Gå til innhold

Åååå planleggingsdag igjen

Anbefalte innlegg

Gjest planleggingsdag igjen.....

Så er det dagen etter ferie og det er planleggingsdag i bhg.. Er det en dag hvor vi absolutt skulle ha trengtes på jobb så er det 3 påskedag..

Så er det planleggingsdag 26 mai også.. etter en fridag pga himmelspretten....

Kan ikke bhg ta planleggingsdag dagen før påsken ????????

Fortsetter under...

Gjest følger skoleruten

Hos oss følger de skolens rute, så barnehagen har ikke skyld i hvilke dager som velges. Fint for oss som har både bhg-og skolebarn.

Har forståelse for at en planleggingsdag ikke er like effektiv dagen før ferie som første dagen etter, på samme måte som at du har større behov for å være på jobb i dag enn siste dag før påske, antar jeg. Så det er vel umulig å finne en perfekt løsning..

Da får de som MÅ på jobb dagen før påske, samme problemet som du har idag da ...... planleggingsdagene passer aldri for alle.

jeg må vel på jobb dagen før påske og, men det er lettere å ta seg fri. Da har man jo vært på jobb i mange uker, og en dag før påsken tror jeg jobben hadde satt mer pris på enn dagen etter endt ferie..

De kan vel ikke vite at dere "må" på jobb i dag. Du får gi de tilbakemelding på det. Du har sikkert visst om planleggingsdagen i lengere tid og kunne ha skaffet barnevakt.

nå har vi løst det med at jeg og min ektefelle tar halv dag hver... har visst om planleggingsdag, men har ingen barnevakt.... ikke alle som har det vet du..

Annonse

Gjest blomsterløk

At det er planleggingsdag i dag kan vel ikke være noen overraskelse for deg?

Oversikt over planleggingsdagene fikk vi når barnehageåret startet, altså i august.

Vi er på jobb begge to i dag, sønnen vår er hos en kamerat fra barnehagen. Vi tar annenhver planleggingsdag fri, familien til kameraten til sønnen de andre.

At det er planleggingsdag i dag kan vel ikke være noen overraskelse for deg?

Oversikt over planleggingsdagene fikk vi når barnehageåret startet, altså i august.

Vi er på jobb begge to i dag, sønnen vår er hos en kamerat fra barnehagen. Vi tar annenhver planleggingsdag fri, familien til kameraten til sønnen de andre.

så flott for dere da.

Gjest Persille

Om du fikk velge - når ville du hatt planleggingsdagene da?

Og jeg synes faktisk det er hensynsfullt av bhg å legge det til inneklemte dager, det pleier å være enklere for de aller fleste å ta seg fri slike dager, enn hvilke som helst andre dager.

Dessuten betyr som oftest det at de ansatte får en langhelg den helgen, fordi de antagelig har brukt to eller tre kvelder i forveien på å planlegge høsten, dermed blir det bra for alle.

Planleggingsdager passer aldri for alle - sånn er det bare.

Kanskje du kan foreslå en ordning der foreldre tilsvarende antall ansatte stiller opp og driver barnehagen den dagen? Da får alle én dag i løpet av året, istedet for mange, og så får dere samtidig se hvordan det faktisk er å jobbe i barnehage - en nyttig erfaring for de fleste :)

Gjest forskjellige jobber har folk vet du.

jeg må vel på jobb dagen før påske og, men det er lettere å ta seg fri. Da har man jo vært på jobb i mange uker, og en dag før påsken tror jeg jobben hadde satt mer pris på enn dagen etter endt ferie..

Dette kommer jo helt ann på hvilken jobb du har.

Selv jobber jeg i butikk og da er dagene før påske de med mest trøkk i. Alle skal handle forbruksvarer og mat før påske.

Så for meg passer det bedre med dagen etter påske.

Annonse

Ja, ikke sant.

Hadde vel ikke vært noe problem for dere å få til en slik ordning heller?

nå har det seg sånn at vi ikke har omgang med noen fra bhg, og da ville det være litt dumt å spørre om ikke vårt barn kunne få lov til å bli med hjem til noen av barna??

Dette kommer jo helt ann på hvilken jobb du har.

Selv jobber jeg i butikk og da er dagene før påske de med mest trøkk i. Alle skal handle forbruksvarer og mat før påske.

Så for meg passer det bedre med dagen etter påske.

jobber i helsevesenet og der jobber jeg som eneste i mitt fagfelt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...