Gjest GA Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Har kjøpt bilsete HTS 1-2-3 til lillesøster på snart 4,5 år. Hun veier bare 13,5 kilo, og setet er fra 15-36 kg. Hun er stor nok i kroppen, men er ganske tynn av seg. Hadde dere ventet eller begynt å bruke det nå? Har 1,5 kg så mye å si at det ikke er trygt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Du sier hun er ganske lang, altså går jeg ut fra at hun ikke sitter bra i det gamle setet sitt? Jeg ville brukt HTS-setet alt nå. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Du sier hun er ganske lang, altså går jeg ut fra at hun ikke sitter bra i det gamle setet sitt? Jeg ville brukt HTS-setet alt nå. Hun er egentlig ikke lang for alderen, men hun er litt lang i det gamle setet, ja! Kanskje jeg skulle kjøpe sånn blybelte... 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Hun er egentlig ikke lang for alderen, men hun er litt lang i det gamle setet, ja! Kanskje jeg skulle kjøpe sånn blybelte... Ekstra tunge sko og en tykk jakke. ;o) 0 Siter
emin Skrevet 19. april 2006 Skrevet 19. april 2006 Vi hadde samme situasjon og valgte å bytte selv om hun ikke veide 15 kg enda. 0 Siter
Jentene2 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Når vi skulle kjöpe større sete (HTS 1-2-3) til vår eldste veide hun også ca 13,5 kg, men de i butikken sa at det ikke gjorde noe. Det var lengden det kom han på og hvordan beltet ble liggende på henne (slik at det ikke kommer over halsen). Du kan nok trygt bruke setet. men man skal jo ikke bruke seter hvis de er over maksvekten, men det er jo en helt annen sak :-) 0 Siter
Lanka Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Akkurat dette sliter jeg også med! Vi har et nytt Maxi Cosi Rodi XP sete til eldstejenta på loftet. Nå sitter hun fremdeles godt bakovervent i Acta Cosmic setet sitt, men det er planen at hun skal over i det nye setet når lillebror vokser ut av Maxi Cosi Cabrio setet sitt. Han fyller ett år i slutten av juni, så vi hadde tenkt å gjøre byttet en gang i sommer. Jenta vår veier også ganske nøyaktig 13,5 kilo, og hun ble fire i februar. Ser ut som de fleste ville tatt sjansen, så jeg tror vi får gjøre det. Vi har enda et par mnd å feite henne opp på!! Lykke til med valget du også!! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Vi tok sjansen på å gjøre dette. Det ene av barna mine har alltid vært veldig tynn og lett, men lang - så han var litt for lett for det nye setet, men litt for lang for sitt gamle sete.. Det ble til at vi valgte å bytte sete. De blir jo også litt tyngre med klær og sko på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.