Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det er bare mamma (og til nød pappa og barnehagepersonalet) som kan passe lillegutten? ;-)

Tante har barn selv, og bestemor har hatt opptil flere småbarn, så det går nok HELT fint :-)

Tante har et akkurat like gammelt barn som aldri i hele sitt liv har gjort noe galt. Hun har vært ute alene siden ho var 2 år enda de bor med brønn på tomta og traffikert vei gjennom gården. Jenta går aldri et sted ho får beskjed om å ikke gå.

Min lillemann er en baias som stikker seg vekk på et sekund. Han kan være bak huset vårt i et sekund, sekundet etter er han og leker med maskinene på verkstedet på nabotomta. Man MÅ ha minst et øye på han hele tiden.

I barnehagen er han, men jeg sukker av glede over at han ikke har stukket hver dag jeg henter han, ennå han har gått der i 2 år nå.

Jada, jeg er ei truske, men det er bare det at alle blir overrasket over hvor fort han forsvinner. Da blir jeg ikke akkurat roligere :-)

Gjest sandex
Skrevet

Det er nok ikke guttungen som kommer til å få det vondt - men du :) Han savner deg sikkert i 5 min. - og så er du glemt til du kommer hjem igjen :) Beklager, men sånn er de...

Skrevet

Tante har et akkurat like gammelt barn som aldri i hele sitt liv har gjort noe galt. Hun har vært ute alene siden ho var 2 år enda de bor med brønn på tomta og traffikert vei gjennom gården. Jenta går aldri et sted ho får beskjed om å ikke gå.

Min lillemann er en baias som stikker seg vekk på et sekund. Han kan være bak huset vårt i et sekund, sekundet etter er han og leker med maskinene på verkstedet på nabotomta. Man MÅ ha minst et øye på han hele tiden.

I barnehagen er han, men jeg sukker av glede over at han ikke har stukket hver dag jeg henter han, ennå han har gått der i 2 år nå.

Jada, jeg er ei truske, men det er bare det at alle blir overrasket over hvor fort han forsvinner. Da blir jeg ikke akkurat roligere :-)

Du får sende med valium som tante kan dope han med.

Neida! ;-)

Men altså, tante kjenner vel til hvordan han er, er vel vant til å omgås han hjemme hos dere, eller om dere er på besøk der fra tid til annen?

Jeg har jo ikke barn selv, men er tante til to små. Selv om et av barna har spesielle behov, så gikk det helt fint å passe de en ettermiddag/kveld (inkl. legging) for noen uker siden. En hel helg har vi ikke prøvd ennå, men det skulle nok gått fint det også.

Skrevet

Det er nok ikke guttungen som kommer til å få det vondt - men du :) Han savner deg sikkert i 5 min. - og så er du glemt til du kommer hjem igjen :) Beklager, men sånn er de...

Å, jeg vet jeg vet :-)

Mens jeg kommer til å savne han hele tiden...

Skrevet

Du får sende med valium som tante kan dope han med.

Neida! ;-)

Men altså, tante kjenner vel til hvordan han er, er vel vant til å omgås han hjemme hos dere, eller om dere er på besøk der fra tid til annen?

Jeg har jo ikke barn selv, men er tante til to små. Selv om et av barna har spesielle behov, så gikk det helt fint å passe de en ettermiddag/kveld (inkl. legging) for noen uker siden. En hel helg har vi ikke prøvd ennå, men det skulle nok gått fint det også.

Jada, jeg stoler jo på de også.

Men det er litt vanskelig å slippe taket :-)

Skrevet

Jeg er nok ganske lik deg :o)

Men tror nok ikke at 4-åringen får det så ille så lenge han er hos noen kjente og trygge, det blir nok verst for deg.

Gjest Elextra
Skrevet

Har du aldri hatt barnevakt for ungene en helg på _ti_ år!? Da er det jammen på tide :-).

Våre har hatt barnevakt en helg nå og da fra de har vært drøyt året, og det har alltid gått bra. Men første gangen føles vel litt underlig - enten barnet er ett, fire eller ti år.

Skrevet

Vi er nok ganske forskjellige på det området. Jeg har vært borte fra mine barn over helgen flere ganger. Tok etterutdannelse over 1 år, og var da borte ca 1 helg i måneden. Da var barna 3 og 4 år gamle.

Jeg synes det er litt godt å ha barnefri en gang i blant, og storkoser meg. Men savnet er jo der, og det er utrolig godt å komme hjem igjen og få en kjempekos!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Når han er fire år, ville jeg ikke ha hatt betenkeligheter. Da er de så store at de forstår at mamma og pappa kommer tilbake.

Verre når de ikke forstår det.

Dessuten er ikke ei helg lang tid.

Skrevet

Ja kanskje det gitt:-)

Det skal jeg spørre han om :-)

;o)

Gjest overhysterisk !
Skrevet

Hva er truskete ?

Jeg syns du er "litt" overhysterisk nå ja. Barnet ditt OG du har VELDIG godt å være fra hverandre høres det ut til.

Du er trygg på barnepasseren, ellers hadde du sikkert ikke spurt .... Tenk så godt og sundt for barnet ditt å få en annen "inputt" enn fra deg !

Jeg kaller deg

Skrevet

Jeg har faktisk vært borte en helg før, var en tur i Danmark da minsten var 7mnd, men da var pappan hjemme med flokken.

Men, ja, det er nok på tide å slippe taket litt :-)

Gutten får det helt topp, det er jeg helt sikker på.

Hilsen

Hvem skal 4-åringen være hos? Glemte å spørre om det og husker ikke om du nevnte det i innlegget..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...