Gå til innhold

dere med atopiske unger...

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila mamma
Skrevet

Hva smører dere med til daglig, da mener jeg på hele kroppen.

Finner ingen god fuktighetskrem for gutten min.

Skrevet

Rød Apobase. Morgen og kveld, og noen ganger i løpet av dagen også.

Skrevet

Vi smører med Rød Apobase eller Aderma's krem for atopisk hud (finnes på apoteket). begge to fungerer like bra i forhold til huden til jenta mi, men jeg synes Aderma ikke er klissete like lenge etter påsmøring som Apobase.

Skrevet

Hei.

Vi har en gutt på 3 år, som har atopisk hud. Vi har funnet bodybutter på Body Shop, som er fet og god, lukter til og med godt. Smøres på morgen og kveld.

Ellers så bruker vi også spenol. Han har ikke så ille utslett, men klør mye...

Lykke til

Skrevet

Locobase repair, hele kroppen, morgen og kveld når det er som verst! Fungerer kjempebra.

Skrevet

Locobase Repair 3 ganger pr dag når han er skikkelig ille, ellers funker Apobase (rød) fint. I tillegg oljebad og ukentlige Kaliumpermanganat-bad. Sistnevnte føles som en absolutt nødvendighet for å holde eksemet til sønnen min i sjakk.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hei.

Vi har en gutt på 3 år, som har atopisk hud. Vi har funnet bodybutter på Body Shop, som er fet og god, lukter til og med godt. Smøres på morgen og kveld.

Lykke til

Bare vær forsiktig med kremer som er mye parfyme i, da det visstnok kan gjøre eksemen værre. Sønnen min klør iallefall mindre av kremer med lite parfyme i, så det er mulig det har noe for seg. :)

Skrevet

Aderma Exomega (kjøpes på apoteket) kjøp kremen IKKE lotion, den er tynnere.

Gjest sandex
Skrevet

Verdens beste krem (etter min smak) er A-krem på Spar-Kjøp. Kun 70-80 kr. for en stor krukke , og er fantastisk god til både voksne og barn.. Utrolig god krem! - og mye billigere enn å gå på apoteket og handle!

Skrevet

Verdens beste krem (etter min smak) er A-krem på Spar-Kjøp. Kun 70-80 kr. for en stor krukke , og er fantastisk god til både voksne og barn.. Utrolig god krem! - og mye billigere enn å gå på apoteket og handle!

Ikke enig - ble skuffet over A-creme.

Gjest sandex
Skrevet

Ikke enig - ble skuffet over A-creme.

Ooops.. Den som er så god?! Men det varierer kanskje etter hvilken hudtype man har?!

Skrevet

Ooops.. Den som er så god?! Men det varierer kanskje etter hvilken hudtype man har?!

Det er meget mulig, siden du er så fornøyd og jeg ikke i det hele tatt! Fikk den anbefalt på helsestasjonen, så den er nok regnet som god.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg bruker A-krem (kjøpt på apoteket) på datteren min.

Men hun har ikke eksem på hele kroppen, bare på armene (motsatt side av albuen), halsen og bak ørene. Den hjelper henne fantastisk godt!

Skrevet

Aderma exomega-krem (apoteket).

Kunne slutte med kortison etter at jeg begynte med den kremen.

Skrevet

Vi bruker A-DERMA EXOMEGA. Det er den eneste kremen som virker skikkelig.

Skrevet

Det er meget mulig, siden du er så fornøyd og jeg ikke i det hele tatt! Fikk den anbefalt på helsestasjonen, så den er nok regnet som god.

Jeg har også prøvd den, men den reduserte ikke utslettet i det hele tatt. Det gjorde A-DERMA...

Skrevet

Hei.

Lykke til

Kremene fra Body Shop inneholder ofte mye som atopikere ikke burde ha på seg. De har også ofte endel konserveringsmidler (parabener) som man er usikker på langtidsvirkningen av...

Aisha1365380364
Skrevet

Rød apobase er fet og god. Jeg synes aderma er greit nok, men ikke noe mer. A-krem synes jeg er uhygienisk og dyr.

Det er så forskjellig fra barn til barn hva som hjelper. Men det er _veldig_ bra med udo`s choise, selolje etc. Tran er også bra, men det kan man ikke ta for mye av pga vitaminene. Dette smører huden innenfra.

Flytende blenda sensitive til klær er fin, klærne blir stivere av vaskepulver. Og dropp skyllemiddel, men det vet du helt sikkert :)

Skrevet

Exomega fugtighetskrem/body lotion. Fåes kjøpt på apotek

Klarer oss ikke uten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...