Gå til innhold

Et lite spm ang nedtrapping av nattamming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt etter råd fra helsesøster og søvnekspert å begynne med "skrikenetter" for å få min 6 mnd gml sønn til å spise kun en gang i løpet av natta. Måltidet er ca 23-24-tida. Etter dette skal jeg kun trøste han mens han ligger i sin egen seng og ikke ta han opp. Dette skal jeg gjøre frem til kl.6 da jeg må regne med at det er morgen.

Et problem som har oppstått nå et par netter er at han skriker fra litt før kl.5 (noen netter fra kl.3 med små pauser i blant) også holder han på helt til klokka er 06! Og da må jeg jo ta han opp siden det er morgen..men da skulle man jo tro at han tar det som "belønning" da og tror at det hjelper å skrike, også er alt bortkasta??

HVa tror dere? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette?

Skrevet

Hvis du kan få han til å sove fra 2300 - 0500 har du kommet et godt stykke på vei.

Det er opp til deg å bestemme når du kan akseptere at "natten" er over. Vi satset på 0500 til å begynne med og var glad for hele 6 timer med søvn. Etter hvert var det veldig smertefritt å utvide natten litt i begge endene. (vår gutt var litt eldre enn din)

Skrevet

Sånn rent logisk så kan man jo tenke at poden kommer til å holde på, når han etter 1-3 timers skriking endelig kommer opp. Ville tro han tenkte som så at det er bare om å gjøre å ikke gi seg, jeg kommer opp til slutt!

Her i gården har dette med nattesøvn ordnet seg selv. Minstejenta våkner fremdeles noen netter (er 1 år), og hun får da pupp men hun får ikke lenger komme opp i senga. Hun sover nå fler og fler netter i ett strekk. Du tror ikke at det ordner seg hvis du f.eks. bare tilbyr vann da?

Skrevet

Jeg er litt enig med calendula. La morgenen begynne kl. 05. Etterhvert som han venner seg til at natt er natt vil han sove lenger.

Og ja, jeg vet veldig godt at det er tøft å stå opp så tidlig, men se på det som en investering i god nattesøvn senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...