waxo Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Skal på håndballcup med eldstejenta til helga, og har ordnet med barnepass for 4 åringen. Har aldri vært på cup før, men har hørt at det er et sabla kaos :-) Føler at det kan være tuvlete å ha han med, da jeg aldri kan stole et sekund på at han holder seg til oss, og vi har jo litt å følge opp, sove i hall og alt det innebærer. Men jeg angrer så kollosalt, har aldri hatt barnevakt ei hel helg til noen av ungene, eldste er 10. Gruer meg sinnsykt til å reise i fra han, kommer ikke til å få ro i kroppen før jeg er hjemme hos han igjen. Kommer sikkert til å gråte bitre tårer når vi reiser :-) Sitter å funderer på om jeg rett og slett skal bli hjemme med han og sende gubben alene med jenta... Eller skal jeg ta han med likevel... Gruer meg så fælt at jeg nesten ikke orker å tenke på det... Dere kan sikkert ikke hjelpe meg, men synes dere jeg er litt vel truskete? Eller er det normalt??? Hilsen 0 Siter
Gemini Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Det er sikkert normalt å reagere sånn når man ikke har vært borte fra barna så mye før. Men barnet tar absolutt ingen skade av det, så lenge det er med barnevakt som barnet kjenner og er trygg på. Selv var jeg hos tante og onkel en uke når jeg var på samme alder eller faktisk noe yngre, og jeg tok ingen skade av det. 0 Siter
Gemini Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Det er sikkert normalt å reagere sånn når man ikke har vært borte fra barna så mye før. Men barnet tar absolutt ingen skade av det, så lenge det er med barnevakt som barnet kjenner og er trygg på. Selv var jeg hos tante og onkel en uke når jeg var på samme alder eller faktisk noe yngre, og jeg tok ingen skade av det. da jeg var på samme alder... :-) (sånn før noen andre rekker å gremmes altfor mye) 0 Siter
laban Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hvis barnevakten er en som minstemann er fortrolig med og som du stoler på, synes jeg det virker som om du har tatt den riktige avgjørelsen. De kommer vel til å finne på noe morsomt i løpet av helgen, slik at dagene blir litt på hans premisser? I så fall er dette MYE morsommere enn å være publikum på en diger håndballcup. Forsøk å ikke framstille det (overfor ham selv) som at han vil få det fælt. Han er 4 år, ikke 4 måneder, og kommer snart til å reise fra deg på helgetur selv :-) 0 Siter
smekka Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hvis du ikke har vært borte fra ungene dine en eneste gang på 10 år vil jeg si det er på tide! Dra med god sammvittighet, han har ikke vondt av å være litt borte fra moren sin han heller. Dessuten synes sikkert jenta det er gøy å ha moren sin litt for seg selv også. 0 Siter
mariamamma Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vet du, jeg syns ikke du er truskete. Da jenta vår skulle på dagstur med barnehagen sto vi og vinket fra verandaen. Da bussen kjørte så vi på hverandre og var helt blanke i øynene begge to. Er DET normalt ;o) Så plutselig for meg leirskole, klasseturer osv osv. Han vil nok få det bedre hjemme enn på cup. Så å ta han med tror jeg ikke jeg hadde gjort. Hvem skal passe han da? Skal han være hjemme med barnepass eller sove borte? Familie eller venner? skal dere langt avgårde? jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Husker første gang jenta mi var alene med mormor på hytta en helg. Hun var da 4 1/2. Jeg syns det var veeeeldig lenge og klarte ikke helt å kople ut. Jenta mi derimot hadde det fantastisk og ville knapt hjem. Følg hjertet ditt du, og snakk litt med mannen din. Mht å reise fra barnet sitt tror jeg ikke det finnes en mal på hva som er normalt. Barn er ofte flinke til å omstille seg. Mye flinkere enn mamman og pappan. Lykke til med valget! 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Vet du, jeg syns ikke du er truskete. Da jenta vår skulle på dagstur med barnehagen sto vi og vinket fra verandaen. Da bussen kjørte så vi på hverandre og var helt blanke i øynene begge to. Er DET normalt ;o) Så plutselig for meg leirskole, klasseturer osv osv. Han vil nok få det bedre hjemme enn på cup. Så å ta han med tror jeg ikke jeg hadde gjort. Hvem skal passe han da? Skal han være hjemme med barnepass eller sove borte? Familie eller venner? skal dere langt avgårde? jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Husker første gang jenta mi var alene med mormor på hytta en helg. Hun var da 4 1/2. Jeg syns det var veeeeldig lenge og klarte ikke helt å kople ut. Jenta mi derimot hadde det fantastisk og ville knapt hjem. Følg hjertet ditt du, og snakk litt med mannen din. Mht å reise fra barnet sitt tror jeg ikke det finnes en mal på hva som er normalt. Barn er ofte flinke til å omstille seg. Mye flinkere enn mamman og pappan. Lykke til med valget! Bestemor og tante som skal ha han en natt hver, og han er vant til og godt kjent med alle. Tviler ikke et sekund på at han får det helt topp, det er bare jeg som har det fælt :-) 0 Siter
mariamamma Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Bestemor og tante som skal ha han en natt hver, og han er vant til og godt kjent med alle. Tviler ikke et sekund på at han får det helt topp, det er bare jeg som har det fælt :-) Jeg skjønner deg godt jeg! Men vet du hva? Det føles så godt når det er overstått! Det blir bare værre jo lenger tid det går. Og han er jo i trygge hender! Hvis du drar: Prøv å fokusere på det positive, alt det fine han får oppleve. Gled deg på hans vegne! (Sier jeg som tutet på verandaen og gruer meg voldsomt til jenta mi skal begynne på skolen, og som stadig må slippe mer og mer taket...........) 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Jeg skjønner deg godt jeg! Men vet du hva? Det føles så godt når det er overstått! Det blir bare værre jo lenger tid det går. Og han er jo i trygge hender! Hvis du drar: Prøv å fokusere på det positive, alt det fine han får oppleve. Gled deg på hans vegne! (Sier jeg som tutet på verandaen og gruer meg voldsomt til jenta mi skal begynne på skolen, og som stadig må slippe mer og mer taket...........) Ja,og han gleder seg veldig til å sove hos søskenbarnet sitt, så egentlig er det for sent å gjøre noe med det :-) Hadde det ikke vært så langt unna hadde nok jeg slappet mer av også, men det er noen timer å kjøre. Kanskje det går mye bedre enn jeg frykter likevel. Nattsøvnen blir det vel dårlig med uansett, tviler på at x-antall jenter klarer å holde munn :-) Hilsen 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Hvis du ikke har vært borte fra ungene dine en eneste gang på 10 år vil jeg si det er på tide! Dra med god sammvittighet, han har ikke vondt av å være litt borte fra moren sin han heller. Dessuten synes sikkert jenta det er gøy å ha moren sin litt for seg selv også. Jeg har faktisk vært borte en helg før, var en tur i Danmark da minsten var 7mnd, men da var pappan hjemme med flokken. Men, ja, det er nok på tide å slippe taket litt :-) Gutten får det helt topp, det er jeg helt sikker på. Hilsen 0 Siter
mariamamma Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Ja,og han gleder seg veldig til å sove hos søskenbarnet sitt, så egentlig er det for sent å gjøre noe med det :-) Hadde det ikke vært så langt unna hadde nok jeg slappet mer av også, men det er noen timer å kjøre. Kanskje det går mye bedre enn jeg frykter likevel. Nattsøvnen blir det vel dårlig med uansett, tviler på at x-antall jenter klarer å holde munn :-) Hilsen God tur! Prøv å gled deg over å se størstejenta di i action, du! Og gled deg over at han gleder seg sånn! OG gled deg masse til dere sees igjen! Det går så fint så! Du får låne en av bamsene hans da vet du ;o) 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Hvis barnevakten er en som minstemann er fortrolig med og som du stoler på, synes jeg det virker som om du har tatt den riktige avgjørelsen. De kommer vel til å finne på noe morsomt i løpet av helgen, slik at dagene blir litt på hans premisser? I så fall er dette MYE morsommere enn å være publikum på en diger håndballcup. Forsøk å ikke framstille det (overfor ham selv) som at han vil få det fælt. Han er 4 år, ikke 4 måneder, og kommer snart til å reise fra deg på helgetur selv :-) Gutten min på helgetur?????????? Nei, det blir mange år til det, han skal holdes og knuges til han er pensjonist :-) Hilsen 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 God tur! Prøv å gled deg over å se størstejenta di i action, du! Og gled deg over at han gleder seg sånn! OG gled deg masse til dere sees igjen! Det går så fint så! Du får låne en av bamsene hans da vet du ;o) Ja kanskje det gitt:-) Det skal jeg spørre han om :-) 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Det er sikkert normalt å reagere sånn når man ikke har vært borte fra barna så mye før. Men barnet tar absolutt ingen skade av det, så lenge det er med barnevakt som barnet kjenner og er trygg på. Selv var jeg hos tante og onkel en uke når jeg var på samme alder eller faktisk noe yngre, og jeg tok ingen skade av det. Nei, jeg er ikke redd for hans del. Han kommer til å få det helt topp, jeg er mere bekymret for meg selv :-) Hilsen 0 Siter
laban Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Gutten min på helgetur?????????? Nei, det blir mange år til det, han skal holdes og knuges til han er pensjonist :-) Hilsen OK - fint at du er klar over det :-) God tur! 0 Siter
Gemini Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Nei, jeg er ikke redd for hans del. Han kommer til å få det helt topp, jeg er mere bekymret for meg selv :-) Hilsen Hvis du stadig forteller deg sjøl at dette kommer til å bli forferdelig, så blir det jo ikke så lett... :-) Prøv å nyte dagene, gutten din vil ha masse spennende å fortelle deg, en ny og flott erfaring for han. Og mamma'n må jo bare innse at det er andre voksenpersoner enn mamma og pappa som kan bety masse for barnet, og som kan gi barnet flotte opplevelser 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Det er normalt og fundere på om enn har gjort rett, kalles og være mamma det ) Jeg har faktisk måtte overlate gutten min på 4 til familie i 3 uker. Og jeg hadde det knalltøft uten han! Men vet du hva, han har hatt det helt topp han! Han har virkelig kost seg. Har jo snakket med han på tlf hver dag da, og har vært klar over at han har hatt det bra. Men jeg ble overrasket når han kom hjem og virkelig gav utrykk for hvor fint han har hatt det ) Kos dere på cup dere! Det er nok sikkert en del kaos, og før du vet ordet av det, er du hjemme igjen sammen med en ivrig 4-åring som skal fortelle om sine opplevelser. 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 OK - fint at du er klar over det :-) God tur! Sistemann se..... Neida, det kommer sikkert til å gå helt fint, og det er bare å venne seg til det for mor :-) Til høsten reiser 10 åringen på 14 dager ferie i Kenya uten mor og far men med mormor og bestefar. Da føler jeg at jeg har brutt mange grenser ! Hilsen 0 Siter
waxo Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Hvis du stadig forteller deg sjøl at dette kommer til å bli forferdelig, så blir det jo ikke så lett... :-) Prøv å nyte dagene, gutten din vil ha masse spennende å fortelle deg, en ny og flott erfaring for han. Og mamma'n må jo bare innse at det er andre voksenpersoner enn mamma og pappa som kan bety masse for barnet, og som kan gi barnet flotte opplevelser Ja og flott får han det, men han er en liten som ikke har kontroll på innpulsene sine. Er litt redd for at de ikke klarer å passe godt nok på han. Han har så utrolig utviklet fantasi og finner på de mest hasardiøse ting...Men det er de jo selvsagt klar over :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Ja og flott får han det, men han er en liten som ikke har kontroll på innpulsene sine. Er litt redd for at de ikke klarer å passe godt nok på han. Han har så utrolig utviklet fantasi og finner på de mest hasardiøse ting...Men det er de jo selvsagt klar over :-) Så det er bare mamma (og til nød pappa og barnehagepersonalet) som kan passe lillegutten? ;-) Tante har barn selv, og bestemor har hatt opptil flere småbarn, så det går nok HELT fint :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.