Gå til innhold

Barnebursdager og godteposer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det bursdagstid igjen.. er veldig koselig det, men jeg er så lei disse godteposene! Hvorfor skal ungene spise en haug med pølser og kaker i bursdag og i tillegg få med seg godtepose når de går?

Tenkte jeg skulle ta det opp i klassen når eldstemann begynner på skolen til høsten.. blir kanskje upopulær da men..

Uansett.. jeg må jo ha disse posene for det er neppe no stas å bli den gutten de ikke fikk godtepose i bursdagen til.

Jeg er da nødt til å fylle 21 poser(!) med godteri.

Noen forslag til hva jeg kan fylle med så det ikke ruinerer meg helt?

fei1365380229
Skrevet

Vi har ikke godteposer, men litt snacks etter mat. Det er ingen som har blitt sure av den grunn. Ikke spiser de så mye av det heller fordi de stortsett er mette etter mat.

I år skal vi ha tapasbursdag for eldstedattera på 9 år med ost, kjeks, brød, kjøttboller, tortillawraps, småpizza, kylling tikka masala, vårruller, frukt, grønnsaker, og litt kake til dessert. Hun gleder seg kjempemasse.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten din er og om dette passer.

Men ett tips er å kjøpe stor eske med mange småbiler, det får man kjøpt billig enkelte steder, sett bilen ved siden av fatet til hver gjest. Inntil bilen støtter du et navneskilt laget i farget papp. Si til gjestene når bursdagen er over at bilen kan de få med seg hjem.

Er barna i "riktig" alder, så kommer de nok til å glemme godteposen de ikke fikk;o)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ikke godteposer - men boller med nonstop, potetskruer, saltstenger, potetringer og sjokoladekjeks stående rundt omkring. Da kan de spise til de er ferdige, og gå hjem og gjøre noe annet.

Har ikke fått noen klager så langt, verken fra foreldre eller barn.

Men; tips til poser - jeg ville kjøpt store ferdigposer med snop, altså ikke smågodt. Nonstop, seigmenn, riskuler, daim f.eks.

Skrevet

Dersom du skal ha godteposer kan det lønne seg å kjøpe f.eks stor seigmannpose, Ole Brum-kjeks og annet godteri med mange i posen, lage popcorn, potetskruer el og fordele. Hva med lekekort så de kan få 1 hver og bytte og spille, 1 ballong hver?

Men med så mange barn tror jeg kanskje jeg hadde droppet posene, når jeg tenker meg om. Hm. Ikke mye til svar dette..

Skrevet

Jeg har ikke godteposer - men boller med nonstop, potetskruer, saltstenger, potetringer og sjokoladekjeks stående rundt omkring. Da kan de spise til de er ferdige, og gå hjem og gjøre noe annet.

Har ikke fått noen klager så langt, verken fra foreldre eller barn.

Men; tips til poser - jeg ville kjøpt store ferdigposer med snop, altså ikke smågodt. Nonstop, seigmenn, riskuler, daim f.eks.

Godt å høre at det er noen som ikke har det:o)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel gutten din er og om dette passer.

Men ett tips er å kjøpe stor eske med mange småbiler, det får man kjøpt billig enkelte steder, sett bilen ved siden av fatet til hver gjest. Inntil bilen støtter du et navneskilt laget i farget papp. Si til gjestene når bursdagen er over at bilen kan de få med seg hjem.

Er barna i "riktig" alder, så kommer de nok til å glemme godteposen de ikke fikk;o)

Takk for bra tips! Han fyller 6 år.. Men det kommer både gutter og jenter.. har du noe annet tips som passer jenter og. Biler er jo bra til guttene:)

Gjest på foreldremøte
Skrevet

Kommer an på om det er helsa eller lommeboken du tenker på. Avhengig av alder, er småbiler, glansbilder, klistermerker, viskelær, klinkekuler osv like populære ting i en godtepose, sammen med en porsjonspakke kjeks, rosinboks, tørket frukt osv, kan du komme unna sukkersjokket, med kanskje bare en liten sjokolade i tillegg til leken(e).

men det kommer jo an på om de er seks eller elleve år..

Hvis det er lommeboken og ikke (tann-)helsen til barna du tenker på, så finnes det mye rimelig sukkertøy i store pakninger, på ulike billigbutikker og storhandelbutikker.

Enig i at det er lurt å ta opp på første foreldremøte om høsten, snakk gjerne med læreren (de som har dem i et relevant fag som gym eller matlaging), så kan du heller være den som støtter lærerens forslag, enn å komme med det selv (his du er redd for at gutten din får unngjelde for ditt forslag..)

Hvis barna er for store til å fiske posene selv i en fiskekonkurranse, behøver det ihvertfall ikke deles ut slikkerier før de går hjem, mener jeg.

Skrevet

Vi har ikke godteposer, men litt snacks etter mat. Det er ingen som har blitt sure av den grunn. Ikke spiser de så mye av det heller fordi de stortsett er mette etter mat.

I år skal vi ha tapasbursdag for eldstedattera på 9 år med ost, kjeks, brød, kjøttboller, tortillawraps, småpizza, kylling tikka masala, vårruller, frukt, grønnsaker, og litt kake til dessert. Hun gleder seg kjempemasse.

Oj, så spennende a!! Det hørtes gøy ut.. skal ta det med meg videre:)

Skrevet

Kommer an på om det er helsa eller lommeboken du tenker på. Avhengig av alder, er småbiler, glansbilder, klistermerker, viskelær, klinkekuler osv like populære ting i en godtepose, sammen med en porsjonspakke kjeks, rosinboks, tørket frukt osv, kan du komme unna sukkersjokket, med kanskje bare en liten sjokolade i tillegg til leken(e).

men det kommer jo an på om de er seks eller elleve år..

Hvis det er lommeboken og ikke (tann-)helsen til barna du tenker på, så finnes det mye rimelig sukkertøy i store pakninger, på ulike billigbutikker og storhandelbutikker.

Enig i at det er lurt å ta opp på første foreldremøte om høsten, snakk gjerne med læreren (de som har dem i et relevant fag som gym eller matlaging), så kan du heller være den som støtter lærerens forslag, enn å komme med det selv (his du er redd for at gutten din får unngjelde for ditt forslag..)

Hvis barna er for store til å fiske posene selv i en fiskekonkurranse, behøver det ihvertfall ikke deles ut slikkerier før de går hjem, mener jeg.

Flott:) Tror jeg skal prøve meg på lekebil og kjeksposevarianten i år jeg!

Kommer til å ta det opp ja, men regner med at foredrene ikke går hjem til ungene og forteller hvem som tok det opp.. *S*

Skrevet

Takk for bra tips! Han fyller 6 år.. Men det kommer både gutter og jenter.. har du noe annet tips som passer jenter og. Biler er jo bra til guttene:)

Europris og max-butikker har små dukker man får kjøpt for 10,- pr. stk.

Skrevet

Europris og max-butikker har små dukker man får kjøpt for 10,- pr. stk.

Supert! Tusen takk:)

Skrevet

Jeg kjøper forskjellige typer poser som inneholder én sort innpakket godteri av "twist-typen". Eks.: Fox, Dumle, Kick (eller hva nå den lakrisen heter), Daimbiter.

I tillegg putter jeg en eske sukkerfrie pastiller og en sjokolade (den aller minste som finnes av Freia melk eller Kindersjokolade) i godteposen. Noen ganger har jeg lagt i en rosineske også.

Alle posene blir helt like, det virker "mye" pga. det førstnevnte småtteriet, og alt er innpakket.

kakki1365380609
Skrevet

Enig i at godtposer er kjipt, men har heller ikke lyst at bursdagen hos oss skal huskes som "hos nn fikk vi ikke godtepose, det var ikke gøy". Jeg pleier å fylle opp litt med marshmallows (eller hvordan det skrives), tar stor plass og smaker godt :o)

Skal holde 6-årsdag på fredag, så jeg må vel hive meg rundt og tenke litt jeg også....

Gjest sandex
Skrevet

Flott:) Tror jeg skal prøve meg på lekebil og kjeksposevarianten i år jeg!

Kommer til å ta det opp ja, men regner med at foredrene ikke går hjem til ungene og forteller hvem som tok det opp.. *S*

Enkelte foreldre slutter aldri å overraske, så det skal du ikke føle deg for trygg på :)

Skrevet

Enig i at godtposer er kjipt, men har heller ikke lyst at bursdagen hos oss skal huskes som "hos nn fikk vi ikke godtepose, det var ikke gøy". Jeg pleier å fylle opp litt med marshmallows (eller hvordan det skrives), tar stor plass og smaker godt :o)

Skal holde 6-årsdag på fredag, så jeg må vel hive meg rundt og tenke litt jeg også....

Vår 5 åring var i en bursdag i vinter der det ikke var godteposer - noe som ble høylydt bemerket av nesten samtlige bursdagsgjester da de ble hentet (PINLIG!!) "Vi kan jo ikke gå ennå, vi har jo ikke fått pose ennå!" Var gjengangeren. Jeg forsøkte å forklare min datter med lav stemme at det ikke var alltid man fikk pose, noe hun ikke ville akseptere. Ville ikke lage noen stor scene eller diskusjon der og da - det var pinlig nok som det var. Vi ble derfor raskt enige om at hun skulle få en liten karamell når hun kom hjem om hun bare takket pent for seg, og ble med hjem uten flere diskusjoner.

Jeg synes som dere at godteposer er en stor uting, men vil heller ikke ødelegge min datteres store dag ved å være den kjipe moren som ikke har poser i bursdagen. Det latterlige er jo også at datteren min stort sett gir bort det meste av innholdet. Hun liker nesten ikke noe godteri, men symboleffekten er derimot stor...

Skrevet

Det er snart bursdag her også og det kommer ikke til å være noen godtepose å hente her ;) I barnehagen hvor Mis går er det noen som har godteposer og noen som ikke har det. Ikke noe problem i det hele tatt. Jeg har tenkt å "pynte" bordet med godteri, hvit papirduk med godteri hist og pist rundt på duken. Jeg kunne godt tenkt meg godterifri bursdag, men det forblir nok en ønskedrøm.

Har tenkt å servere muffins og sjokkokake, men hva skal de ha av mat? Og tror du jeg trenger noe mer kaker eller noe? Det er den første barnebursdagen her i huset, så jeg er litt dårlig på dette...

Gjest glaice
Skrevet

Det er snart bursdag her også og det kommer ikke til å være noen godtepose å hente her ;) I barnehagen hvor Mis går er det noen som har godteposer og noen som ikke har det. Ikke noe problem i det hele tatt. Jeg har tenkt å "pynte" bordet med godteri, hvit papirduk med godteri hist og pist rundt på duken. Jeg kunne godt tenkt meg godterifri bursdag, men det forblir nok en ønskedrøm.

Har tenkt å servere muffins og sjokkokake, men hva skal de ha av mat? Og tror du jeg trenger noe mer kaker eller noe? Det er den første barnebursdagen her i huset, så jeg er litt dårlig på dette...

Du kunne jo byttet ut ene kaka med gele, gele er også veldig populært og billig!

Hvis dere skal ha pølser, så pleier kiwi å ha store poser med gilde pølser til 49,-pr kilo tror jeg. (ihverfall her vi bor)

Ballonger er også billig, og bursdagspynt...

Skrevet

Du kunne jo byttet ut ene kaka med gele, gele er også veldig populært og billig!

Hvis dere skal ha pølser, så pleier kiwi å ha store poser med gilde pølser til 49,-pr kilo tror jeg. (ihverfall her vi bor)

Ballonger er også billig, og bursdagspynt...

Takk for gode tips. Nå er vi vegetarianere, så både gele og pølser utgår.

Men ballonger og pynt blir det iallefall. Vi tenker litt på å ha det ute, vi har ikke plass til å ha 20 unger her inne, så vi får håpe det blir fint vær. :)

Gjest glaice
Skrevet

Takk for gode tips. Nå er vi vegetarianere, så både gele og pølser utgår.

Men ballonger og pynt blir det iallefall. Vi tenker litt på å ha det ute, vi har ikke plass til å ha 20 unger her inne, så vi får håpe det blir fint vær. :)

Nå ble jeg kjempe nysgjerrig, hvorfor spiser dere ikke gele? Hva er det i gele dere ikke kan spise?

Aldri hørt om det før....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...