Gå til innhold

Vekt

Gjest hvor mange kilo?

Anbefalte innlegg

Gjest hvor mange kilo?
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om hvor mange kilo det er "normalt" å miste etter at man har fått barn? hvor lang tid tok det for dere å kome ned i "normalvekten" deres igjen?? (har jo en del å si hvor mye man la på seg i svangerskapet selvsagt, men lurer litt på erfaringene deres.....

Skrevet

Jeg fikk et barn høsten 1998 og et barn høsten 2000. Hadde ikke kommet ned i matchvekt enda da jeg ble gravid annen gang. Da nr. 2 var 10 mnd tok jeg meg skikkelig på tak og gikk ned 10 kg på 6 mnd og var endelig nede i matchvekt igjen - altså rundt juletider i 2001.

Andre er jo nede i under før-vekt ikke mange ukene etter fødselen.

Skrevet

Jeg gikk opp ca. 8 kilo. De var borte da jeg veide meg 14 dager etter fødsel.

uvitende......!
Skrevet

Eg trur eg har gått ned nesten 30 kg sidan fødselen. Gjekk vel opp nesten 20 kg då eg gjekk gravid med prinsessa... (ho var 4,5 då ho vart fødd) Men det varierer veldig frå person til person..

Skrevet

Vel, kroppen min er tydeligvis litt treg i oppfattelsen, for jeg har lagt på meg veldig lite under svangerskapene - men derimot MYE etter svangerskapene (når "alle andre" blir sylfider igjen, legger jeg på meg. Frustrerende!). Nå er vesla 1 år, og jeg begynner å komme tilbake til "normalen" igjen, heldigvis...

Skrevet

Kanskje ikke det du vil høre, men jeg gikk opp 18 kilo, og 20 var borte 10 dager etter fødselen.

Men jeg tror MYE av det var bare vann altså, jeg så ut som DEN flodhesten på slutten...

Gjest Elextra
Skrevet

Det normale er vel å miste omtrent det man har lagt på seg, selv om de siste kiloen tar litt tid for mange?

Jeg la på meg ca. 12 kg. begge gangene, og de forsvant i løpet av ca. 8-10 måneder etter fødsel.

Skrevet

Jeg la på meg ca 20 kg de to første svangerskapene og gikk ned ca 30 etter 6 mnd og ble syltynn.

Siste gangen la jeg på meg 35 kg og da gikk jeg ned 25 kg første året og så gikk jeg ned de siste 10 neste året. Jeg gjorde ingenting for å slanke meg men ammet til alle tre var ca året.

Skrevet

La på meg fra 15-20 kg i de tre svangerskapene.

Etter nr. 1 gikk jeg ned iallfall 10 kg de første ukene, og hadde igjen ca 3 kg da det var gått et år.

Etter nr. 2 gikk jeg ned nesten alt de første månedene, og veide flere kilo mindre enn før svangerskapene, etter at et år var gått.

Med nr. 3 la jeg på meg mest, og gikk ned 10 kg de første par mnd, men de siste 8-10 kg sitter faktisk godt enda.:-( Han er snart 11 mnd......

Gjorde absolutt ingenting for å gå ned de to første gangene, det gikk helt av seg selv. Derfor var jeg nok overmodig nå tredje gangen og koste meg ekstra mye før fødselen og i permisjonen.

Ja, ja.Får ta en Nutrilettkur når det er slutt på amminga.

Skrevet

Jeg fikk barn nr 1 våren 99. Gikk opp 23 kilo. 10 av dem forsvant på sykehuset, de neste forsvant omtrent av seg selv i løpet av ca ett år. Da jeg sommeren 00 ble gravid igjen, veide jeg omtrent det samme som før jeg ble gravid første gang.

Denne gangen gikk jeg opp 20 kilo. Kiloene forsvant greit denne gangen og, sikkert mye fordi jeg begynte raskt å trene etter fødselen. Etter 1,5 år etter fødselen veide jeg ca 3 kilo mindre enn før jeg ble gravid.

Disse tre kiloene sneik seg på igjen, og da jeg ble gravid for tredje gang i 2003, veide jeg vel en kilo mer enn jeg gjorde de to første gangene. La på meg 17 kilo, men disse kiloene er seigere... Tok meg sammen i høst og gikk ned 4 kilo, men to av dem er kommet tilbake. Nå mangler jeg 3-4 kilo før jeg er tilbake til start og fornøyd med vekta!

Skrevet

Jeg la på meg ca. 25 kg. Gikk ned 14 de første 2 ukene og veide 2 kg mindre enn før jeg ble gravid da jenta var 7 mnd.

matildes mor
Skrevet

Siste svangerskap(som jeg har friskest i minne) gikk jeg opp 7 kg.Etter fødsel var jeg to kg lettere en da jeg ble gravid.

MEN jeg la på meg 10 kg i ammeperioden-så jeg var like langt....

Også under forrige graviditet la jeg på meg under ammeperioden...huff og huff....

Gjest Var Tjukk!
Skrevet

Nektet å veie mer mer etter jeg hadde lagt på 35 kg, det var ca 14 dager før jeg fødte.

Etter 3 mnd hadde jeg gått ned nesten 40 kg, og jeg hadde ikke mye vann i kroppen!

Sluttet å spise da den første rien satte inn, og spiste omtrent ingenting på et halvår, klarte ikke mat i det hele tatt...

Men jeg så ikke særlig bra ut da, huff!

Skrevet

Jeg gikk opp 13-14 kg i begge svangerskap. Gikk ned 10 kg første uka etter fødsel, og så tok det kanskje et halvår å få av resten. Jeg ble så sulten og tørst av å amme, så jeg spiste rikelige mengder mat og drakk ikke minst altfor mye juice og brus. Da jeg gikk over til å drikke vann og farris gikk de siste kiloene av på ganske kort tid.

Skrevet

Hmm... etter førstemann tok det meg to år å komme OPP på vekta jeg hadde i utgangspunktet.

Etter andremann var jeg tilbake på utgangspunktet etter ei uke, og etter tredjemann måtte jeg innfinne meg i at trivselsvekta hadde økt med tre kilo.

Siden da har jeg ikke veid meg, det er sju år siden nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...