Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en vaskehjelp en stund,som har vært hjemme hos oss hver 14 dag.

Det blir en del rot,og dette må ryddes før hun kommer tidlig om morgenen.

Vi har på forhånd avtalt

hvilken dag hun skal komme.

Flere ganger har hun sendt melding samme dag hun skulle vært her,og sier at det ikke passer.

Det har da skjedd etter at jeg har stresset livet av meg for å forberede at hun kommer.

Begynner ofte kvelden før,og holder på fra tidlig om morgenen for at alt skal være ryddig til hun kommer.

Alt utstyret hun skal bruke skal også være rengjort og klart og satt frem.

Jeg har små barn hjemme,og prøver å planlegge dagen ut i fra at hun kommer.

Jeg har sett litt mellom fingrene på dette,og latt henne få komme tilbake når det passer henne.

Sist gang ga jeg beskjed om at hvis hun ikke kunne komme p.g.a av andre planer,måtte hun si fra på forhånd.

Grunnen hun har for å ikke komme, har vært at hun er på kurs,på ferie,og ikke p.g.a sykdom noe som selvsagt er god nok grunn tilå si fra samme dag.

Det har også hendt at hun har latt være å møte opp.

I dag skjedde det igjen, hun sendte melding etter at jeg hadde forberedt alt.

Hun gjør ellers en grei jobb,og jeg er fornøyd med vaskingen.

Irriterer meg så mye over at hun ikke holder avtaler,og at hun ikke sier i fra før samme dag.

Nå lurte hun på om hun kunne komme en annen dag igjen.

Vet ikke om jeg er så interessert lenger.

Hva hadde dere gjort,og er dette noe å reagere på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227037-irritert-p%C3%A5-vaskehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det som deg - nesten litt værre. Ofte ga hun beskjed først etter at hun skulle ha vært der om at hun ikke kunne komme!!!

Vi kutta ut. Nå har vi fått en som _alltid_ gir beskjed på forhånd, og vaskingen er tilog med bedre enn det hun forrige gjorde.

Annonse

Ikke noe å tenke på, skaff deg ny vaskehjelp :)Sånn skal det ikke være.

Jobbet selv som vaskehjelp (via en bedrift) en liten periode etter at jeg flyttet til norge og ikke hadde lært meg språket bra nok.

Ville aldri ha oppført meg slik mot en kunde, fordi det er det du er. Du er en kunde som betaler for en tjeneste. Dere har en avtale, da er det uhørt at hun bryter denne avtalen gang på gang.

Syns faktiskt dette er litt frekt av henne ;)

Hva med å finne ny vaskehjelp som tar med seg utstyret, da slipper du å gjøre noe klart :)

Ikke noe å tenke på, skaff deg ny vaskehjelp :)Sånn skal det ikke være.

Jobbet selv som vaskehjelp (via en bedrift) en liten periode etter at jeg flyttet til norge og ikke hadde lært meg språket bra nok.

Ville aldri ha oppført meg slik mot en kunde, fordi det er det du er. Du er en kunde som betaler for en tjeneste. Dere har en avtale, da er det uhørt at hun bryter denne avtalen gang på gang.

Syns faktiskt dette er litt frekt av henne ;)

Hva med å finne ny vaskehjelp som tar med seg utstyret, da slipper du å gjøre noe klart :)

Det er vel vanlig at det skal være ryddig før vaskehjelpen kommer?

Hadde ønsket hjelp til rydding også men det er jo det som tar tid,har inntrykk av at de fleste krever at det er ryddig før de kommer og vasker,ellers blir de vel også ryddehjelp.

Ser at min vaskehjelp ikke rydder noe.

Ellers er jeg enig med deg.

Og hva med å holde meg oppdatert på mobil;)Tørket hun støv av maleriet ditt også eller?

Beklager så mye at jeg glemte å informere deg først sjef.

maleriet har aldri blitt tørket støv av,foresten hva gjør du her?

Trodde du var opptatt med å jobbe?

Get a life!

Jeg ser at flere syns du bør bytte vaskehjelp. Jeg syns uansett du skal fortelle henne at du er misfornøyd med at hun stadig melder avbud på kort varsel, og at du vurderer å si henne opp. Særlig hvis du er fornøyd med jobben hun gjør, det er mange. Da får hun en sjanse til å rette opp feilen. Jeg hadde en vaskehjelp som møtte til avtalt dag hver uke, men som slurvet med vaskingen, det er heller ikke noe særlig...

Annonse

Gjest vasker selv

Ehhhh.. hva er vitsen med å ha vaskehjelp da?!

Selve vaskingen er nå ikke det som tar tid heller, verst med ryddingen :)

:) helt enig.

Hadde ikke likt at uvedkommende snoka rundt i huset mitt heller jeg da.

Klarer dessuten fint å holde huset iorden helt selv heldigvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...