Gå til innhold

Sokketrollets ugjerninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grøss og gru! Det var så rotete oppi minstemor sin sokkeskuff, så jeg tok en aldri så liten opprydning her i stad: Følgende status:

9 par, hvorav minst to var for små.

36 - jeg gjentar - trettiseks - enslige sokker!!!!!

Hade en liknende opprydning hos den andre jenta her en gang i vinter, og resultatet var omtrent det samme. Sokketrollet er ikke like glad i guttesokker - der forsvinner færre - men mine og min manns er han glad i - og da jentesokker.

Grøss!

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde nettopp en opprydning i klærne, så nå har jeg en pose med enslige strømper som bare kan kastes. Hvor blir nå de andre av? En av livets små gåter som alltid vil forbli uløst....;)

Skrevet

Jeg hadde nettopp en opprydning i klærne, så nå har jeg en pose med enslige strømper som bare kan kastes. Hvor blir nå de andre av? En av livets små gåter som alltid vil forbli uløst....;)

Neida, de dukker opp igjen etter at søppelbilen har vært og hentet søpla utenfor hos dere! ;-)

hare1365380455
Skrevet

Neida, de dukker opp igjen etter at søppelbilen har vært og hentet søpla utenfor hos dere! ;-)

*skrik!*

Skrevet

Ta de enslige sokkene fra den ene og par dem med de enslige sokkene fra den andre? ;o)

Skrevet

Enig med Lillemus, prøv å pare de enslige fra den ene skuffen med de enslige fra den andre skuffen.

Eneste gang jeg har hatt besøk av sokketroll var når jeg og mamma delte på å ta klesvasken og hadde forskjellig lagringssted for enslige sokker. ;)

Skrevet

Jeg har en skuffe med enslige sokker. De tilhører hele familien. Har faktisk akkurat lagt sammen tøy, og etter å ha lest innlegget ditt måtte jeg telle de enslige. 31 stk :)

fuji1365380447
Skrevet

Du vet hva som skjer dersom du ikke kommer til Himmelen, prust?

Da kommer du til helvete, og må tilbringe evigheten med å sortere enslige sokker....

Skrevet

Du vet hva som skjer dersom du ikke kommer til Himmelen, prust?

Da kommer du til helvete, og må tilbringe evigheten med å sortere enslige sokker....

Å nei!!!! Skal gjøre det jeg kan for ikke å havne der :-)

For et mareritt!

Gjest Tatjana
Skrevet

Da har jeg et tips til deg: Selg de enslige sokkene! Mitt eldste barn (12 år), spurte akkurat om familiens yngste har noen enslige sokker h*n kan få. Som mobilsokk. Det er visst såå kult, og temmelig dyrt.

:-)

Skrevet

Da har jeg et tips til deg: Selg de enslige sokkene! Mitt eldste barn (12 år), spurte akkurat om familiens yngste har noen enslige sokker h*n kan få. Som mobilsokk. Det er visst såå kult, og temmelig dyrt.

:-)

Mobilsokk?

Forklar - med teskje. Mobilsokk?

Skrevet

For å lure sokketrollet, gjør som jeg: kast alle, og kjøp 20 billige par av samme farge. REMA 1000 har en billig type som er bra. Da slipper du å finne like par hele tida. Alle er like. Avskrivningen blir den samme over tid.

Skrevet

Sokker er utenomjordiske skapninger sendt hit for å studere menneskeheten!

Helt siden den feilaktige studieturen som endte på en ørkenslette utenfor Roswell i 1947, har folket fra planeten Guluz prøvd ut nye metoder for å studere menneskene. Siden de egentlig er ganske like oss, synes de vi er interresante å studere, akkurat som vi synes mennesker er interresante. Men, de har en teknologi som går forbi oss med mange mil. De har maskiner som kan skifte formen deres om til hva som helst, og etter mye om og men kom de frem til at den riktige formen var sokker. Siden de ennå ikke har teknologien til å dele seg, lagde de også en haug høyresokker som ser nøyaktig ut som guluzanere som har skiftet form.

Ved hjelp av allierte jordboere i konfeksjonsindustrien, blir guluzanere lagt sammen med sine kopierte høyresokker i butikken, der mennesker kommer og betaler for dem. Så, når menneskene tar dem på seg, bruker de den tiden de har på å studere mennesket ved hjelp av tilkobling til nervesystemet. Dette fører til mennesker får træler på føttene, fordi guluzanerene kobler til på samme sted hele tiden, først etter å ha brukt hudbedøvelse, så klart. De absorberer også fotsvette, som kan fortelle svært mye om et menneske.

Etter at en guluzaner har studert sitt valgte menneske lenge nok, kobler den inn hjemsendingsmekanismen. Denne er ikke så veldig god, fordi den krever en tyngdekraft som er lik eller større enn den som er på Guluz, altså, tolv ganger jordgravitasjonen på 9,8 newton, eller mer. Heldigvis for guluzanere med hjemlengsel har moderne vaskemaskiner en sentrifugefunksjon som gjør at de får mer enn nok sentrifugalkraft til at hjemsendingsmekanismen fungerer, og med et kjapt lysglimt forsvinner de, og tilbakelegger over 13 lysår i løpet av brøkdelen av et sekund. De åpner altså et bittelite ormehull i vaskemaskinen, og dette kan faktisk høres som et kort smell.

Sokketrollet som ble observert var desverre bare en anorektiker som vasket klær.

Skrevet

Sokker er utenomjordiske skapninger sendt hit for å studere menneskeheten!

Helt siden den feilaktige studieturen som endte på en ørkenslette utenfor Roswell i 1947, har folket fra planeten Guluz prøvd ut nye metoder for å studere menneskene. Siden de egentlig er ganske like oss, synes de vi er interresante å studere, akkurat som vi synes mennesker er interresante. Men, de har en teknologi som går forbi oss med mange mil. De har maskiner som kan skifte formen deres om til hva som helst, og etter mye om og men kom de frem til at den riktige formen var sokker. Siden de ennå ikke har teknologien til å dele seg, lagde de også en haug høyresokker som ser nøyaktig ut som guluzanere som har skiftet form.

Ved hjelp av allierte jordboere i konfeksjonsindustrien, blir guluzanere lagt sammen med sine kopierte høyresokker i butikken, der mennesker kommer og betaler for dem. Så, når menneskene tar dem på seg, bruker de den tiden de har på å studere mennesket ved hjelp av tilkobling til nervesystemet. Dette fører til mennesker får træler på føttene, fordi guluzanerene kobler til på samme sted hele tiden, først etter å ha brukt hudbedøvelse, så klart. De absorberer også fotsvette, som kan fortelle svært mye om et menneske.

Etter at en guluzaner har studert sitt valgte menneske lenge nok, kobler den inn hjemsendingsmekanismen. Denne er ikke så veldig god, fordi den krever en tyngdekraft som er lik eller større enn den som er på Guluz, altså, tolv ganger jordgravitasjonen på 9,8 newton, eller mer. Heldigvis for guluzanere med hjemlengsel har moderne vaskemaskiner en sentrifugefunksjon som gjør at de får mer enn nok sentrifugalkraft til at hjemsendingsmekanismen fungerer, og med et kjapt lysglimt forsvinner de, og tilbakelegger over 13 lysår i løpet av brøkdelen av et sekund. De åpner altså et bittelite ormehull i vaskemaskinen, og dette kan faktisk høres som et kort smell.

Sokketrollet som ble observert var desverre bare en anorektiker som vasket klær.

Artig teori :-)

Etter å ha lest Sirkelens ende og Davinci-koden er det ikke mye som forundrer meg lenger :-)

Skrevet

For å lure sokketrollet, gjør som jeg: kast alle, og kjøp 20 billige par av samme farge. REMA 1000 har en billig type som er bra. Da slipper du å finne like par hele tida. Alle er like. Avskrivningen blir den samme over tid.

Det har jeg gjort, og det er kjempepraktisk!

Skrevet

Det har jeg gjort, og det er kjempepraktisk!

Å ha sokker i ulike farger er oppskrytt. Egentlig bryr ingen seg om hvilken farge du har på sokka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...