Gjest SIKKERHET Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Ser at det innimellom diskuteres biler og plass til små barn i bil. jeg lurer på hvordan folk løser floken den dagen ungen skal sitte på pute og trenger 3-punktsseler.. Vi har tre små som nå er iferd med å vokse seg ut av "småstolene" og skal bruke pute. Det er ikke alle biler som har trepunktsseler i midten bak. Hva gjør dere da: a)lar ungen sitte i magebelte? b)setter inn trepunktsseler c)kjøper ny bil Bare lurer.... 0 Siter
Lisabeth Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi kjøpte ny bil. Ikke bare av den grunn, men også derfor. I den eldste bilen sitter ett barn foran og to bak. Midtplassen med topunktssele bruk er jeg bare helt unntaksvis. 0 Siter
nanna Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi kjøpte ny bil. Ikke bare av den grunn, da. Det er uansett helt uaktuelt å kjøre med barna i topunktssele. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Vi hadde vel aller helst kjøpt ny bil. Evt. hadde vi montert trepunktsseler i midten bak. Det hadde vært uaktuelt å bruke topunktssele. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Topunktssele er jo nesten jevngodt med alvorlige indre skader om noe skulle skje. Mine får ikke sitte i topunktssele. Heldigvis blir det ikke mer enn to barn i familien vår så det problemet har vi ikke. 0 Siter
KaVa Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Vi byttet bil av flere grunner da vi fikk tre unger. Først og fremst var min gode, gamle mazda 323 litt i minste laget for seter og ikke minst bagasje til hele familien, men det var også et poeng at den ikke var så sikker som vi ønsket. Da vi kjøpte ny bil, var trepunktsseter i alle baksetene et "must". Og det var ikke vanskelig å finne bil som hadde det. De fleste litt større familiebilene har det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.