Gå til innhold

Hvor lenge kan en tann egentlig være løs?

Anbefalte innlegg

Apropos tenner:

Guttungen har hatt to løse tenner i flere uker nå, og de blir ikke noe løsere virker det som. Jeg trodde at de bare brukte en uke eller to på å løsne og dette ut, men her ser det ikke ut som om det blir noe besøk av tannfeen på lang tid!

Erfaringer?

Fortsetter under...

Gjest chaguala

Datteren min hadde en løs tann i 1,5 mnd før den ramlet ut. Men i løpet av en ukes tid gikk den fra å være litt laus til helt lealaus. Den første tannen ble løs og ramlet ut i løpet av en drøy uke. Så det varier tydeligvis fra tann til tann.

Annonse

Storesøster hadde løse tenner i flere mnd , men de ramlet ikke ut . Til slutt ringte jeg tannlegen som sa at det kunne vokse "tannkjøtt" inn i tanna som hold på den . Tannelegen sa vi kunne hjelpe henne med å rugge på den et par ganger om dagen og om den ikke løsnet kunne hun alltid trekke den . Vi valgte første alternativet og da vi til slutt dro den løs satt det en tapp inni tanna .

Guttungen kom hjem fra skolen og sa at tanna var kjempeløs, så etter litt ekstra rugging og napping med hyssing, fikk jeg tillatelse til å nappe den ut.

Tårer og blod rant, men 10 minutter etterpå var han kjempestolt over hullet i rekka av tenner.

-han har nok venta lenge på dette, nesten alle de andre i klassen har vært tannløse lenge :-)

Guttungen kom hjem fra skolen og sa at tanna var kjempeløs, så etter litt ekstra rugging og napping med hyssing, fikk jeg tillatelse til å nappe den ut.

Tårer og blod rant, men 10 minutter etterpå var han kjempestolt over hullet i rekka av tenner.

-han har nok venta lenge på dette, nesten alle de andre i klassen har vært tannløse lenge :-)

Det tenker jeg var stas, ja!

Gutten min fyller 7 år neste uke, og er sannsynligvis den eneste i klassen som ikke har begynt med tannfelling.Tennene sitter som støpt!!!!

Husker at jeg mistet min første litt før jeg var syv år, og faren tror han også var litt sein, så han har nå noen treiginer å slekte på da!!!

Men seksårsjekslene er kommet oppe :-) Han ble så fornøyd da jeg oppdaget det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...