Gjest dette er vanlig? Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Hei Vi har snakket med BV i kommunen og fikk vite at det skulle komme 2 saksbehandlere på hjemmebesøk. Er det noen grunn til at det kommer mer enn en saksbehandler på hjemmebesøk i forbindelse med en sosialrapport, mon tro? Hvilke erfaringer har andre her på DOL? Nå lurer vi på om 0 Siter
Gjest Snart ferdig Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Hos oss er det to saksbehandlere.Den ene prater og den andre skriver.Tror det er vanlig. 0 Siter
diogo Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Tror det er ganske vanlig at de er to og to sammen! Det er på en måte tryggest for dere også, da er de to som "vurderer" dere, som også kan prate seg i mellom om hvordan de f.eks tolker det dere sier...litt klønete sagt av meg, men håper du skjønte poenget. 0 Siter
thuva1365380402 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Vi har kun hatt en saksbehandler på besøk under begge våre prosesser. Vi hadde 2 møter første gangen, og denne gangen har vi også kun hatt 2 møter og 1 saksbehandler. 0 Siter
Blessed woman x 2 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Hei! Det er nok forskjell fra kommune til kommune etter min erfaring. Hvorfor noen får en og andre får to det er ikke godt å si. På vår første adop.prosess kom det en saksbehandler. På adop.prosess nr.2-3 har vi hatt to saksbehandlere.Det har blitt slik at vi har hatt forskjellige kommuner. Jeg tror det kan være positivt med to saksbehandlere etter det vi har erfart,så det behøver ikke være noe negativt med det. 0 Siter
Hubeimamma Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 De to første gangene hadde vi bare en saksbehandler. Første gangen hadde vi to hjemmebeøsk og 1 besøk hver for oss. Andre gangen hadde vi samme saksbehandler og bare et hjemmebesøk. Denne gangen kommer det 2 saksbehandlere og vi vet ikke ennå hvor mange besøke de planlegger. Vi har flyttet til ny kommune og her er det tydligvis mye mer arbeid å få laget en rapport. 0 Siter
muriel Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 På det første møtet i forbindlse med den første adopsjonen hadde jeg to saksbehandlere på besøk. De andre gangene, både for sos.rapporter og oppfølgingsrapporter har det vært en. 0 Siter
ssr Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 I vår kommune opererer de også med to saksbehandlere. Vi syntes ikke dette var noe problematisk. Det eneste måtte være at to må finne tid til møtene istedenfor en.Samtidig er jo dette fint dersom en av dem skulle bli langtidssyk. Da stopper ikke hele prossessen opp, men kan fortsette likevel. Valgte å se på det som en kvalitetssikring. Nå er det to fagpersoner som behandler saken, fremfor at en person kan sitte der og tenke og skrive sine meninger. 0 Siter
Gjest enslig mamma Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg hadde to saksbehandlere på hver av mine to adopsjonsprosesser. Dette selv om jeg er enslig. Når det er par, blir man dessuten ofte intervjuet en og en også (i tillegg til sammen) så vær forberedt på det også! 0 Siter
Guerrito Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Det jo bra at det kommer to. Kommer det en kan han jo bare si ting som kanskje ikke er riktige, og ingen kan is han imot. det er uansett ofte bedre med flere som ser på en sak. Se på det som det beste for det barnet dere eventuelt adopterer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.