Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få fri med lønn for tilvenning i SFO? I min jobb i Staten får vi inntil 3 dager fri med lønn for tilvenning i barnehage, men har ingen praksis for SFO. Hva er vanlig andre steder?

Skrevet

Nå trengs ikke 3 dager til tilvenning i sfo da. Man har rett itl fri med lønn første skoledag og that's it. Jeg tror pappan avspaserte første sfo-dagen slik at poden var der bare noen få timer, men utover det var det ikke nødvendig med tilvenning.

Vanligvis starter jo barnet sammen med kompiser fra barnehagen og det er jo minst 5 1/2 år gammelt så det går nok helt greit.

Gjest ingen tilvenning
Skrevet

Vi har ikke tilvenning på SFO, barna er på vårskole tre dager nå i mai, da blir de kjent med personalet på SFO, ellers ingen tilbud om tilvenning hos oss.

Skrevet

Er jo ingen tilvenning i skolen heller så tror neppe det er lagt opp til tilvenning i sfo. Nå har jeg aldri hatt unger i sfo da, her jeg bor er det ikke engang sfo... ;-)

Skrevet

Jeg var med vesla i en time en dag. Det var hele tilvendingen. (Var på besøk en av de siste dagene i ferien vår) De hadde ikke noe system i SFO for tilvending. Tror at for de fleste barn så er dette unødvendig.

Uansett har jeg ingen ordning her på jobben med fri til slikt. Verken tilvending i barnehagen eller SFO.

Skrevet

Jeg fikk fri 1 dag (kommunalt ansatt), var på inntakssamtale og var på SFO et par timer før samtalen. Fra samtalen var slutt ca 12 til SFO stengte 16:30 var guttungen der aleine.

Siden har han vært der aleine.

Han kjente ikke mer enn 2 andre unger og var litt utrygg i starten.

Loppan1365380974
Skrevet

Det er vanligvis ikke noen tilvenning i SFO...

Skrevet

Det kommer vel ann på arbeidsgiveren . Jeg fikk to dager tilvenning på sfo og fri første skoledag . Men det var nødvendig for hun var helt ny på skolen og kjente ingen fra før . Og begynnte der to uker før skolestart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...