Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan vaske vinterstøvler type Ponny/Elefanten etc (altså ikke skinn) i vaskemaskinen? Bør man i såfall ha impregneringsmiddel i vannet?

Er skikkelig grønn på dette, men støvlene er fryktelig møkkete, og jeg vil gjerne rydde vekk for vinteren.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kastet noen stinkende vinterstøvler i vaskemaskinen. Det gikk veldig fint. De ble tørket på varmekablene på badet.

Skrevet

Jeg kastet noen stinkende vinterstøvler i vaskemaskinen. Det gikk veldig fint. De ble tørket på varmekablene på badet.

Var det gore-tex sko? Og hadde du i så fall impregnert dem?

Skrevet

Var det gore-tex sko? Og hadde du i så fall impregnert dem?

Det er cherrox. Gummistøvler med fôr. Jeg la dem i maskinen sammen med en stor og gammel jakke for å unngå at de ble kastet sånn i maskinen.

Alternativet var å kaste støvlene, så det var verdt forsøket :-)

Skrevet

Det er cherrox. Gummistøvler med fôr. Jeg la dem i maskinen sammen med en stor og gammel jakke for å unngå at de ble kastet sånn i maskinen.

Alternativet var å kaste støvlene, så det var verdt forsøket :-)

Ah, da så. Jeg har også vaska Cherrox med hell før, men er usikker på om jeg tør prøve det med Elefanten Goretex-skoa. ;)

Skrevet

Jeg vasker dem jeg, og det ser ut til at det har gått helt fint. Har ikke impregnert dem.

Annonse

Skrevet

Funker helt fint, jeg gjorde det i går. Jeg tenker å impregnere dem når de er ordentlig tørre med slik spray. Et par som var et par år gamle mistet noe av trykket, små bamser eller noe (ponny var merket på disse), men de holder i barnehagen til neste år for det.

Skrevet

Jeg vasker dem jeg, og det ser ut til at det har gått helt fint. Har ikke impregnert dem.

Er det goretex-sko?

Skrevet

Jeg har vasket Ecco goretex i vaskemaskin 2-3 ganger på 30 grader, ullvaskeprogram. Lurer på om jeg vasket på 40 grader en gang, også, men husker ikke helt.

Skoene ble rene og fine. Impregnerte dem med spray etter at de hadde tørket.

Skrevet

Ah, da så. Jeg har også vaska Cherrox med hell før, men er usikker på om jeg tør prøve det med Elefanten Goretex-skoa. ;)

Jeg har Viking Gore-tex sko til en av ungene, og om jeg ikke husker helt feil fulgte det vaskeanvisning med garantien. Den tok jeg vare på, men klarer selvsagt ikke å finne den nå :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...