Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp her. Er helt fersk i barnebursdagsverdenen. Poden har tidligere kun hatt familiebursdager, men nå er det barnebursdag som står på plakaten. Poden blir fire år, og jommen ble det ikke 16 som kunne komme. Festen varer i to timer. Nå lurer jeg på hvordan jeg best organiserer disse to timene. Vi skal servere pølser, kaker, tenkte oss en fiskedam (Med sunt innhold, for Poden reagerer sånn på sukker!) og gaveutdeling. Rekker vi noe mer? Hvordan er det best å organisere gaveutdeling? Hørt om noen som bruker flasketuten peker på, for å se hvem som skal gi gaven sin. Er det mulig at så mange barn kan sitte rolig så lenge å se på utpakkingen? Virker litt utrolig, men kanskje fordi vi har en aktiv pode selv.

Tar imot alle råd og vink.

Mvh

Skrevet

Første gang vi skal ha barneselskap nå om et par uker, men etter hva jeg har hørt er det du planlegger mer enn nok.

De aktiviserer seg selv, og om du ser noen som holder seg for seg selv griper du selvsagt inn å ser hva du kan gjøre for han/hun, men dette ligger vel instinktivt i alle oss foreldre.

Skrevet

Vår snart 4-åring er veldig glad i hermegåsa. Du fører an først og de gjør det samme som deg, deretter for en etter en føre an (har imidlertid aldri prøvd med 16 unger...)

4-åringer er vel ellers glad i å bli lest for, så der har du mulighet for en stille stund - bare ikke ta en for lang bok...

Kanskje dere også kan gjennomføre en liten sangstund (f.eks med en sang som har bevegelser til)

brilleslangen
Skrevet

Her gir man fra seg gavene etterhvert som man kommer, og dermed pakkes også gavene opp etterhvert...Hva som er vanlig andre steder vet ikke jeg...

Ville ikke lagt opp til særlig med aktivitet. Det blir nok spennende nok for gjestene å leke med alle lekene dere har i huset vil jeg tro..

Skrevet

Med 16 barn og flasketuten ved utdeling av pakker, anbefales ikke. Da rekker de bare det omtrent. Ta de fortløpende heller...

Bro bro brille er gøy i den alderen. Lykke til!

Skrevet

Mitt råd er: Ikke planlegg noenting, utenom maten, da!;-)

Flasketuten peker med 16 gaver, - nei, det høres kjedelig ut!

Ta gavene fortløpende, ungene kommer jo gjerne til litt forskjellig tid, og en 4 åring tar seg ikke så god tid til gavene, uansett.

Server maten ganske med det samme alle er på plass, og la dem aktivere seg selv en god stund, til det blir kaketid. Deretter kan du jo ta hermegåsa, stolleiken eller noe sånt.

Min erfaring (3 barnebursdager i året+ et utall som ungene selv er i), sier at aktivisering i den alderen, er ganske bortkastet... Ungene er så ustyrtelig spente, og oppkavet over å få så mye besøk, og du som mor blir alldeles utslitt, hvis du legger lista så høyt allerede nå... Prøv heller å kose deg over at ungen din får besøk, og selv har det morsomt, og ta heller en kaffekopp med foreldrene "i ro og mak" (ro med 16 besøksbarn i huset er vel uråd, men...)

Besøk, mat og leik er aktivisering god nok i den alderen der!

Gjest hellep
Skrevet

Jeg ville ha tatt gaveutdeling etterhvert som gjestene kom, hvis ikke tar det for langt tid.

For at gjestene skal sitte mest mulig samlet ved bordet og spise pølser og kaker så bruker vi å ha på en hvit papirduk, og mange fargekritt/blyanter. Så kan ungene tegne mens de venter på at alle skal sette seg, og hvis noen er fort ferdige med pølsene så kan de tegne litt mens de venter på kaker. Dette har fungert meeeget godt hos oss.

Vi har hatt fisking etter is (bak et forheng som er spent over en døråpning), og der det først kommer noe annet (sko, hermetikk osv), det har vært en stor suksess, og tar ikke så langt tid, men kan være et avbrekk i festen.

Lykke til!

Skrevet

Hei, skal selv ha første store barneselskap for 4åringen i morgen. De blir 12 barn.

Har planlagt å ha flasketuten med presangene, barna sitter i ring på gulvet og de som er ferdige trekker seg en meter lenger bak. På den måten treffer flaska alltid noen som er aktuelle. Tror dette skal gå fint, er flest jenter som kommer.

Utenom så lager jeg knaskeposer med tom & jerry kjeks, druer, marshmallows og en gullpeng til hver. Denne skal vi ha skattejakt etter ute (dersom pent vær). Ellers blir det fisking etter denne inne.(PS: takk for ideen med sko og hermetikkboks forresten!)

HAr også planlagt danseleken. Da danser barna, jeg skrur plutselig av musikken og så må alle stå helt musestille. De som beveger seg blir ute. Dette likte jeg veldig godt som barn.

Feiringen varer i 2 1/2 time.

Lykke til med selskapet. Her i huset gleder vi oss enormt, både mor, far og vesla.

Skrevet

Jeg ville ha tatt gaveutdeling etterhvert som gjestene kom, hvis ikke tar det for langt tid.

For at gjestene skal sitte mest mulig samlet ved bordet og spise pølser og kaker så bruker vi å ha på en hvit papirduk, og mange fargekritt/blyanter. Så kan ungene tegne mens de venter på at alle skal sette seg, og hvis noen er fort ferdige med pølsene så kan de tegne litt mens de venter på kaker. Dette har fungert meeeget godt hos oss.

Vi har hatt fisking etter is (bak et forheng som er spent over en døråpning), og der det først kommer noe annet (sko, hermetikk osv), det har vært en stor suksess, og tar ikke så langt tid, men kan være et avbrekk i festen.

Lykke til!

.

Skrevet

Enig med de andre å droppe flasketuten peker på når det er så mange.

Men tror at fiskedam er artig når de er rundt 4 år :) Alltid vært populært her i huset iallefall.

Så kan du jo ha aktiviteter som sånn Backup plan, så ser du det an om barna aktiviserer seg selv eller om de trenger at du stepper inn og feks. organiserer musikkleken.

Kommer an på barna om det trengs et program eller ikke :)

Ellers så har du fått så gode råd at..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...