Gå til innhold

Barnebursdager og godteposer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg kjempe nysgjerrig, hvorfor spiser dere ikke gele? Hva er det i gele dere ikke kan spise?

Aldri hørt om det før....

Gelatin er laget av rester av ben etc. fra dyr, derfor spiser vi det ikke. :)

Det finnes alternativer vi kan bruke selvsagt, men siden ingen av mine barn har spist det savner de nok ikke.

Gjest glaice
Skrevet

Gelatin er laget av rester av ben etc. fra dyr, derfor spiser vi det ikke. :)

Det finnes alternativer vi kan bruke selvsagt, men siden ingen av mine barn har spist det savner de nok ikke.

Takk for svar, lært noe i dag også!

Aldri tenkt over hva gele er laget av jeg.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Vi har aldri hatt godteposer, og bare 1 barn har, opp gjennom (de 10) årene vi har hatt barnebursdag, etterspurt det.. Jeg er fanatisk motstander av godteposer, det skaper et press på foreldre og barn om at noe MÅ være slik eller sånn. Og det misliker jeg sterkt. Så da fører jeg min lille "kampf" i bursdagen ved å heller sette frem skåler med snacks og feks. seigmenn.. ;))

Dersom du ønsker å gjøre noe litt annerledes, kan du feks. prøve å ha cafè der barna kan "kjøpe" seigmenner, kake, potetgull/saltstenger, bruspåfyll mm. (til blodpris..) Veldig moro og populært. Lekepenger legges ut ved hver tallerken. Lag gjerne et enkelt skilt der du tegner varen og beløpet bak, slik at alle forstår hva ting "koster" (vi solgte feks. 1 seigmann til 100 kr) hehe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...