Gå til innhold

Trepunktsseler i midten bak

Anbefalte innlegg

Gjest SIKKERHET
Skrevet

Ser at det innimellom diskuteres biler og plass til små barn i bil.

jeg lurer på hvordan folk løser floken den dagen ungen skal sitte på pute og trenger 3-punktsseler..

Vi har tre små som nå er iferd med å vokse seg ut av "småstolene" og skal bruke pute.

Det er ikke alle biler som har trepunktsseler i midten bak.

Hva gjør dere da:

a)lar ungen sitte i magebelte?

b)setter inn trepunktsseler

c)kjøper ny bil

Bare lurer....

Skrevet

Vi kjøpte ny bil. Ikke bare av den grunn, men også derfor.

I den eldste bilen sitter ett barn foran og to bak. Midtplassen med topunktssele bruk er jeg bare helt unntaksvis.

Skrevet

Vi kjøpte ny bil. Ikke bare av den grunn, da. Det er uansett helt uaktuelt å kjøre med barna i topunktssele.

Skrevet

Vi hadde vel aller helst kjøpt ny bil. Evt. hadde vi montert trepunktsseler i midten bak. Det hadde vært uaktuelt å bruke topunktssele.

Skrevet

Topunktssele er jo nesten jevngodt med alvorlige indre skader om noe skulle skje. Mine får ikke sitte i topunktssele.

Heldigvis blir det ikke mer enn to barn i familien vår så det problemet har vi ikke.

Skrevet

Vi byttet bil av flere grunner da vi fikk tre unger. Først og fremst var min gode, gamle mazda 323 litt i minste laget for seter og ikke minst bagasje til hele familien, men det var også et poeng at den ikke var så sikker som vi ønsket. Da vi kjøpte ny bil, var trepunktsseter i alle baksetene et "must". Og det var ikke vanskelig å finne bil som hadde det. De fleste litt større familiebilene har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...