Gjest Mor Åse Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Jeg har ikke nok melk og i tillegg til å amme mitt barn på snaue 2 mnd må jeg gi erstatning. Men hvor lenge holder ferdigblandet erstatning i kjøleskapet? Jeg må vite det, fordi vi skal på utenlandsreise snart og må bo på hotell. Hadde derfor vært kjekt å kunne lage litt mer enn ett måltid av gangen, siden vi da må bruke hotellkjøkkenet... Er det for øvrig noen med erfaring fra spedbarn med alt det som medfører av koking av flasker, tilberedning av erstating osv på et hotellkjøkken? Pleier hotellene å være greie å låne ut utstyr? Dette er for øvrig ikke i Norge. Har brukt Collett, men vurderer NAN HA1 fordi jeg har hørt at melkeproteinene er brutt enda mer ned i NAN HA1 og derfor gir mindre mavebesvær. Er det noen som kan bekrefte det? Eller er det andre erstatninger som er enda bedre mot ømtålige maver? 0 Siter
Åsemor Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Når du blander tror jeg det holder ca 1 døgn i kjøleskapet, men du får også kjøpt ferdigblandet på putter som står i romtemperatur og har lenger holdbarhet. Jeg ville vurdert å ta med vannkoker til hotellet, sånn at du kan koke vann og blande etter hvert. 0 Siter
Gjest morsmelkerstatning Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Da vi brukte morsmelkerstatning, lagde jeg flaskene for hele dagen på morgenen. Kokte opp vann, blandet ut, og hadde det antall ml. vi skulle ha på flaskene, slik at det bare var å varme opp melken når den skulle brukes. Flaskene som ikke var i bruk stod selvfølgelig i kjøleskapet. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Melken holder i 24 timer. Jeg vet ikke hvordan det blir med tilberedning av flasker på hotellkjøkken, men du har ikke vurdert å kjøpe steriliseringsvæske (fåes ikke kjøpt i Norge, men finnes i mange andre europeiske land) eller en dampsteriliserer og en vannkoker? 0 Siter
Gjest Mor Åse Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Da vi brukte morsmelkerstatning, lagde jeg flaskene for hele dagen på morgenen. Kokte opp vann, blandet ut, og hadde det antall ml. vi skulle ha på flaskene, slik at det bare var å varme opp melken når den skulle brukes. Flaskene som ikke var i bruk stod selvfølgelig i kjøleskapet. Hvilken type erstatning brukte du? Fikk babyen hard mage, eller gikk det greit? Etter at vi har gitt mer og mer erstatning (Collett) bæsjer hun sjeldnere, er det normalt? Eller rett og slett tilfeldig, dvs at hun hadde bæsjet sjeldnere uavhengig av erstatningen. For kort tid siden bæsjet hun flere ganger daglig, og nå bæsjer hun hver 3. dag ned mot en gang i uken. Grunnen til at jeg spør, er at mine to andre fikk så harde mager av erstatning da de var babyer. Brukte da vanlig NAN (hadde ikke hørt om NAN 1 da) 0 Siter
Gjest morsmelkerstatning Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hvilken type erstatning brukte du? Fikk babyen hard mage, eller gikk det greit? Etter at vi har gitt mer og mer erstatning (Collett) bæsjer hun sjeldnere, er det normalt? Eller rett og slett tilfeldig, dvs at hun hadde bæsjet sjeldnere uavhengig av erstatningen. For kort tid siden bæsjet hun flere ganger daglig, og nå bæsjer hun hver 3. dag ned mot en gang i uken. Grunnen til at jeg spør, er at mine to andre fikk så harde mager av erstatning da de var babyer. Brukte da vanlig NAN (hadde ikke hørt om NAN 1 da) Vi brukte NAN, den var enklest å blande ut mener jeg å huske (det er 5 år siden ) Vi brukte morsmelkerstatning fra de var ca 3-4 mnd. da var det tomt med melk hos meg. Vi hadde ikke problemer med hard mage, men ei venninne av meg hadde baby med det problemet, det løste seg imidlertidig fort når hun tok en ts. maltekstrakt i melken når problemet oppstod. 0 Siter
puttelull Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Ta med en liten vannkoker, flere flasker, erstatningspulver, Zalo på turen! Da kan du koke opp vann, fylle på til litt under halvparten av det du skal ha til et måltid med kokende vann, resten med kaldt. Da kan du ha oppi pulveret, rist, og måltidet er klart! I tillegg kan du koke opp vann, slik at du kan få vasket flaskene, og skylt dem godt etterpå. Dette gjør du i vasken på badet på hotellet, vet du!;-)(Vi gjorde dette mange ganger med nr.2, 1.mann var vi litt mer engstelige med... Men det gikk veldig greit! Fungerte fint både med NAN og Collett. Ferdigpakker med erstatning er også å få kjøpt. De er det bare å varme opp, etter at du har helt det på flaska. Men det blir _dyrt_ i lengden... Lykke til!;-) 0 Siter
Gjest vannkoker Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Ta med en liten vannkoker og en flaske zalo og en flaskekost, så kan dere klare dere uten å måtte løpe ned på hotellkjøkken osv om natten. Kjøp også med et lite lager av de små boksene med ferdigblandet morsmelkerstatning (hvis hun tåler dette bra), så har dere til å ha med ut på tur osv. Disse er dyre, men greit å ha noen av. 0 Siter
Gjest strikkedilla Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Jeg har heller ikke nok melk, så jeg må også bruke erstatning, buker den samme som deg. Jeg blander opp flere flasker i en gang, for de holder i 24 timer! Lille tulla mi hadde litt problemer med mageknip i begynnelsen, men nå går det bedre...og hun bæsjer hver dag, og kanskje flere ganger for dagen....kommer litt an på hvor mye hun spiser. Ville nok hatt med meg vannkoker, flaskebørste, zalo og ertatningen og noen extra flasker på tur...slik at jeg kunne ordnet det meste på hotellrommet, for å slippe så mye extra bryderi for andre. God tur og lykke til. 0 Siter
Spirello Skrevet 23. april 2006 Skrevet 23. april 2006 Hei! SEr du allerede har fått mange svar.. jeg måtte begynne med MME da poden var 2 mnd. Vi ga collett fordi det er det de gir på barselavdelingene. Prøvde NAN 1, mne den tålte han ikke.. Hvis babyen blir hard i magen tilsetter du en teskje maltekstrakt i melka. ha det oppi når melka er varm og rist godt. Ekstraken oppbevares i romtemp. Ville hatt med så mange flasker som måltider i et døgn og lagd alt ferdig om morningen. Du kan også lage i stand posjonsposer med pulver og ha med når dere skal ut hvis ungen nettopp har spist. Så har dere ikke melken flere timer i varmen. Be bare om kokende vann og bland i flakse når dere er ute. Hvis dere har med ferdigblandet melk så kan den bare varmes i micro eller be om et stort glass med varmt vann og varm flaksa der. Regner med det er en kjele på hotellet, da kan dere koke flaskene der etter de er vasket i zalo. Vannkoker er lurt å ha, men ikke nødvendig - å koke oppp vann i en ren kjele går like greit. Da vi dro på påskeferie på hytte i fjellet så tok jeg med meg vannkjelen jeg bruker til å koke opp vannet i. Da jeg kokte flaskene brukte jeg utstyret som var der. God tur! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.