige alternativer. Sjekket nettopp for mai og fikk opp kr 6801,- via London med British Airways, det er jo ikke så ille. Har booket der til andre destinasjoner og det funker kjempebra. Barn under 2 år er som du sikkert vet gratis, kun en liten avgift. Billetten til barn over 2 år og opp til 12! kan variere veldig mye, hos noen selskap er det nesten like mye som voksen. Når det gjelder bagasje er det vanligvis ikke noe problem med litt overvekt med de fleste selskap, men tror Etiopian Airways er strenge. Sjansen er helt minimal for at du må forandre billetten. Hvis du blir der i 12 dager skal det ikke være noe problem. Vi bodde på Bayesh guesthouse, det var veldig OK. Har hørt om flere som bor på den norske skolen, det er billigt, stor leilighet, flott uteområde til barna og nær barnehjemmet. Ta evnt. kontakt direkte med skolen. Vi leverer papirene til Adopsjonsforum i morgen (-:. Lykke til og god tur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.