Gjest så forskjellige er vi Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 20 danske unge i alderen 9-21 åe, adoptert fra forskjellige land, og forteller om å være adoptert. Her kan du lese utdrag og sitater. Fint og tankevekkende, og viser mangfoldet. http://www.a-c.dk/adoption/Litteratur/Adopteret.htm 0 Siter
Gjest hønemor2 Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Tusen takk for linken, den boken skal jeg kjøpe! Og jeg håper mange, mange leser det som stod på siden, for der var det mange tankevekkende kommentarer. Og med henblikk på diskusjonen som har gått her de siste dagene, så bet jeg meg særlig fast i dette: Noget af det, der fylder hos mange, er at slå helt fast, at deres forældre er deres rigtige forældre. Malene, der er 12 år og født i Thailand, siger det meget kontant: ”Nogle gange kommer der nogle ’spørge-monstre’ og spørger, om jeg ikke vil finde min rigtige mor en dag? Helt ærligt, tænker jeg bare. Hun er jo min rigtige mor, selvom jeg er født af en anden. Min mor er den, der har passet og elsket mig, siden jeg var spæd (eller der omkring). Ikke hende, jeg er blevet født af. Det har jeg prøvet at få alle monstrene til at indse, men det er aldrig helt lykkedes." Og det var ikke innholdet med riktig mor jeg vil fremheve, men det hun sier om "spørge-monster", og at de nekter å tro på det hun sier.... 0 Siter
Gjest hønemor2 Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Her står det litt mer om bakgrunnen for boken. http://www.a-c.dk/Artikler/Adoption/pas-15-adopteret.htm 0 Siter
Gjest så forskjellige er vi Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Tusen takk for linken, den boken skal jeg kjøpe! Og jeg håper mange, mange leser det som stod på siden, for der var det mange tankevekkende kommentarer. Og med henblikk på diskusjonen som har gått her de siste dagene, så bet jeg meg særlig fast i dette: Noget af det, der fylder hos mange, er at slå helt fast, at deres forældre er deres rigtige forældre. Malene, der er 12 år og født i Thailand, siger det meget kontant: ”Nogle gange kommer der nogle ’spørge-monstre’ og spørger, om jeg ikke vil finde min rigtige mor en dag? Helt ærligt, tænker jeg bare. Hun er jo min rigtige mor, selvom jeg er født af en anden. Min mor er den, der har passet og elsket mig, siden jeg var spæd (eller der omkring). Ikke hende, jeg er blevet født af. Det har jeg prøvet at få alle monstrene til at indse, men det er aldrig helt lykkedes." Og det var ikke innholdet med riktig mor jeg vil fremheve, men det hun sier om "spørge-monster", og at de nekter å tro på det hun sier.... Jeg bet meg også merke i det med "spørge-monstrene". Men det var mye fint der for øvrig også. Må nok kjøpe boka, ja. 0 Siter
Guerrito Skrevet 26. april 2006 Skrevet 26. april 2006 Ja, det er utrloig hvor dårlig norge har vært på å fokusere på norske utelandsadopterte. Så ille at til og med adopsjonsforum var meg svar skyldig da jeg spurte om hvorfor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.