Gå til innhold

Vanskelig valg - barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har lyst, råd og anledning til å være hjemme lenger, hvorfor er valget vanskelig?

Det var jobben min da. Driver egen bedrift og må starte helt på 0 hvis jeg er borte i 2 år.

Skrevet

Ja, så lenge det ikke står noen på venteliste og ikke får en plass du "holder av" i 6 mnd går jo det greitt..(",)..

I følge styrer var ikke det noe problem.

Skrevet

Hvis du koser deg ordentlig hjemme med lillebror og dere har råd til det, er det vel ikke noe å tenke mer på...? ;)

Neeeei, men så var det jobben min da. Driver egen enmannsbedrift og må starte fullstendig på 0 igjen hvis jeg blir borte i 2 år.

Gjest et tips fra meg
Skrevet

Det var jobben min da. Driver egen bedrift og må starte helt på 0 hvis jeg er borte i 2 år.

Få tak i ett menneske på Aetat som du kan ha på tiltak, så slipper du å begynne på 0.

Jeg har ei på tiltak og det er helt utrolig deilig :o)

Så får man litt avlastning.

Det er jo betingelser med dette, så det passer selvfølgelig ikke for alle, men i alle fall så er det et tips.

Skrevet

Få tak i ett menneske på Aetat som du kan ha på tiltak, så slipper du å begynne på 0.

Jeg har ei på tiltak og det er helt utrolig deilig :o)

Så får man litt avlastning.

Det er jo betingelser med dette, så det passer selvfølgelig ikke for alle, men i alle fall så er det et tips.

Det går nok ikke i mitt tilfelle. For å gjøre jobben min må du ha en spesialutdannelse, og de som har den driver stort sett for seg selv.

Hadde jeg bodd i Oslo eller en annen storby kunne jeg kanskje fått en vikar, men ikke på min lille plass.

Men ideen er kjempegod ;)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har ikke lest alle innleggene nedover tråden her, men for meg hadde jeg ikke vært i tvil. Hadde jeg økonomisk hatt muligheten til å være hjemme med barn så hadde jeg gjort det!

Jeg er helt enig med styreren i barnehagen om at det beste for barn er å vente med barnehage til de er minst 2 år. Så hvis jeg hadde hatt/får muligheten til det, så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort/gjør.

Har du flere barn også? I såfall gir du dem også noe ved å være hjemmeværende. Noen som ALLTID er der når de kommer hjem, slippe lange dager i barnehagen/SFO osv. Jeg hadde mor som ALLTID var hjemme, og det var veldig trygt og godt. For ikke snakke om at vi slapp stresset som mange arbeidende småbarnsforeldre har med å komme seg fra jobb, hente barn og sette over middagen for så å spise og se barnetv før kveldsstell og leggetid...

Tenk på hva du gir barnet ditt, uten at det egentlig kanskje ikke koster deg så mye...! Du sier jo selv at det ikke er noe problem å begynne på "0" igjen.

Dere har jo god økonomi også, og med mannen din som reiser mye (det var deg ikke sant...?) så tror jeg det gjør hverdagen mye enklere å kunne være hjemme.

Det eneste jeg syns hjemmeværende må tenke litt på, er at de barna som ikke går i barnehage trenger den sosiale læringen med andre barn likevel... Men det er jeg sikker på at du er flink til å ivareta :-)

Dette kommer til å gå så fint! :-)

Skrevet

Jeg har ikke lest alle innleggene nedover tråden her, men for meg hadde jeg ikke vært i tvil. Hadde jeg økonomisk hatt muligheten til å være hjemme med barn så hadde jeg gjort det!

Jeg er helt enig med styreren i barnehagen om at det beste for barn er å vente med barnehage til de er minst 2 år. Så hvis jeg hadde hatt/får muligheten til det, så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde gjort/gjør.

Har du flere barn også? I såfall gir du dem også noe ved å være hjemmeværende. Noen som ALLTID er der når de kommer hjem, slippe lange dager i barnehagen/SFO osv. Jeg hadde mor som ALLTID var hjemme, og det var veldig trygt og godt. For ikke snakke om at vi slapp stresset som mange arbeidende småbarnsforeldre har med å komme seg fra jobb, hente barn og sette over middagen for så å spise og se barnetv før kveldsstell og leggetid...

Tenk på hva du gir barnet ditt, uten at det egentlig kanskje ikke koster deg så mye...! Du sier jo selv at det ikke er noe problem å begynne på "0" igjen.

Dere har jo god økonomi også, og med mannen din som reiser mye (det var deg ikke sant...?) så tror jeg det gjør hverdagen mye enklere å kunne være hjemme.

Det eneste jeg syns hjemmeværende må tenke litt på, er at de barna som ikke går i barnehage trenger den sosiale læringen med andre barn likevel... Men det er jeg sikker på at du er flink til å ivareta :-)

Dette kommer til å gå så fint! :-)

Det var et fint innlegg du skrev. MAgefølelsen min sier sterkere og sterkere at jeg skal være hjemme, så det kan virke som om det er det som blir løsningen.

Og ja, det er mannen min som reiser :s

Jeg var hjemme med de to største til storesøster var 2,5 og lillesøster 1,5 år. Det var en fin tid, men jeg var veldig klar for å arbeide litt når lillesøster ble 1,5. Vi fant verdens beste dagmamma der de var til høsten og storesøster begynte i barnehage. Lillesøster var der i 1 år til.

Nå er det ikke noe alternativ å bruke dagmamma - orker ikke å levere/hente på 3 forskjellige steder.

Jeg vokste også opp med en hjemmeværende mor, og det var kjempetrygt.

Jo mer jeg snakker om det og skriver om det, jo sikrere blir jeg på at dette er riktig for oss.

Litt av en luksus da, med storesøster på skole og lillesøster på fullplass i barnehage. Men det skal bli litt godt også. Masse tid til lillebror, og mulighet til korte dager for de to store.

Jo, jeg er en heldiggris!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...