Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde bursdag for min 11-årige jente for noen måneder siden, 11 jenter i klassen var invitert. Jeg lagde musikk-quiz til dem, en blanding av "beat for beat" og spørsmål på ark. Hadde generelle musikkspørsmål, og fant også ulike strofer fra poplåter på en nettside, og så skulle de finne ut hvilken sang linjene var hentet fra. Klipte inn bilder av ulike grupper/sangere, og brente en CD med klipp fra ulike sanger som de skulle kjenne igjen. Til slutt hadde jeg laget plakatrer med et ord på, og så skulle de sprette opp og synge en sang som inneholdt dette ordet. La meg da på enkle ord som "love", "hurt", "girl" osv

Hadde delt i 2 lag, og premier til det laget som vant. Hele seansen tok vel 1 time. Utfordringen er å treffe med spørsmålene, og vite hvilken musikk ungene kjenner til. Men de kan egentlig ganske mye, fant jeg ut. Eneste jeg bommet stygt på var et bilde av Rolling Stones. Det høstet bare ustyrtelig morsomme kommentarer om hven disse utgamle gubbene kunne være.....

Dette ble kjempegodt mottatt, ungene storkoste seg (og vi voksne også) og jenta mi sa at de på skolen dagen etter hadde sagt at det var den gøyeste bursdagen de hadde vært i. Måtte love alle sammen samme opplegg neste år også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...