Gjest Hvem skal få siste ordet? Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Lurer egentlig ikke på så mye, men vil høre andres meninger eventuelt erfaringer om dette.. Hun og søsteren har vært på påskeferie hos pappa som bor langt unna. Når disse kommer hjem sier eldste på 11 år at hun vil flytte til pappa, lillesøster på 7 år vil ikke flytte. Storesøster sier at det ikke er for at det er noe galt å bo her, men hun vil prøve å bo hos pappa. Jeg sier det er helt greit hvis hun virkelig vil det så skal hun få prøve det. Samtidig som jeg spør om hun har tenkt nøye igjennom dette? Alle vennene her, familien, lillesøskene osv.. Men hun er bestemt og vil gjerne prøve. Jeg vil ikke nekte henne, for da er jeg redd jeg skyver henne fra meg, men er redd for at hun ikke har sett konsekvensene av å flytte så langt fra søsken og hjem sånn helt plutselig. Det er såpass langt at vi bare ser henne i ferier så det er ikke mulig med helgebesøk o.l Hun er også veldig flink på skolen nå, og er redd for at det å flytte vil forandre skoleferdighetene, uten at man kan si det sikkert. Så innerst inne vil jeg jo helst at hun bor sammen med oss, men vil jo også at hun skal ha det bra, men hvor langt skal barna få bestemme i slike saker? Vil ikke gi henne dårlig samvit. heller for at hun vil bo hos pappa. Hun torde ikke si det til oss med en gang, lillesøster som slapp ut "hemmeligheten". Hun var redd for å såre oss. Dette må da være vanskelig for et barn å gå å tenke på, hvordan hjelpe henne uten å gi dårlig samvittighet eller virke som at vi ikke er glad i henne med å si at hun bare skal flytte..? Finnes det noen som har vært igjennom dette, noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227263-min-datter-vil-flytte-til-pappan-sin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkjerring Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg ble så glad når jeg leste det du skriver! Det er jammen ikke alle mødre (tro meg!) som ville sett sånn på det som du gjør. Mange vil bare tviholde på barnet og nekte det å flytte til faren. Bare la datteren din prøve å bo hos faren sin. Blir det ikke som hun forventer så kan hun vel bare flytte tilbake til deg. Fortell henne at det er fordi du er så glad i henne at du sier ja til dette. La henne også vite at hun kommer til å bli savnet og at hun kan komme tilbake når som helst. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227263-min-datter-vil-flytte-til-pappan-sin/#findComment-1729992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aleksia Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg syns at om datteren vil, så skal hun få prøve å bo hos pappaen sin. Men jeg syns det er viktig at tidspunktet for flytting blir satt fram i tid. Naturlig tidspunkt kan være til høsten ved starten ved nytt skoleår. Det er også viktig at jenta har en returmulighet om hun angrer seg. Det kan være forskjellige grunner til at hun ombestemmer seg, kanskje savner hun sine gamle venner, eller at dagene med pappa blir anderledes med pappa når hverdagen er der. Jeg syns det er viktig at retrettmuligheten er fastsatt på forhånd. Dette for å unngå at barnet kan styre foreldrene som det vil, ved å presse sin vilje igjennom ved å true med flytting o.l. Greitt om vurderingen om hvor barnet skal bo er bestemt taes opp igjen tatt opp igjen om en stund, Eksempel er å ha en prøvetid fra skolestart på høsten og fram til jul, og at dere foreldre i samråd med jenta diskuterer på nytt hvor hun evenetuelt vil bo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227263-min-datter-vil-flytte-til-pappan-sin/#findComment-1745459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.