Gjest nekter pupp Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Lille gutt på snart 6 mnd nekter pupp. Han får middag og grøt også, så han sulter ikke. Noe væske må han vel ha. Han suger i 30 sek og så er det stopp. Prøver alltid før mat. Hva gjør jeg? 0 Siter
Velouria Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Bare tilby ham pupp som vanlig, det er ofte babyer har en sånn periode når de begynner å oppdage verden for alvor. For noen hjelper det å amme i et rom dere er helt alene i og å ha litt dempet belysning. Du kan jo godt gi ham vann ved måltidene i tillegg til å tilby ham bryst. Lykke til videre! 0 Siter
bb71 Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Ikke gi opp, det går over! Am i kjedelige omgivelser en periode. 0 Siter
Gjest en som ikke ammet lengre enn i 4 mnd Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Mange barn ønsker ikke pupp lengre, gi han morsmelkerstattning, eller bare en flaske med vann. regner med at grøten er med MME el morsmelk? Men sikkert lurt å prøve det som de andre sier også, bare pass på og ikke slite deg ut med det. Lykke til!! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Mine fikk ikke morsmelk etter 6-7 måneder. Det er lov å slutte... (Dengang var det ikke så hysterisk langtids-ammepress som jeg synes det er nå) Men fortsatt sier vel forståsegpåerne at det er det første halvåret det er viktigst. Med ammeslutt kan man jo også bedre fordele permisjonen mer rettferdig 0 Siter
Gjest nekter pupp Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Mine fikk ikke morsmelk etter 6-7 måneder. Det er lov å slutte... (Dengang var det ikke så hysterisk langtids-ammepress som jeg synes det er nå) Men fortsatt sier vel forståsegpåerne at det er det første halvåret det er viktigst. Med ammeslutt kan man jo også bedre fordele permisjonen mer rettferdig Deilig å lese et innlegg som ikke bare handler om å fortsette. Jeg er litt lei ammingen og ønker å slutte innen et par mnd. Men hva gir jeg da? Han vil ikke ha tillegg eller flaske? Skjønner at vi må øve:-) 0 Siter
Gjest nekter pupp Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Mange barn ønsker ikke pupp lengre, gi han morsmelkerstattning, eller bare en flaske med vann. regner med at grøten er med MME el morsmelk? Men sikkert lurt å prøve det som de andre sier også, bare pass på og ikke slite deg ut med det. Lykke til!! Takk for rådet. jeg synes jeg har ammet lenge, jeg:-) Jeg bruker grøt som blandes med kokt vann. Pupmet meg første mnd, men det ble slitsomt synes jeg. Skal øve på flaske og prøve med forskjellige typer tillegg. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Deilig å lese et innlegg som ikke bare handler om å fortsette. Jeg er litt lei ammingen og ønker å slutte innen et par mnd. Men hva gir jeg da? Han vil ikke ha tillegg eller flaske? Skjønner at vi må øve:-) Han vil ikke ha flaske? Hmmm. Der satte du meg fast... Mine drakk gledelig fra flaske på den alderen (morsmelkserstatning). Har du prøvd forskjellige størrelser på hullet i smokken på flasken? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Deilig å lese et innlegg som ikke bare handler om å fortsette. Jeg er litt lei ammingen og ønker å slutte innen et par mnd. Men hva gir jeg da? Han vil ikke ha tillegg eller flaske? Skjønner at vi må øve:-) Mine barn ville aldri ha flaske, jeg prøvde mange forskjellige smokker og hullstørrelser uten hell. Så vi startet tidlig med tutekopp i stedet - det funket utmerket. 0 Siter
Gjest nekter pupp Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Han vil ikke ha flaske? Hmmm. Der satte du meg fast... Mine drakk gledelig fra flaske på den alderen (morsmelkserstatning). Har du prøvd forskjellige størrelser på hullet i smokken på flasken? Nei har ikke prøvd mye forskjellig. Har avent sine med 3 hull. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Nei har ikke prøvd mye forskjellig. Har avent sine med 3 hull. Kanskje han (det var en gutt?) er litt utålmodig av seg, og trenger litt større hull enn det er (både i deg og flasken...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.