Gå til innhold

Hvordan lage hinderløype?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Jeg har relativt kuppert terreng i nederste del av uteområdet - og jeg har tenkt til å lage litt "hinderløype" der...

Jeg har snakket med en rørleggerkompis, og bedt ham finne et passende rør til meg, som de kan krype gjennom og evnt. over.

Men hva mer?

Jeg skal sage masse trær neste uke, så jeg tenkte at jeg skulle ta vare på stammene og bruke dem både liggende og stående (delt) rundt omkring.

Går det an å FÅ gamle bildekk noe sted? Kanskje betale litt da, men ikke så mye...

Hm, kanskje henge opp en stamme på tvers, og knyte solide tau til å henge i under...

Flere forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227342-hvordan-lage-hinderl%C3%B8ype/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i Astrid Lindgrens verden for halvannet år siden - og det som fenget ungene mest tror jeg var den lange hinderløypa! Kjempemoro!

Noen steiner som de må hoppe mellom, trær og stokker som de kan klatre på, gjerne noen slengtau, store rør var kjempelurt, bildekk får du helt sikkert gratis, du kan spenne hønsenetting over et område som de må krype under.....

Kjempefin idé!

Annonse

Gjest Persille

Vi var i Astrid Lindgrens verden for halvannet år siden - og det som fenget ungene mest tror jeg var den lange hinderløypa! Kjempemoro!

Noen steiner som de må hoppe mellom, trær og stokker som de kan klatre på, gjerne noen slengtau, store rør var kjempelurt, bildekk får du helt sikkert gratis, du kan spenne hønsenetting over et område som de må krype under.....

Kjempefin idé!

Jeg tenkte jeg skulle bygge noen små lavvoer også, egentlig små krypinn - med en stokk vannrett mellom to trær, og mange stokker på skrått ned på den ene siden som tak...

Håper jeg får til alle de gode idéene da!

:)

Du kan henge opp små bordplanker (slik som i en disse). Flere etter hverandre som de kan gå på(rettere sagt balansere på)

Ca. 20-30 cm over bakken.

Dekk får du vel kastet etter deg på bensinstasjoner som driver med salg og skifte av dekk. Når du bruker dekk må du være påpasselig med å få festet disse godt nok.

ekk kan jo brukes i alle mulige varianter.

Har egentlig mange forslag til deg, men akkurat nå er tiden knapp. Mulig jeg skriver mer seinere!

Lykke til!

Dette høres bare så gøy ut.

*vil gjerne komme på besøk når du er ferdig*

Rund tømmerstokk som greinene er saget av og barken fjernet; til å balansere bortover på. Det er gøy.

Kjøp tau og turnringer (eller finn noen ringer selv) og heng opp i et tre.

Taustige opp etter et tre

Gamle bildekk får du gratis - som noen nevner under her.

Flott initiativ, Persille, jeg er litt misunnelig. *Ser ut i slagmarken av en hage og tenker hmmmm*

Annonse

Gjest surreal

* små hytter eller krypinn er alltid populære for små barn

* en vannsildre er utgangspunkt for mye fantastisk morsom lek.. Ingenting engasjerer barn så mye i lek som vann.. :)

* stubber som graves ned i bakken - med varierende høyde og avstand. Barna balanserer på disse.

* bildekk er utrolig anvendelige! På barneskolen min hadde Asbjørn Flemmen laget lekeplassen. Den bestod mer eller mindre av bildekk og sleng/klatretau. Det VRIMLET av barn til enhver tid i "jungelen"...

Bildekkene var brukt som:

* hengebroer (festet sammen med to store skruer mellom hvert dekk)

* "sjøormer" man kan balansere på (på en lang rekke, delvis gravd ned - husk; ikke la for mye stikke opp, da blir dekkene for myke til å balansere på, og ikke for lite, da blir de for harde. De skal gi litt etter når de tråkkes på)

* klatrevegger av bildekk (festet sammen som et "nett" med store skruer, hang fritt ned fra bjelker)

* kjempestore traktordekk - skrudd sammen/festet mellom trærne - stående på kant

* kjempestore dekk (traktor/bulldoser/lastebil) liggende ned på bakken, med flere mindre og mindre dekk festet oppå seg (som en kransekake) - kjempefine å klatre ned i og gjemme seg. Gjerne skjære et hull nederst så man kan komme seg ut om man ikke klarer klatre opp igjen

Prøvde å finne bilder som kan illustrere, men fant ikke noe som var bra nok. Fant imidlertid en annen link du kanskje kan gjøre deg nytte av:

http://home.c2i.net/swan/skolensutemiljo.htm#leke

Tenk kreativt, men enkelt!

Lykke til! :)

Gjest Persille

Barnehagen til ungene mine har et sånt nett på lavvo-stedet sitt inne i skogen. Kjempepopulært!

De har også noen mer grovmaskete nett som de klatrer i og gynger på.

Hadde du giddet å høre med dem hvor de har fått det fra? Og om de evnt. vet hva det koster?

Gjest Persille

Du kan henge opp små bordplanker (slik som i en disse). Flere etter hverandre som de kan gå på(rettere sagt balansere på)

Ca. 20-30 cm over bakken.

Dekk får du vel kastet etter deg på bensinstasjoner som driver med salg og skifte av dekk. Når du bruker dekk må du være påpasselig med å få festet disse godt nok.

ekk kan jo brukes i alle mulige varianter.

Har egentlig mange forslag til deg, men akkurat nå er tiden knapp. Mulig jeg skriver mer seinere!

Lykke til!

Takk :)

Gjest Persille

Dette høres bare så gøy ut.

*vil gjerne komme på besøk når du er ferdig*

Rund tømmerstokk som greinene er saget av og barken fjernet; til å balansere bortover på. Det er gøy.

Kjøp tau og turnringer (eller finn noen ringer selv) og heng opp i et tre.

Taustige opp etter et tre

Gamle bildekk får du gratis - som noen nevner under her.

Flott initiativ, Persille, jeg er litt misunnelig. *Ser ut i slagmarken av en hage og tenker hmmmm*

Takk!

Du kan jo bare sette igang? Sommeren er på vei, og du har ikke SÅ mye annet viktig du skulle gjort ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...