Gå til innhold

FU: Hva heter barna deres?

Anbefalte innlegg

Jeg har bevisst valgt internsjonale navn til dem som er gangbare i de fleste land. Ingen Æ, Ø eller Å.

Det gjorde jeg også! Pappan holdt på å kveles... ;o) Ikke på grunn av navnene, han var fullstendig enig, men i mitt argument da vi lette etter navn - med at de særnorske bokstavene ville kunne lage trøbbel i dagens internasjonale datasamfunn. :o)

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• annegunn

10

• Lillemus

9

• mariaflyfly

8

• laban

4

Samme her. :o) Mange av dere som har vært her lenge husker kanskje hva min heter, men det er lenge siden jeg har lagt ut navnene deres her nå, nettopp fordi de er såpass spesielle og lett gjenkjennelige.

Ja, jeg husker hva englene dine heter! Skal ikke si det til noen :-)

Samme her. :o) Mange av dere som har vært her lenge husker kanskje hva min heter, men det er lenge siden jeg har lagt ut navnene deres her nå, nettopp fordi de er såpass spesielle og lett gjenkjennelige.

Jeg hørte navnet til sønnen din ble ropt etter en liten gutt på Teknisk Museum en gang for flere år siden. Da fulgte jeg med etpar sekunder, for å sjekke om det var trøndere på tur...

Gjest Sinclaire

hæ? de navnene du har på barna dine er da ikke særlig spesielle?

må bo på bøgda du kanskje?

her i tigerstaden går det 80 av de på dusinet.

Annonse

Det er temmelig nøyaktig 80 i landet totalt som har samme fornavn som sønnen til Lillemus. Han bor ikke i hovedstaden, men heller ikke på landsbygda.

http://www.ssb.no/navn/

Så jeg tror du overdriver, i hvert fall når det gjelder guttenavnet.

Jeg husker godt guttenavnet, men har glemt jentenavnet. Tror jeg. Muligens husker jeg det et sted i lillehjernen....

Jeg velger også å ikke bruke navnene til mine små lenger, siden de er blitt tre stykker og dermed blir søskenflokken "lett gjenkjennbar", på tross av at de har relativt vanlige navn, alle tre.

Jeg husker også navna. Har vært innom her i mange år nå. Vi hadde faktisk guttenavnet ditt på lista over aktuelle navn da lillebror ble født, men endte opp på noe vi likte enda bedre.

Og mine to har også norske, men full mulig internasjonale navn, begge to på seks bokstaver. Og det er det nok veldig mulig at lille Knøtt som kommer til høsten også får.

Jeg hørte navnet til sønnen din ble ropt etter en liten gutt på Teknisk Museum en gang for flere år siden. Da fulgte jeg med etpar sekunder, for å sjekke om det var trøndere på tur...

Det er faktisk et søskenpar "sørafor" ved samme navn som mine to!!! De har et mindre søsken også, hadde vært gøy å vite navnet på lillebrøster! :o)

Annonse

Det er faktisk et søskenpar "sørafor" ved samme navn som mine to!!! De har et mindre søsken også, hadde vært gøy å vite navnet på lillebrøster! :o)

Jeg husker jeg så en Født-annonse der det ble kunngjort at "søsteren min og jeg" (altså nøyaktig de samme navnene) hadde fått en lillesøster.

Vi har ikke supersjeldne navn, men heller ikke spesielt vanlige. Så det var rart å se at noen hadde akkurat samme kombinasjonen.

Da vet ikke du hva mine heter. :o)

Det er mange som har samme førstenavn som Snuppa (over 1500), men kun 9 med samme første og andre fornavn.

Det er, som Laban sier, 81 som har samme første fornavn som poden, men sin dobbeltnavnkombinasjon er han nok ganske så alene om.

Jeg husker begge :-)

Tror kanksje jeg husker ditt også om jeg tenker meg om..

Jeg husker jeg så en Født-annonse der det ble kunngjort at "søsteren min og jeg" (altså nøyaktig de samme navnene) hadde fått en lillesøster.

Vi har ikke supersjeldne navn, men heller ikke spesielt vanlige. Så det var rart å se at noen hadde akkurat samme kombinasjonen.

Det må være litt rart ja!

Har aldri sett noen søstre med samme navn som meg og min søster!

Noe som gav meg et gufs i sjela, var da jeg så dødsannonse med mitt navn (fornavn og etternavn) en gang i tenårene!!! Har/hadde ganske sjeldent navn, så det var utrolig at en person het akkurat det samme!

Som den snodige typen jeg var, klippet jeg ut dødsannonsen og limte den inn i lekseboka :-)

Det må være litt rart ja!

Har aldri sett noen søstre med samme navn som meg og min søster!

Noe som gav meg et gufs i sjela, var da jeg så dødsannonse med mitt navn (fornavn og etternavn) en gang i tenårene!!! Har/hadde ganske sjeldent navn, så det var utrolig at en person het akkurat det samme!

Som den snodige typen jeg var, klippet jeg ut dødsannonsen og limte den inn i lekseboka :-)

Jeg så en artikkel om noen som hadde adoptert to gutter - og de guttene het det samme som mine to - og var nesten like gamle som mine. God smak, de folka :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...