Gjest Persille Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 På vår skole/SFO er terrenget rundt omkring slik at man ikke alltid nødvendigvis har full oversikt over hvert eneste barn til en hver tid. De har tilstrekkelig oversikt til å kunne gripe inn raskt om noe skulle skje. For meg er det greit nok. Jeg fotfølger ikke ungene hjemme heller. mvh Og det er jo greit nok - men da kan det heller ikke kjøre biler inn der går jeg ut fra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg har presisert tidligere at det er i forhold til 6-åringen jeg mener man skal fremholde at mannen ikke kommer til å gjøre dette flere ganger. Ok, da er jeg enig med deg. Bare synd at det kan man ikke være helt sikker på. Han kan finne nye måter. På vei til og fra skolen f.eks. For noen år siden hadde vi tre episoder på noen få måneder her jeg bor. Ved tre tilfeller, forsøkte en mann og dra ei jente inn i bilen. Forskjellige jenter hver gang. En gang rett ved siden av huset vårt. Mannen ble heldigvis tatt til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg er ikke enig med deg. Jeg er vokst opp i ei bygd, og jeg har selv barn i en by. I en bygd er det en noen bygdetullinger, akkurat som det samlles en del rart her i Oslo også. Men uansett hvor man bor, blir det ikke sett på som normalt at foreldre tropper opp skolen med godteri og tar med seg barna inn i bilen. Sakset fra hovedinnskriver: "Siden han leker med barna, blir de påhegne på mannen, og springer etter han." Jeg vil anse det som unormal atferd dersom en mann (far) _oppsøker_ skolen for å leke med barna og fyker rundt med dem. Om han TROPPER OPP for å leke med dem og har kjøpt godteri for å DELE UT høres dette meget snodig ut. Syns likevel det er litt annerledes dersom han leker litt med dem i det han henter sitt eget barn. Mange foreldre (les: fedre) som herjer opp unger når de henter/bringer. Om han tilfeldigvis hadde med en pose drops i bilen og delte ut noen mens de lekte i hentesituasjonen (selv om han gjør det ofte), syns jeg også det er annerledes enn om han møter opp for å leke og dele ut snop. "Datteren min hadde satt seg i bilen hans ute i skolegården på passasjersiden, og mannen hadde tatt en tlf som ringte. Han hadde da blitt irritert på datteren min og bedt henne gå ut, noe hun ikke hadde gjort med engang." "Sjokkerte foreldre" skriver ikke noe om at han tok henne med seg inn i bilen - derimot skriver h*n at datteren hadde satt seg i bilen selv. Det er mulig det var en del av hennes måte å leke på/tulle med han; å smette inn i bilen hans. At han ba henne om å gå vitner om at han ikke ønsket å ha henne i bilen. For øvrig syns jeg hele atferden hans, slik "sjokkerte foreldre" har beskrevet den, høres litt suspekt ut, men jeg vil ikke dermed konkludere med at han har pedofiltendenser. Uten å forsvare hans handlinger overhodet tror jeg kanskje han bare er tankeløs og litt "enkel"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hvis du leser historien en gang til, så sier hun at sfo tidligere har reagert på denne mannen. Hvis hans eget barn hadde bursdag, ville jeg ikke ha reagert i det hele tatt over at han kom med godteri. Hvis barnet hans ikke hadde bursdag, ville jeg ha blitt litt nysgjerrig, og reagert sånn: Vært blid mot han og spurt om det var en spesiell dag i dag, som vi i sfo ikke har fått med oss. Hvis han stadig vekk kom med godteri og klemte og lekte med barna, ville varselklokkene allerede vært tent på dette tidspunkt. Dessuten ville jeg ha sent ut et felles skriv som lød slik: Vi vil gjøre fordrene oppmerksom på at det ikke er tillat med godteri i SFO-tiden, utenom bursdager og spesielle anledninger osv. osv. Altså, hvis denne mannen var en hyppig gjest med godteriet sitt og klemmene sine, ville alarmklokkene være tent hos meg. Dette føler jeg meg rimelig sikker på og jeg ville ha fulgt meget godt med. Jeg ville ha fotfulgt han, uten å bli hysterisk i første omgang. I tillegg ville jeg nok automatisk begynne å titte litt ekstra på hans eget barn. Virker barnet glad og harmonisk, eller er det noe unormalt og spore? OG i det øyeblikket barnet går inn i bilen, enten helt av seg selv eller at mannen tar barnet med i bilen, ville jeg ikke stå og lure lenger nei. Jeg hadde reagert momentant. Bare det at han slo barnet når barnet ikke gikk ut av bilen, tyder på at mannen fikk panikk, da telefonen ringte. Enig med deg i det du skriver om at alarmklokkene hadde begynt å ringe om dette var noe som gjentok seg regelmessig. Om han troppet opp for å dele ut godteri, leke og sanke klemmer. Men jeg syns det er snodig, om SFO har reagert på dette, at de ikke har tatt det opp med mannen direkte(?) og bedt han slutte. Reagerer også på at det blir snakket om mannen (som er en far) med andre foreldre. SELV om det var en spesiell situasjon med slåingen og alt. Høres ikke akkurat ut som om SFO/skolen helt har tenkt gjennom hvordan de handler i ulike situasjoner - eller har et apparat som fanger opp når det skjer noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Og det er jo greit nok - men da kan det heller ikke kjøre biler inn der går jeg ut fra? Sønnen min har gått på 3 skoler og det har vært fullt mulig å kjøre inn på skoleområdet på alle, selv om dette ikke er lov i skoletiden. På den ene skolen var det ikke uvanlig at foreldre kjørte inn i skolegården i SFO-tiden (etter skoletid) selv om dette heller ikke var lov. Det var et veldig lite sted, med god oversikt over eventuelle barn på plassen... Som sagt et annet sted; det er mange rare tradisjoner som blir til på små steder.. :S Der vi bor nå, er det over 500 elever på skolen. Ingen kjører inn i skole/sfo-tid, men på foreldremøter/arrangementer på kveldstid kjøres det helt inn i skolegården, omtrent til hoveddøren. Selv om barn sykler/løper rundt. Latskapen lenge leve! :| 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Sakset fra hovedinnskriver: "Siden han leker med barna, blir de påhegne på mannen, og springer etter han." Jeg vil anse det som unormal atferd dersom en mann (far) _oppsøker_ skolen for å leke med barna og fyker rundt med dem. Om han TROPPER OPP for å leke med dem og har kjøpt godteri for å DELE UT høres dette meget snodig ut. Syns likevel det er litt annerledes dersom han leker litt med dem i det han henter sitt eget barn. Mange foreldre (les: fedre) som herjer opp unger når de henter/bringer. Om han tilfeldigvis hadde med en pose drops i bilen og delte ut noen mens de lekte i hentesituasjonen (selv om han gjør det ofte), syns jeg også det er annerledes enn om han møter opp for å leke og dele ut snop. "Datteren min hadde satt seg i bilen hans ute i skolegården på passasjersiden, og mannen hadde tatt en tlf som ringte. Han hadde da blitt irritert på datteren min og bedt henne gå ut, noe hun ikke hadde gjort med engang." "Sjokkerte foreldre" skriver ikke noe om at han tok henne med seg inn i bilen - derimot skriver h*n at datteren hadde satt seg i bilen selv. Det er mulig det var en del av hennes måte å leke på/tulle med han; å smette inn i bilen hans. At han ba henne om å gå vitner om at han ikke ønsket å ha henne i bilen. For øvrig syns jeg hele atferden hans, slik "sjokkerte foreldre" har beskrevet den, høres litt suspekt ut, men jeg vil ikke dermed konkludere med at han har pedofiltendenser. Uten å forsvare hans handlinger overhodet tror jeg kanskje han bare er tankeløs og litt "enkel"? Ok, det er ikke så lett når man bare skal gjette seg til sannheten selvfølgelig. Den kan godt være helt annerledes enn hvordan jeg leste den første gang. Men faktum er at de tidligere har reagert på mannen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ok, det er ikke så lett når man bare skal gjette seg til sannheten selvfølgelig. Den kan godt være helt annerledes enn hvordan jeg leste den første gang. Men faktum er at de tidligere har reagert på mannen. Jepp. Og jeg fatter ikke at et personale som reagerer på andres atferd, enten det er foreldre eller uvedkommende, ikke tar affære. Syns det er sløvt når de har ansvar for mange barn. De skal sørge for at de er så trygge som mulig. Når jeg tenker meg om, så er enkelte SFO-ordninger private/foreldredrevet. Det kan også ha innvirkning på hvorfor det ikke er reagert ovf. denne faren tidligere. (Mangel på stabilt personale). Vet om en skole i Oslo der det er observert biler snikende forbi og barn som er forsøkt dratt inn i bil ol. Forskjellen er at personalet her setter igang tiltak og har alle antenner og pigger ute i forhold til slike lignende unormale ting som skjer. Men det blir litt annerledes kanskje, for der er det en mer "obvious" fare, enn ved en "harmløs forelder" som de kjenner til... huff.. ingen god tanke uansett, man får jo litt ekle assosiasjoner på at en aldri kan være for trygg mtp. egne barn heller.. :| 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Dette har blitt en lang tråd, og jeg har skrevet et par innlegg lenger nede. Diskuterte litt saken med en som var på besøk, inspektør på en skole. Vi diskuterte litt hvem det var som burde anmelde eventuelt. Han sier at det er fornærmede part, altså dere som må anmelde. Skolen har ymtet frempå at de ser svært alvorlig på saken, men det er kanskje slik at det er dere som bør og kan anmelde hvis han har rett. Jeg trodde skolen kiunne det, men de er ikke pr. lov den krenkede part selv om det skjer på skolens område. Han synes forøvrig det er en sak som soleklart bør anmeldes slik dere beskriver den. Politiet får finne ut hvor "alvorlig" det er. Det trenger ikke dere gruble dere ihjel på. Skolen er vitne, og tar opp "sitt" med mannen. Ville spurt rektor litt rundt disse tingene, og kanskje fått litt råd der. Dere får ha lykke til i en vanskelig situasjon. Jeg vet det er lett å stå på utsiden og si; Anmeld! Men jeg tror jeg ville gjort det selv om det var var og er vanskelig. Vennlig hilsen igjen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Og det er jo greit nok - men da kan det heller ikke kjøre biler inn der går jeg ut fra? Det kan ikke kjøre biler inn i barnas lekeområde. Men det er fullt mulig for ungene å snike seg ut til parkeringen som er rett ved siden av. Og i skoletiden er det alt for mange barn til å ha full oversikt. Skulle man få full oversikt måtte man tilbake til noe som den asfaltørkenen min barndoms skolegård besto av. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jepp. Og jeg fatter ikke at et personale som reagerer på andres atferd, enten det er foreldre eller uvedkommende, ikke tar affære. Syns det er sløvt når de har ansvar for mange barn. De skal sørge for at de er så trygge som mulig. Når jeg tenker meg om, så er enkelte SFO-ordninger private/foreldredrevet. Det kan også ha innvirkning på hvorfor det ikke er reagert ovf. denne faren tidligere. (Mangel på stabilt personale). Vet om en skole i Oslo der det er observert biler snikende forbi og barn som er forsøkt dratt inn i bil ol. Forskjellen er at personalet her setter igang tiltak og har alle antenner og pigger ute i forhold til slike lignende unormale ting som skjer. Men det blir litt annerledes kanskje, for der er det en mer "obvious" fare, enn ved en "harmløs forelder" som de kjenner til... huff.. ingen god tanke uansett, man får jo litt ekle assosiasjoner på at en aldri kan være for trygg mtp. egne barn heller.. :| Slik jeg forsto hovedinnlegget var det foreldrene til denne jenta og ikke personalet på SFO som hadde reagert på denne mannen. Ut fra innlegget kan jeg i hvert fall ikke lese at personalt på SFO hadde gitt uttrykk for at de reagerte på mannen. Om de hadde gjort det ville det jo vært borti veggene uprofft å diskutere det med andre foreldre. Ofte er det jo slik at ting man reagerer litt på, blir veldig tydelig og man reagerer sterkere når man får det i en mer alovorlig sammenheng. Ikke klokskap er så vis og klar som etterpåklokskapen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Enig med deg i det du skriver om at alarmklokkene hadde begynt å ringe om dette var noe som gjentok seg regelmessig. Om han troppet opp for å dele ut godteri, leke og sanke klemmer. Men jeg syns det er snodig, om SFO har reagert på dette, at de ikke har tatt det opp med mannen direkte(?) og bedt han slutte. Reagerer også på at det blir snakket om mannen (som er en far) med andre foreldre. SELV om det var en spesiell situasjon med slåingen og alt. Høres ikke akkurat ut som om SFO/skolen helt har tenkt gjennom hvordan de handler i ulike situasjoner - eller har et apparat som fanger opp når det skjer noe. Akkurat denne situasjonen er vel litt vanskelig å forberede seg på... Vi forbereder oss på mye, misbruk, dødsfall, mishandling, søskensjalusi, fysiske skader - i det hele tatt, men at en forelder slår et barn (ikke eget) i åpningstiden, det er neppe noe som dukker opp i noen kriseplan... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ville anmeldt vedkommende for ørefiken, samt tatt et møte med skole/rektor/sfo-ledelsen og forlangt at de tok ansvar for at vedkommende sluttet med å dele ut godteri, lekte med og klemte på barna. Uavhengig av ørefiken er dette ikke akseptabel adferd fra noen voksen, det spiller ingen rolle om han er helt harmløs eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skygge Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Huff, er sjokkert over flere ting her. Hadde tatt en samtale med sfo og ønsket en forklaring på a) Hvorfor han får lov til å være der og dele ut gotterier til andre barn. Det at han er foreldre til et av barna gir han ikke lov til å ta seg sånn til rette. Heretter så syns jeg at personalet må våkne opp og gjøre jobben sin. Hvorfor jenta i det hele tatt kunne bli med mannen og sette seg inn i bilen. Selv frivillig. De har da strenge krav på at barna ikke skal bli med noen voksne andre en de som foreldre har oppgitt, mange SFO forlanger å ha det skriftlig. Slik at ikke hvem som helst kan bare gå inn og si at "Anne" skulle bli med meg hjem fordi at foreldren sa det.Selvom dette er far til en annen unge, selvom dette er muligens på "bygda". Så syns jeg det er helt utrolig at jenta kunne i det hele tatt sette seg inn i bilen hos mannen. Hvor var personalet ? Det at mannen forlanger en klem fra barna, gjør at alle alarm klokker ringer her. Ofte så begynner pedofile med å vinne tillit hos barna. Og så sakte blir det større krav. Uten å si at en skal forhåndsdømme noen på tynnt grunnlag, men man må være mer påpasselig når en mann viser en sånn underlig adferd. Og hvis en annen foreldre eller andre for den saks skyld,hadde slått jenta mi. Da må jeg bare innrømme at jeg hadde tatt helt av.. Huff... Nei, ille å si det. Men jeg hadde ikke nølt med å anmelde. Klart signal at dette er ikke akseptabelt. Hadde ikke holdt med en unnskyldning. Jeg ville ha diskutert saken med SFO leder, og gått videre med anmeldelse. Om noen mener at dette hadde vært overreaksjon så hadde jeg gitt blaffen i det..hehehe... Som sagt så er jeg ikke sikker på om jeg kunne holde meg balansert og rolig hvis noen hadde lagt hånd på barnet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Akkurat denne situasjonen er vel litt vanskelig å forberede seg på... Vi forbereder oss på mye, misbruk, dødsfall, mishandling, søskensjalusi, fysiske skader - i det hele tatt, men at en forelder slår et barn (ikke eget) i åpningstiden, det er neppe noe som dukker opp i noen kriseplan... "Heldigvis så en av assistentene hele episoden, slik at det ble rint til oss foreldre. Skolen har sagt vi må tenke over hva vil gjøre med saken, da den er svært uakseptabel" Det var med utgangspunkt i dette jeg mente at det ikke virket som om skolen hadde noen plan over hva de skal gjøre i visse situasjoner. Det er klart de ikke kan forberede seg på akkurat denne konkrete situasjonen - til det er den for spesiell. Men at man har en viss "tjenestevei" å gå når noe slikt skjer, at personalet vet hvem man tar kontakt med videre (i skolesystemet) og at disse tar de riktige skrittene.. Fikk inntrykk av at skolen her stod litt rådvill, men at de mener at noe bør gjøres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sol etter regn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Slik jeg forsto hovedinnlegget var det foreldrene til denne jenta og ikke personalet på SFO som hadde reagert på denne mannen. Ut fra innlegget kan jeg i hvert fall ikke lese at personalt på SFO hadde gitt uttrykk for at de reagerte på mannen. Om de hadde gjort det ville det jo vært borti veggene uprofft å diskutere det med andre foreldre. Ofte er det jo slik at ting man reagerer litt på, blir veldig tydelig og man reagerer sterkere når man får det i en mer alovorlig sammenheng. Ikke klokskap er så vis og klar som etterpåklokskapen. mvh Beklager, jeg var litt kjapp. Vet ikke hvorfor jeg fikk det inntrykket at sfo hadde "reagert på dette tidligere". Har nå lest gjennom innleggene en gang til (også svar til Debra irl lenger nede i tråden), og innskriver presiserer her at det ikke har vært dialog mellom skolen og foreldrene ang. denne mannens atferd. Men at det er noe (enkelte) foreldre har reagert på før. Sorry. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Beklager, jeg var litt kjapp. Vet ikke hvorfor jeg fikk det inntrykket at sfo hadde "reagert på dette tidligere". Har nå lest gjennom innleggene en gang til (også svar til Debra irl lenger nede i tråden), og innskriver presiserer her at det ikke har vært dialog mellom skolen og foreldrene ang. denne mannens atferd. Men at det er noe (enkelte) foreldre har reagert på før. Sorry. En sak med mange intrikate detaljer samt rikelig rom for skjønn og innlevelse. Lett og gå i surr. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Akkurat denne situasjonen er vel litt vanskelig å forberede seg på... Vi forbereder oss på mye, misbruk, dødsfall, mishandling, søskensjalusi, fysiske skader - i det hele tatt, men at en forelder slår et barn (ikke eget) i åpningstiden, det er neppe noe som dukker opp i noen kriseplan... Ja, er det ikke slik? Vi kan sikre oss, kriseplanlegge, forebygge og jeg vet ikke hva mot en millon ting. Og så var det den millionte-og-en tingen vi ikke aldri hadde fantasert om som skjedde. Jeg synes derfor det er viktig å være realistisk og nøktern i forhold til de krav man har til skadeforebygging og overvåkenhet av de som tar vare på barn. Og også være romslige i forhold til de som tilfeldigvis hadde ansvaret når en skade inntreffer. Mye å lære av historien om Akilles og helen hans. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ja, er det ikke slik? Vi kan sikre oss, kriseplanlegge, forebygge og jeg vet ikke hva mot en millon ting. Og så var det den millionte-og-en tingen vi ikke aldri hadde fantasert om som skjedde. Jeg synes derfor det er viktig å være realistisk og nøktern i forhold til de krav man har til skadeforebygging og overvåkenhet av de som tar vare på barn. Og også være romslige i forhold til de som tilfeldigvis hadde ansvaret når en skade inntreffer. Mye å lære av historien om Akilles og helen hans. mvh På godt og vondt er det ofte svært uforutsigbart å jobbe med barn - dette var en av de vonde uforutsigbare antagelig... Og assistentene på SFO er dessverre veldig ofte unge uerfarne arbeidstakere. Jeg tenker at vedkommende antagelig omtrent har vært alene med barna, og har valgt å kontakte foreldrene for å informere dem i forkant av informasjonen barnet kommer med. Om barnet hadde kommet hjem og fortalt, så hadde foreldrene antagelig (jeg hadde hvertfall gjort det) reagert på en langt mer "ekstrem" måte enn nå... Det kan hende det ikke var overordnede til stede som kunne håndtert dette før dagen etter, og da ville det faktisk vært for sent å informere foreldrene. Skal bli spennende å høre utfallet av dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ville anmeldt vedkommende for ørefiken, samt tatt et møte med skole/rektor/sfo-ledelsen og forlangt at de tok ansvar for at vedkommende sluttet med å dele ut godteri, lekte med og klemte på barna. Uavhengig av ørefiken er dette ikke akseptabel adferd fra noen voksen, det spiller ingen rolle om han er helt harmløs eller ikke. Jeg er enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1716949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gomle Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En lei affære, men jeg tror ikke jeg ville anmelde ham, og jeg ville ialfall ikke gå til avisa! Jeg synes dere skal ta en prat med datteren deres, og forklare at denne mannen ikke er helt snill, og at hun skal holde seg unna ham. Og selvsagt fortelle henne mange ganger at dette ikke var hennes feil, og at voksne ikke har lov til å gjøre sånt. Neste sak er at jeg ville tatt opp med SFO hvorfor datteren deres fikk sette seg inn i bilen til en annen mann??? Det høres ganske uakseptabelt ut i mine ører, det kunne jo være hvem som helst det der, og hvis folk bare kan komme og ta med seg unger i bilen, så høres ikke det særlig trygt ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227599-min-datter-p%C3%A5-6-%C3%A5r-ble-sl%C3%A5tt-av-en-annen-forelder-p%C3%A5-sfo-hva-gj%C3%B8r-vi/page/5/#findComment-1721118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.