Gimmick Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Så var det bursdagstid igjen.. er veldig koselig det, men jeg er så lei disse godteposene! Hvorfor skal ungene spise en haug med pølser og kaker i bursdag og i tillegg få med seg godtepose når de går? Tenkte jeg skulle ta det opp i klassen når eldstemann begynner på skolen til høsten.. blir kanskje upopulær da men.. Uansett.. jeg må jo ha disse posene for det er neppe no stas å bli den gutten de ikke fikk godtepose i bursdagen til. Jeg er da nødt til å fylle 21 poser(!) med godteri. Noen forslag til hva jeg kan fylle med så det ikke ruinerer meg helt? 0 Siter
Lula Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi har ikke hatt godteposer de siste årene. Serverer heller litt i skåler etter maten. Ingen som har sagt noe på det, og jeg vet at det ikke er mange andre som gjør det på samme måten. Noen må vel bare begynne tenker jeg, det er sikkert mange som tenker som deg at de ikke vil være den kjipe. 0 Siter
Gjest merkeligste jeg har hørt Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 HÆ? Får godteposer når de GÅR?? Det er da vel vanlig å dele ut eller leke som fiske etter eller leke kiosk for å dele ut godteposene PÅ bursdagen? Slik at de kan spise godtet der. Istedenfor å ha masse stående fremme? Er det folk som gir med godtepiosen hjem etter bursdagen? Det høres helt villt ut spør du meg. Har aldri hørt om det før. Godtet er jo for bursdagen ikke etterpå... 0 Siter
Lula Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 HÆ? Får godteposer når de GÅR?? Det er da vel vanlig å dele ut eller leke som fiske etter eller leke kiosk for å dele ut godteposene PÅ bursdagen? Slik at de kan spise godtet der. Istedenfor å ha masse stående fremme? Er det folk som gir med godtepiosen hjem etter bursdagen? Det høres helt villt ut spør du meg. Har aldri hørt om det før. Godtet er jo for bursdagen ikke etterpå... Her har det alltid (fra jeg selv var liten og) vært vanlig å få med seg posen når man går hjem. Noen er litt mer fancy enn andre og lager fiskedam el.l, men likevel rett før man går. 0 Siter
serendipity Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Problemet her er vel snarere tid og hva man skal rekke på de 2 timene de fleste har selskapet. Da skal man spise mat, kaker, leke og spise godis, men rekker jo ikke alt dette uten omtrent å måtte dele ut posen før gjestene går. Jeg løste det enkelt ved å utvide bursdagen til 3 timer.( ifjor hadde vi kun 2, og det er ALT for lite). Vet at mange syntes dette er for lenge. Men det er jo for poden den viktigste dagen i året, og det viktigste for meg er at han er fornøyd med dagen. Så om jeg holder på en time til en eneste dag i året, ja, så gjør jeg gladelig det... Da rakk vi alt poden hadde lyst vi skulle rekke.. Inkl. godteposen ( som for min pode er vikti, og som skulle jaktes på) samt at ungene hadde tid til å spise godiset. 0 Siter
Gjest merkeligste jeg har hørt Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Her har det alltid (fra jeg selv var liten og) vært vanlig å få med seg posen når man går hjem. Noen er litt mer fancy enn andre og lager fiskedam el.l, men likevel rett før man går. Hva skulle poenget med det være da? Vise at man har penger og råd til det? Status? Slik at foreldrene til barna kan se det? Høres helt sært ut for meg. Godteriet er vel ment for å nytes i bursdagen. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 HÆ? Får godteposer når de GÅR?? Det er da vel vanlig å dele ut eller leke som fiske etter eller leke kiosk for å dele ut godteposene PÅ bursdagen? Slik at de kan spise godtet der. Istedenfor å ha masse stående fremme? Er det folk som gir med godtepiosen hjem etter bursdagen? Det høres helt villt ut spør du meg. Har aldri hørt om det før. Godtet er jo for bursdagen ikke etterpå... Mine unger har ALLTID godteposene med seg hjem. De får dem sikkert litt før, men er så mette at de ikke orker å spise noe av dem. Vi har kuttet poser og det er ingen som klager. 0 Siter
Gjest merkeligste jeg har hørt Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Mine unger har ALLTID godteposene med seg hjem. De får dem sikkert litt før, men er så mette at de ikke orker å spise noe av dem. Vi har kuttet poser og det er ingen som klager. Må bare riste på hodet her jeg sitter. Få godtepose med hjem.. Hvem har funnet på en så dum skikk da. Hjelpe og trøste! 0 Siter
motz Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hei, je g har laget skattekart og latt ungene lete rundt omkring i huset. JEg synest imidlertid at det blir nok søtt på ungene, så i mine poser har det vært en liten ting i steden - en liten bil, sprettball, klinkekuler osv. Til nå har ikke poden hatt mer enn 5-6 gjester, og da kan man jo putte mer i posen om alle i bhg/klassen skulle komme. Det er mulig jeg kutter ut poser da. 0 Siter
Gimmick Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Problemet her er vel snarere tid og hva man skal rekke på de 2 timene de fleste har selskapet. Da skal man spise mat, kaker, leke og spise godis, men rekker jo ikke alt dette uten omtrent å måtte dele ut posen før gjestene går. Jeg løste det enkelt ved å utvide bursdagen til 3 timer.( ifjor hadde vi kun 2, og det er ALT for lite). Vet at mange syntes dette er for lenge. Men det er jo for poden den viktigste dagen i året, og det viktigste for meg er at han er fornøyd med dagen. Så om jeg holder på en time til en eneste dag i året, ja, så gjør jeg gladelig det... Da rakk vi alt poden hadde lyst vi skulle rekke.. Inkl. godteposen ( som for min pode er vikti, og som skulle jaktes på) samt at ungene hadde tid til å spise godiset. Har 2 1/2 times bursdag her.. og det er det som er vanlig. Å dele ut godteri idet de går. Synes heller ikke det er tiden som er så kort, men det koster endel penger i tillegg til alt det andre. 0 Siter
Gimmick Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 HÆ? Får godteposer når de GÅR?? Det er da vel vanlig å dele ut eller leke som fiske etter eller leke kiosk for å dele ut godteposene PÅ bursdagen? Slik at de kan spise godtet der. Istedenfor å ha masse stående fremme? Er det folk som gir med godtepiosen hjem etter bursdagen? Det høres helt villt ut spør du meg. Har aldri hørt om det før. Godtet er jo for bursdagen ikke etterpå... hehe, ja, jeg vet, helt sløvt, men sånn er det nå engang! 0 Siter
Gimmick Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Vi har ikke hatt godteposer de siste årene. Serverer heller litt i skåler etter maten. Ingen som har sagt noe på det, og jeg vet at det ikke er mange andre som gjør det på samme måten. Noen må vel bare begynne tenker jeg, det er sikkert mange som tenker som deg at de ikke vil være den kjipe. Jeg får se hva jeg gjør her, men takk for gode tips ialefall:=) 0 Siter
serendipity Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Har 2 1/2 times bursdag her.. og det er det som er vanlig. Å dele ut godteri idet de går. Synes heller ikke det er tiden som er så kort, men det koster endel penger i tillegg til alt det andre. Økonomi er jo en sak som er svært ulik for de fleste, og hver bør gjøre som de selv har økonomi til, selv om jeg kan skjønen at det føles som et press om "alle andre har det". Nå har jeg ikke regnet på hva det koster med hver enkelt pose. Men kanskje kr 15,- per. stk. Poden hadde 15 i bursdagen sin (alle guttene i klassen). Så hadde vi et par kaker (sjokoladekake, og muffins, samt gelè tog). før dette hadde vi pølser med tilbehør. Tror selve selskapet kom på godt under kr 1000,-. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Du er da for svarte ikke nødt til å lage godteposer selv - når du ikke liker det, mener jeg? Dette er opp til hver enkelt familie synes jeg - jeg digger å lage godteposer til de, jeg 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Må bare riste på hodet her jeg sitter. Få godtepose med hjem.. Hvem har funnet på en så dum skikk da. Hjelpe og trøste! Det er jo selvfølgelig bare fordi ikke alle barna klarer å spise de opp før de drar hjem Derfor får de med seg posene hjem.. 0 Siter
Gjest merkeligste jeg har hørt Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Det er jo selvfølgelig bare fordi ikke alle barna klarer å spise de opp før de drar hjem Derfor får de med seg posene hjem.. Men da får de vel ikke posene rett før de drar, men ganske tidlig på bursdagen? Ikke det jeg fikk inntrykk folk gjorde, men at de fikk dem rett før de skaulle hjem, nettopp for å ha dem med... 0 Siter
Poppy Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 O enoen av de siste bursdagene stroe har vært har de fått en kindregg . Da er det jo ikke voldsomt mye god men også litt å pusle med . Og kjøper man en trepakk blir det jo ikke alt for kostbart heller . 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Jeg tror mange foreldre blir glad hvis du tar opp dette med godteposer. Tror mange foreldre er lei alt dette godteriet! Ikke lett for det ene barnet som ikke gir ut godteposer....tragisk men sant! Ei jeg er tante til, (er alltid så heldig at jeg får være med i barnebursdagene) delte ut en ballong til hver, tanta hadde fått i oppdrag å lære seg å lage ballongfigurer. (slik klovner lager, skjønner) Det var så populært, og enkelte foreldre kommenterte til og med at de satte stor pris på å ikke få med godtepose!!! Det andre tantebarnet måtte ha godteposer, for det hadde alle andre i klassen, og da måtte hun ha også... Så jeg tror mange foreldre hadde satt pris på om noen turte ta opp dette med godteposer i bursdagene. Det pleier vel alltid å bli tatt opp at de må be alle av samme kjønn osv, og da passer det jo ypperlig å ta opp dette også! 0 Siter
nitni Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Har aldri skjønt poenget med å sende godteposene hjem med ungene. Mine er aldri interessert i de godteposene etter at de er kommet hjem. Vi har godterposer som vi enten fisker med fiskestang, dramatiserer ei historie rundt dette, eller når de blir for store til fisking er det en gammel mann (hånddukke) som kommer å banker på kjøkkenvinduet og sier masse artig/rart og kaster fra seg godterposer før han går igjen ) Men de får alltid posene så tidlig at de nesten har spsist opp før de går hjem. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Heia Gimmick! Tipper det er flere som tenker som deg, synes hele greia er teit, men gir fordi alle andre gir. Ta det opp på foreldremøte, du =) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.