Sorgfri Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hei! Min datter fyller 7 år nå, og har gledet seg lenge til selskapet. Men det ble tidlig bestemt i klassen at alle skulle invitere alle av samme kjønn til bursdagene, så ingen skulle føle seg utenfor. Det betyr å invitere 15 jenter det! Det er ikke lett når en må snu på krona fra før av. Blir nok ikke stort igjen til presang. Noen som har noen tips for å gjøre det så billig som mulig? Kortene har vi allerede laget selv, og kaker er jo greit. Men så er det mat, pynt og godteposer da... 0 Siter
Gjest rimelig| Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Man trenger ikke bruke mye på pynt, dekk et langbord eller to bord (har du ikke nok stoler, kan du bruke to bordplater eller hekte av noen dører, sette disse på bruskasser og så sitter jentene på gulvet). Bruk duker du allerede har, og pynt med ballonger. Kjøper du disse i dagligvarebutikk etc koster de ikke mange kronene. Kjøp pølser og lomper der det er rimelig, syv år gamle jenter spiser ikke mange pølser, mange spiser en, noen spiser to. Godteposer har ikke vi pleid å ha, men kjøper du noen store poser med sukkertøy etc i billigbutikkene, kan disse deles i mange små poser. Kremmerhus etc får du kjøpt på Binders og lignende butikker, til få øre stykket. Hos oss har aldri barnebursdager vært noen dyr affære, selv med mange små gjester. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hvis dere skal ha pølser, så pleier kiwi å ha store poser med gilde pølser til 49,-pr kilo tror jeg. (ihverfall her vi bor) Ballonger er også billig, og bursdagspynt...kan få med en ballong hver hjem??? 0 Siter
matildes mor Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Hva med å lage et par hjemmelagede pizzaer,med enkelt fyll.(disse smårollingene spiser ikke allverden) Sett fram et par boller med chips,Kjøp noen big pack med godteri( på lidl feks) og del de opp i antall gjester(trenger ikke bruke en formue). Spander på dere noen "jentete" servietter og noen ballonger og visp-seskapet er i boks:-) Bruk en duk du har fra før og glass og tallerkener som du har i skapet. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Vi bruker ikke å loppe oss på bursdager. Det eneste vi kjøper av pynt er noen vanlige ballonger. Jeg har en "duk" av et kraftig stoff vi bruker om igjen. Vi bruker vanlige plastglass som vi fester navnelapper på med tape. Vanlige tallerkner evt billige papptallerkner. En serviettpakke eller to med spreke motiver er nok pynt på bordet. Godteposer har vi droppet de 2-3 siste årene. Vi kjøper inn noe godter som blir satt fram i skåler, sammen med oppskjært frukt. Muffins, sjokoladekake og gele. Pølser og pizzasnurrer til mat. 0 Siter
Sorgfri Skrevet 18. april 2006 Forfatter Skrevet 18. april 2006 Vi bruker ikke å loppe oss på bursdager. Det eneste vi kjøper av pynt er noen vanlige ballonger. Jeg har en "duk" av et kraftig stoff vi bruker om igjen. Vi bruker vanlige plastglass som vi fester navnelapper på med tape. Vanlige tallerkner evt billige papptallerkner. En serviettpakke eller to med spreke motiver er nok pynt på bordet. Godteposer har vi droppet de 2-3 siste årene. Vi kjøper inn noe godter som blir satt fram i skåler, sammen med oppskjært frukt. Muffins, sjokoladekake og gele. Pølser og pizzasnurrer til mat. Takk for gode tips alle sammen! :-) Det kom godt med! Hilsen 0 Siter
cec5 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Jeg har aldri skjønt vitsen med godterposer. Her serveres godter i selskapet sammen med kaker. Unger idag spiser ikke bløtkake, så det gidder jeg ikke lenger bake til barnebursdagene. Hadde gullfisk, french fries og twist i skåler. Det gikk fort unna. Tydelig at ungene syntes det var godt med noe salt. Pizza o.l blir det nok i neste bursdag. Ser ellers du har fått mange gode tips, så det trenger ikke være dyrt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Godteposene kan du vel kutte ut? I klassen til storesøster har noen brukt det og andre ikke - og jeg har ikke hørt noen kommentarer om at det har vært savnet der de ikke fikk det. Du kan servere saft i stedet for brus. Hjemmelaget pizza er kanskje billigere enn pølser? Jeg har ikke regnet på det, men vil anta det. 0 Siter
Aisha1365380364 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Nylig hørte jeg om noen som hadde laget pannekaker i barnebursdagen, med stort hell Det trenger jo ikke bli så dyrt, og det vil sikkert ikke gå så mye kaker heller etter pannekakene. Man man jo kjøpe et par toliters-bokser med is og servere til, eller et par pakker pinneis. På europris etc selger de store poser med snacks og godteri. Saft er en god del billigere enn brus, og det er også billigere å kjøpe store brusflasker fremfor en liten til hver. Jeg synes ikke det er noen vits i å legge masse penger i pynten, den bryr ikke ungene seg stort om. Håper dere får en flott dag 0 Siter
Aisha1365380364 Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Nylig hørte jeg om noen som hadde laget pannekaker i barnebursdagen, med stort hell Det trenger jo ikke bli så dyrt, og det vil sikkert ikke gå så mye kaker heller etter pannekakene. Man man jo kjøpe et par toliters-bokser med is og servere til, eller et par pakker pinneis. På europris etc selger de store poser med snacks og godteri. Saft er en god del billigere enn brus, og det er også billigere å kjøpe store brusflasker fremfor en liten til hver. Jeg synes ikke det er noen vits i å legge masse penger i pynten, den bryr ikke ungene seg stort om. Håper dere får en flott dag 0 Siter
Gjest studentmamma Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Isbiter i brusen drøyer litt. 0 Siter
Britt Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Heisann! Skal ha barneselskap selv om noen dager så her kommer noen av mine tips: Micropop er billig og fyller skålene Saltstenger fra First Price er veldig billig. Visst du foretrekker brus i stedefor saft finnes det rimelige alternativ på feks Rema Ballonger er som mange sier billig og fin pynt. Har du pakkebånd kan du lage laaaaaaange krøller av dette og legge midt på bordet.Strø farget papir trykket ut med hullmaskin innimellom. Eller en pose nonstopp. Ellers trenger man ikke all verden til kaker for det blir sjelden spist likevel. Jeg har brukt å ha en "bursdagskake" og muffinser/boller. I tillegg til pølser med lompe. Ha en fint party da! ) 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Trenger ikke å gjøre det mye verre enn å kjøpe en pakke med ballonger og henge opp OVERALT og enten lage pizza eller pølse m/brød... Så får de kaker, og du kan sette på litt fin musikk til de.. Det skal ikke mer til.. Godteposer er ikke nødvendig.. Sett frem en bolle m/ seigmenn ell.l. isteden Lykke til! 0 Siter
Cumbria Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Gud bedre, har det blitt bestemt at man MÅ invitere alle av samme kjønn i klassen? Hvordan i all verden kan noen bestemme noe slikt på vegne av andre... Verste jeg har hørt. Men så til spørsmålet ditt: Jeg ser du har fått mange fine svar. Litt hvordan jeg tenker meg den kommende bursdagen her hos oss: Småfrøkner spiser ikke all verden. Tenker å servere pølser med brød (max 2 til hver, erfaringsmessig spiser de bare ei pølse) og slenge en Grandis i ovnen til de som vil ha det. Kjøper billig brus i 1,5 liters flasker. Lager gele i posjonsglass (plastglass) - 1 til hver - og slenger sammen en langpanne med sjokoladekake. Det er nok mat. Godteposene hopper vi over, etter enighet med vesla. Setter heller fram noen boller med salt snop. Papirduker og servietter kjøper jeg billig på Europris. Vi trenger ikke ha "Barbie"-tallerker og sånt fjas. Lykke til! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Gud bedre, har det blitt bestemt at man MÅ invitere alle av samme kjønn i klassen? Hvordan i all verden kan noen bestemme noe slikt på vegne av andre... Verste jeg har hørt. Men så til spørsmålet ditt: Jeg ser du har fått mange fine svar. Litt hvordan jeg tenker meg den kommende bursdagen her hos oss: Småfrøkner spiser ikke all verden. Tenker å servere pølser med brød (max 2 til hver, erfaringsmessig spiser de bare ei pølse) og slenge en Grandis i ovnen til de som vil ha det. Kjøper billig brus i 1,5 liters flasker. Lager gele i posjonsglass (plastglass) - 1 til hver - og slenger sammen en langpanne med sjokoladekake. Det er nok mat. Godteposene hopper vi over, etter enighet med vesla. Setter heller fram noen boller med salt snop. Papirduker og servietter kjøper jeg billig på Europris. Vi trenger ikke ha "Barbie"-tallerker og sånt fjas. Lykke til! Synes det kan være greit hvis man evt. bare inviterer 50% av jentene.. Men ville du f.eks. invitert 8 av 12 - og utelatt fire jenter? Eller evt. 10 av 12 og utelatt 2? 0 Siter
cec5 Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Gud bedre, har det blitt bestemt at man MÅ invitere alle av samme kjønn i klassen? Hvordan i all verden kan noen bestemme noe slikt på vegne av andre... Verste jeg har hørt. Men så til spørsmålet ditt: Jeg ser du har fått mange fine svar. Litt hvordan jeg tenker meg den kommende bursdagen her hos oss: Småfrøkner spiser ikke all verden. Tenker å servere pølser med brød (max 2 til hver, erfaringsmessig spiser de bare ei pølse) og slenge en Grandis i ovnen til de som vil ha det. Kjøper billig brus i 1,5 liters flasker. Lager gele i posjonsglass (plastglass) - 1 til hver - og slenger sammen en langpanne med sjokoladekake. Det er nok mat. Godteposene hopper vi over, etter enighet med vesla. Setter heller fram noen boller med salt snop. Papirduker og servietter kjøper jeg billig på Europris. Vi trenger ikke ha "Barbie"-tallerker og sånt fjas. Lykke til! Barbie tallerkener får man kjøpt ganske billig på Nille. 0 Siter
sigga Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 N¨å får du kjøpe pølser til 12.90 på Binnpris. det går fint med saft og godteposer er ikke nødvendig. Det holder å sette ut noen skåler med micrpopcorn eller chips kjøpt på Europris hvis du har tilgang på det. ballonger holder som pynt og ingen kan bestemme over deg og ditt barns feiring; du må ikke invitere alle jentene. men det er sikkert klokt å lever invitasjonene privat og ikke på skolen jvis du ikke ber alle. 0 Siter
Cumbria Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Synes det kan være greit hvis man evt. bare inviterer 50% av jentene.. Men ville du f.eks. invitert 8 av 12 - og utelatt fire jenter? Eller evt. 10 av 12 og utelatt 2? Vår praksis er å invitere venninner også utenfor klassen, og så de hun leker mest med fra klassen, kanskje 3-4 stk. Dermed unngår vi det problemet. Invitasjonene sendes hjem i posten. 0 Siter
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Ser at du har fått mange tips ang. mat og pynt her! Men sant å si så er det eneste jeg husker fra mine barneselskap aktivitetene vi fikk være med på! Jeg hadde karneval (4 klasse tror jeg), vi hadde tegnekonkurranse, leide Black Beauty på film, fiskekonkurransen var veldig gøy (alle fisket godteri med fiskestang over et teppe, noen fikk poteter eller doruller og måtte stille seg i køen igjen), rebuser var gøy, og smakeleken (hjortesalt og kaffe var gjengangere) og teppeleken selvfølgelig! Av mat, så var det vanlig med en 33cl flaske brus til hver, var en mer tørst fikk en saft. Pølser og sjokoladekake var det vanlige. Men jeg hadde en gang kinesisk gryterett, og pappa hadde fått låne servise og pinner fra en kinesisk restaurant (suksess!). En annen gang, hos en venninne, fikk vi pølser og potetmos anrettet til et smilefjes på hver tallerken! En kan ha mye moro, og det behøver ikke koste så alt for mye penger heller! Men enig med enkelte andre her, en utelater ikke noen i klassen. Det skapes mobbing av slikt! 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Pølser i brød. Handle inn på tilbud. Obs, mega, spar etc har ofte tilbud på gilde sine grillpølser. Kjøp store flasker brus, finnes også ofte på tilbud. Du trenger vel kanskje ikke å ha godteposer, men heller strø endel godt på bordet, slik at de kan gumle litt. Jeg pleier itillegg å ha sjokoladekake og boller, men ser at lite blir spist. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.