Gå til innhold

valg av land,sri lankaog colombia

Anbefalte innlegg

Gjest sri lanka eller colombia
Skrevet

Hei vi skal nå velge land.lurer litt på sri lanka og colombia.Er det muligheter for og adoptere fra di private barnehjemmene i colombia?Ser det står for tiden stopp på adopsjonsforum sine sider.ønsker også og opplysninger om hvordan det er og adoptere fra sri lanka.alle erfaringer motas med takk ;-))

Skrevet

Hva med India? Der er det kort ventetid før tildeling nå.Kun 3-6mnd venting før tildeling.Vi har to flotte unger derfra.En av hvert kjønn.Helt perfekt.

Skrevet

Hva med India? Der er det kort ventetid før tildeling nå.Kun 3-6mnd venting før tildeling.Vi har to flotte unger derfra.En av hvert kjønn.Helt perfekt.

Hei.Ja det er også et land vi har tenkt litt på.3-6 mnd til tildeling er jo ikke lenge.Vil gjerne vite mer om adopsjon fra india .:-)

Skrevet

Hei.Ja det er også et land vi har tenkt litt på.3-6 mnd til tildeling er jo ikke lenge.Vil gjerne vite mer om adopsjon fra india .:-)

Gå inn på VB sine hjemmesider.Der kan du lese litt.Vi stod i AF da vi begynte å tenke på adopsjon.Men vi gikk over til VB p.g.a AF hadde mye lengre ventetid før tildling enn VB.Slik er det i dag også.Viss dere lander på India,bruk VB.Jeg er sjeleglad i dag for at noen venner gjorde oss oppmerksom på de ulike ventetidene.VB har et godt sammarbeid med India og barnehjemmene der nede.Ungene har det greit, og gode medisinske rapporter følger med tildelingen.

Jeg anbefaler India på det varmeste.Sri Lanka og India har mye felles.

Vi kom hjem med minste mann oktober i fjor.Da var han 15mnd.(9mnd ved tildeling)Og klart verdens skjønneste gutt:-)

Gjest en adoptivmor
Skrevet

Gå inn på VB sine hjemmesider.Der kan du lese litt.Vi stod i AF da vi begynte å tenke på adopsjon.Men vi gikk over til VB p.g.a AF hadde mye lengre ventetid før tildling enn VB.Slik er det i dag også.Viss dere lander på India,bruk VB.Jeg er sjeleglad i dag for at noen venner gjorde oss oppmerksom på de ulike ventetidene.VB har et godt sammarbeid med India og barnehjemmene der nede.Ungene har det greit, og gode medisinske rapporter følger med tildelingen.

Jeg anbefaler India på det varmeste.Sri Lanka og India har mye felles.

Vi kom hjem med minste mann oktober i fjor.Da var han 15mnd.(9mnd ved tildeling)Og klart verdens skjønneste gutt:-)

En fin ting med sri lanka (og flere andre land)i forhold til India, er at det er kort ventetid etter tildeling og til henting. Jeg hadde heller villet vente litt lengre på tildeling enn å vente 6-8 mnd etter tildeling på å hente....

Skrevet

En fin ting med sri lanka (og flere andre land)i forhold til India, er at det er kort ventetid etter tildeling og til henting. Jeg hadde heller villet vente litt lengre på tildeling enn å vente 6-8 mnd etter tildeling på å hente....

Er det like gode helseopplysninger på barna i fra sri lanka som det er i fra india og colombia?Er alle barna derifra som regel under 1 år ved tildeling? lurer på masse ang sri lanka :-))leste at det på af sine sider at ventetiden er ifra 6-12 mnder +.Det er jo kjekt og få reise ned ganske kjapt etter tildeling.:-))

Skrevet

Er det like gode helseopplysninger på barna i fra sri lanka som det er i fra india og colombia?Er alle barna derifra som regel under 1 år ved tildeling? lurer på masse ang sri lanka :-))leste at det på af sine sider at ventetiden er ifra 6-12 mnder +.Det er jo kjekt og få reise ned ganske kjapt etter tildeling.:-))

Hei!

Det er ikke så ofte jeg skriver her inne lenger, da tiden ikke strekker til. Men - når jeg ser spørsmål om Sri Lanka så må jeg jo svare!

For det første: Du spør om helseopplysninger på barnet, og jeg vil si at du får helt greie opplysninger i den grad du kan få det på så små barn. Barna som kommer fra Sri Lanka er ofte bare 2,5 mnd når helseundersøkelsen blir gjort, og ca. 3 mnd når de blir tildelt utenlandske par. Så tar det noen uker å ordne de offisielle papirene ang tildelingen, og deretter får de tiltenkte foreldrene spørsmål om de vil ta imot tildelingen. Og det aller flotteste er jo at man kan reise nedover så fort man klarer å skaffe seg flybilletter etter at man har sagt ja takk til barnet.

Et annet aspekt med Sri Lanka som ingen andre land har, er at man er garantert å møte barnets biologiske mor. Mange synes det høres skummelt ut, men jeg opplever det positivt. Jeg er også veldig takknemlig for at jeg har fått mine to barn som spedbarn, og har fått oppleve det meste av barndommen deres fra fire mnd alder. Jeg er også enig med påfulg i at barna fra India og Sri Lanka har mye til felles, i alle fall utseendemessig, men ventetiden etter tildeling i India er jo betraktelig i sammenligning. Og så vet man at barnet blir tatt vare på av sin biologiske mor helt til du kommer og henter det, og jeg har tatt det som et veldig trygt og godt tegn på at mine barn ikke har opplevd noe vondt før de kom til oss.

Ellers så er oppholdet på Sri Lanka ganske langt. Vår siste prosess tok fem uker. Det kommer an på rettssystemet, og ikke minst på hvor raskt du får pass til barnet fra den norske ambassaden i Colombo. Det siste tar nå lenger tid enn det gjorde før, pga at håndskrivne pass ikke lenger blir godkjente.

Ellers så kunne jeg skrevet side opp og side ned om adopsjon fra Sri Lanka. Vi har som sagt to barn derfra, og de er verdens vakreste. :)

Bare spør om du lurer på noe mer - jeg er innom her innimellom slagene. Er hjemmeværende med gutten vår som vi fikk sist, og han blir 10 mnd på fredag!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...